فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

سهم راه در وقوع حادثه واژگونی اتوبوس سربازان صفر است

عصر خودرو- مدیر کل راه و شهرسازی فارس با استناد به نظرات کارشناسی ارائه شده به کمیسیون‌های ایمنی وزارت راه، عمران مجلس و امنیت ملی تاثیر راه بر وقوع حادثه واژگونی اتوبوس سربازان را صفر در صد دانست.

سهم راه در وقوع حادثه واژگونی اتوبوس سربازان صفر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خداداد مقبدی عصر یکشنبه 31 مرداد در یک نشست خبری گفت:‌ پس از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس سربازان در محور نی‌ریز به شیراز کمیسیون ایمنی وزارت راه با حضور نمایندگانی از تمام وزارت‌خانه‌ها و قوای سه گانه کشور تشکیل جلسه داد و گروهی سه نفره را برای کارشناسی موضوع مشخص کرد.

    وی گفت: این گروه شامل دو استاد دانشگاه و یک نماینده از وزارت راه بود که با حضور در محل حادثه و بررسی تمام ابعاد در گزارش خود درصد تقصیر ایمنی راه را صفر اعلام کرده است.

    مقبدی گفت:‌ این گزارش در جلسه کمیسیون ایمنی راه، کمیسیون عمران مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه شد.

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت:‌ در جاده نی‌ریز به شیراز و نقطه وقوع حادثه جاده سه لاین دارد که شامل دو لاین به سمت شیراز و یک لاین به سمت نی‌ریز است. از طرفی گارد ریل مناسب در محل نصب و از 400 متری نقطه وقوع حادثه علائم هشداردهنده و تعیین کننده حداکثر سرعت مجاز نصب شده است.

    وی اضافه کرد:‌ علاوه بر این علائم شیارهای لرزاننده به عنوان هشدار برای رانندگان نیز در مسیر تعبیه شده بود و گاردریل نصب شده، در اولین برخورد اتوبوس خودروی مذکور را 26 متر به مسیر اصلی بازگرداننده که به دلیل سرعت بالا و ناتوانی راننده در کنترل وسیله اتوبوس مجدد به سمت گارد ریل منحرف و پس از عبور از مانع به دره سقوط کرده است.

    مقبدی تصریح کرد: از نگاه پلیس و دستگاه قضایی ایمنی راه، 25 درصد در وقوع حادثه موثر اعلام شده است. رأی اولیه دادگاه نیز بر این موضوع اشاره دارد. لذا ما به استناد گزارش کارشناسان و مدارک موجود لایحه‌ای را برای اعتراض به رای صادره آماده کرده و در موقع لازم به دادگاه ارائه خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط