فونیکسریمکسبهتام

وزیر کشور:

ابلاغ اجرای طرح LEZ به پلیس

عصر خودرو- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به دستگیری فردی که ۸۰۰ تن مواد مخدر را وارد کشور کرده بود، گفت: این فرد با بیش از ۱۴ باند بزرگ بین المللی موادمخدر در ارتباط بوده است.

ابلاغ اجرای طرح LEZ به پلیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک دادستانی با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر استان های شرقی و جنوب شرقی کشور در جمع خبرنگاران گفت: بحث مواد مخدر و مبارزه همه سویه با آن همواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی نظم جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده و در اجرایی کردن آن بسیار نقش پررنگ داریم.

    وی گفت: 60 درصد مواد مخدر در استان های مرزی کشف می شود که از مرز تا نقاط کور مرزی را شامل می شود.

    وی افزود: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و 5 آسیب مهم که اعتیاد هم یکی از آنهاست امروز جلسه ویژه ای در این خصوص داشتیم که دادستان کل کشور مهمان ویژه آن بود و برنامه ها و تاکیدات فوق العاده در آن مرور شد.

    وی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی را در این زمبنه انجام داده است و استان های اولویت دار در خصوص آلودگی به مواد مخدر همچنان در اولویت هستند، افزود: در این جلسه دادستان نیروی انتظامی، سپاه، استانداران و مسئولان ستاد مبارزه مواد با مواد مخدر حضور داشتند که مقرر شد اقدامات اتخاذ شده به سرعت انجام شود.

    رحمانی فضلی با اشاره به اینکه موضوع مواد مخدر فراملی است، گفت: در 5 ماهه نخست امسال خوشبختانه شاهد افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر بوده ایم که رشد آن در استان های مرزی با افزایش 2 و نیم درصدی مواجه بوده است که نشان می دهد دستگاه ها با هم هماهنگ شده اند.

    وی با اشاره به دستگیری فردی که 800 تن مواد مخدر را وارد کشور کرده بود، گفت: این فرد دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده و اعلام کرده است با بیش از 14 باند بزرگ بین المللی مواد مخدر در ارتباط بوده است و تحقیقات درباره وی همچنان ادامه دارد.

    دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین ادامه داد: امسال دستگیری ها دو ویژگی عمده داشت در کشفیات همه صاحبان بار دستگیر شده اند و سرکرده های باندها نیز شناسایی و دستگیر شده اند.

    وزیر کشور درباره جمع آوری معتادان گفت: تهران برای جمع آوری 6 هزار و 500 معتاد ظرفیت دارد و روزانه تنها 500 نفر جمع آوری می شوند و طبق اخرین آمار امروز روزانه 700 نفر جمع آوری می شوند که در صورت تامین جا و اعتبارات لازم زمان بیشتری تحت درمان قرار می گیرند.

    وی همچنین درباره اجرایی شدن طرح LEZ نیز گفت:  آخرین جلسه اجرایی شدن این طرح در تهران دیروز برگزار شد و به پلیس راهور برای اجرایی کردن هرچه زودتر آن دستورات لازم ابلاغ شده است و در آینده ای نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو