فونیکسریمکسبهتام

۱۰ خودرو درجه یک برای سفر کدامند؟

عصر خودرو- این روزها، بیشتر خانواده‌ها با کوچک‌ترین فرصتی راهی سفر می‌شوند و هر سفر، ممکن است خاطرات بسیار دوست‌داشتنی برای آنها به همراه داشته باشد، اما گاهی اوقات به دلایلی ممکن است در سفر چندان به آنها خوش نگذرد. یکی از مواردی که می‌تواند کامشان را در سفر تلخ کند، نبود خودروی مناسب است.

۱۰ خودرو درجه یک برای سفر کدامند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از جام جم ، در مسافرت‌های طولانی، داشتن خودرویی مناسب و راحت، خیلی مهم است. البته بیشتر مردم برای مسافرت‌های احتمالی خودرو نمی‌خرند، اما اگر می‌خواهید خودرو بخرید، بهتر است به روزهای تعطیل و مسافرت رفتن به همراه خانواده‌تان هم بیندیشید. خودروهایی که در ادامه معرفی شده‌اند، از نظر آزمون‌های جاده‌ای بهترین امتیاز را امسال در جهان کسب کرده‌اند و علاوه بر قابلیت‌های فنی عالی کاملا ایمن هستند. در ضمن از نظر رانندگی، راحت، آرام، مصرف سوخت بهینه، فضای کافی برای مسافران و چمدان‌ها، ایده‌آل‌ هستند.

    هوندا آکورد

    از تمام مدل‌های هوندا، تجهیزات و قیمت هوندا آکورد، آن را به یکی از سدان‌های عالی مسافرتی تبدیل کرده است. این خودرو حتی در جاده‌های ناصاف از روانی خوبی حین رانندگی برخوردار است. فضای داخلی به زیبایی طراحی شده و جادار است. موتور چهار سیلندر و انتقال نیروی این خودرو، مصرف آن را به 13 کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین می‌رساند. هوندا آکورد برای کسانی که دوست دارند از دنده دستی استفاده کنند، این نوع دنده را هم دارد. نوع شش سیلندر این مدل هوندا بهتر عمل کرده و مصرف سوخت را به 11 کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین می‌رساند. صندلی عقب این خودرو مناسب دو سرنشین است و البته می‌توان بسختی یک نفر دیگر را هم جا داد. از معایب این خودرو می‌توان به سیستم سرگرمی آن اشاره کرد که چندان جذاب نیست و همچنین دوربین سمت راست که برای دیدن نقاط کور تعبیه شده، کارآمد نیست. البته هوندا آکورد، بسته‌های انتخابی شامل تجهیزات ایمنی پیشرفته مانند اخطار تصادم از جلو یا ترمز اضطراری خودکار دارد که بنا به سفارش مشتری در آن قرار داده می‌شود.

    دوج دورانگو

    این خودرو جادار، بی‌سروصدا، راحت و با قدرت بالا و بی نظیر است. کفی دوج دورانگو مانند جیپ چروکی، اما از آن به اندازه یک ردیف سوم صندلی بلندتر است. خودرو هندلینگ خوبی دارد که رانندگی با آن را آسان و بی‌دردسر می‌کند. موتورهای شش و هشت سیلندری از انواع متفاوت این خودرو، عملکرد خودکار هشت دنده‌ای را بهبود بخشیده و در عین حال مصرف سوخت را به بهترین وضع رسانده است. سیستم سرگرمی یوکانکت (Uconnect) 8/4 اینچی این خودرو، از بهترین سیستم‌هاست. دوج دورانگو می‌تواند وزنی معادل 453 تا 907 کیلوگرم بیشتر از رقبای خود تحمل کند. دید محدود پشت خودرو، از معایب آن محسوب می‌شود که البته این مشکل با نصب دوربین دید عقب، تا حدی برطرف شده است. از مجموعه آپشن‌های این خودرو می‌توان به صندلی‌های مجهز به گرمکن، فرمان الکتریکی، استارت از راه دور و هشدار اشاره کرد.

    شورولت کامارو کوپه

    نسل ششم این خودرو که بتازگی وارد بازار شده است، دوباره طراحی شده و تغییراتی در این نوع خودرو ایجاد کرده است. جدیدترین کامارو روی پلتفرم (کفی) سبک‌تر از برند کادیلاک یعنی ATS و CTS قرار گرفته است. این خودرو ترکیبی از هندلینگ عالی، قدرت بالا، شتاب سریع و مصرف سوخت پایین است. موتور چهار سیلندری دو لیتری توربوشارژ قدرت 275 اسب بخار به آن داده است. گشتاور آن نیز 295 نیوتن متر است. کامارو در کمتر از شش ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن نیز 12 کیلومتر به ازای هر لیتر است. خریداران این خودرو می‌توانند از میان جعبه دنده شش سرعته دستی و هشت سرعته خودکار، یکی را انتخاب کنند. فضای داخل خودرو نسبت به نسل پیشین زیباتر شده و تهویه هوای داخل کابین نیز بخوبی انجام می‌شود. فناوری‌های ایمنی ازجمله سیستم هشدار نقطه کور و حسگرهای دستیار در پارک خودرو در این خودرو تعبیه شده‌اند.

    جیپ رنه گید تریل هاوک

    این خودرو برای سفر در جاده‌های ناهموار طراحی شده و حتی می‌تواند از جاهایی عبور کند که خودروهای شاسی بلند کوچک نمی‌توانند رد شوند. این جیپ اگرچه براساس جیپ رنه گید ساخته شده، اما فهرست بلند بالایی از اصلاحات و تغییرات فنی دارد که وقتی سخن از خودرویی برای ماجراجویی به میان می‌آید، آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها تبدیل می‌کند. آنچه این جیپ را به تریل هاوک تغییر داده، وجود قابلیت کاهش ارتفاع قسمت جلوی خودرو است که باعث می‌شود این مدل جدید بتواند زاویه درگیری خود را از 29/8 درجه به 36/1 درجه افزایش دهد. زاویه ایستایی (Breakover) و زاویه فرود (Departure) این خودرو بهبود یافته و اکنون حدود 22 سانتی‌متر از زمین فاصله دارد. وجود سیستم چهار چرخ متحرک خودرو، کنترل حرکت در سرازیری (Hill Descent) و وجود فناوری سیستم Selec-Terrain با پنج حالت رانندگی خودکار، برف، شن، گل و لای و صخره، این جیپ را قادر به رانندگی در مکان‌های خطرناک می‌کند. این خودرو لاستیک‌هایی دارد که هر نوع جاده‌ای را تحمل می‌کند. سینی زیر موتور و قلاب‌های‌های یدک‌کش جلو و عقب و توانایی حرکت در آب‌های کم‌عمق تا ارتفاع 48 سانتی‌متر، از دیگر امکانات این خودرو است. از سیستم‌های دستیار راننده نیز می‌توان به نقطه کور، دستیار دقت، حسگر پارک عقب و دستیار پارک اشاره کرد.

    تویوتا هایلندر

    این خودروی هیبریدی شاسی بلند با اندازه متوسط مناسب کسانی است که به محیط زیست اهمیت می‌دهند؛ زیرا از نوع وسیله نقلیه با آلودگی بسیار کم است. فضای کافی برای هفت مسافر، سیستم چهارچرخ محرک و مصرف سوخت بهینه (12 کیلومتر به ازای هر لیتر) از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. در بخش فنی نیز تویوتا هایلندر با چند پیشرانه و گیربکس قابل سفارش است که قوی‌ترین آنها پیشرانه‌ V6 با 278 اسب بخار قدرت است که 362 نیوتون متر گشتاور دارد. در این خودرو به دلیل هیبریدی شدن و وجود باتری‌ها، از فضای درون صندوق کمتر شده و به وزن خودرو افزوده است. فضای داخلی آن به طور کامل برای استفاده خانوادگی طراحی شده و روکش صندلی‌ها از جنس چرم است. دید آن مناسب بوده و دوربین پشت آن نیز حرکت با دنده عقب را آسان می‌کند.

    آئودی کیو 7

    آئودی کیو 7، دارای امکاناتی مثل جی‌پی‌اس، سیستم هوشمند کاهش سوخت، سیستم صوتی سه‌بعدی، آپشن جفت دیفرانسیل، صفحه نمایش‌های آئودی برای سرنشینان عقب و صفحه لمسی کنترل و اطلاعات است. گیربکس کیو 7، هشت سرعته و هوشمند است و از موتور شش سیلندر استفاده می‌کند که در نتیجه می‌تواند در کمترین زمان و بدون زحمت به شتاب بالایی دست پیدا کند. آئودی کیو 7، خیلی آرام و بی‌سروصداست و وجودتان را سرشار از آرامش می‌کند. سه ردیف صندلی دارد و در ردیف دوم، سه بزرگسال براحتی می‌توانند بنشینند و باز هم فضای کافی داشته باشند. کیو 7 با استفاده از هشدارهای صوتی و تصویری یا با کنترل خودرو، شما را از وجود تمام دست‌اندازها آگاه می‌کند. ظاهر لوکس، رانندگی آسان، فناوری بالا و وزن کم، این خودرو را به بهترین خودروی مسافرتی تبدیل کرده است.

    سوبارو اوت‌بک

    سوبارو اوت بک واگن، برای کسانی که می‌خواهند انتخاب متفاوتی داشته باشند، شاسی بلند بی‌نظیری است. جادار، کاربردی و مناسب خریدارانی است که به دنبال یک خودروی کارآمد هستند. رانندگی با این خودرو راحت است و وجود چهار چرخ متحرک، بهترین حرکت را حتی در روزهای پربرف زمستان فراهم می‌کند. موتور چهار سیلندری سوبارو اوت بک، ده کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین مصرف می‌کند. البته مدل شش سیلندر این خودرو تیزروتر و آرام‌تر است و مصرف سوخت پایین‌تری هم دارد. استفاده از کنترل‌های سوبارو اوت بک بسیار آسان بوده و سیستم سرگرمی این خودرو، صفحه ـ لمسی است. صندلی عقب این اتاق به اندازه کافی برای سه نفر جا دارد و با فراهم کردن فضایی بیشتر برای حمل بار سفر مناسب است. فضای داخلی اوت بک زیبا و در عین حال کم‌صداست. دید از درون خودرو خوب است و تجهیزات مربوط به هشدار نقاط کور، به محض درخواست مشتری، در اختیار او قرار می‌ گیرد. این خودرو در آزمون تصادف، امتیازی عالی کسب کرده است.

    نیسان مورانو

    نیسان مورانو از بهترین خودروهای شاسی بلند با دو ردیف صندلی برای خانواده‌ها و سفرهای لذتبخش است. فضای داخلی زیبا، صندلی‌های چرمی راحت و فناوری‌های آسان و در عین حال کارا، این خودرو را به یکی از بهترین خودروهای مسافرتی تبدیل کرده است. جلو پنجره مشبک V شکل در این نسل از خودرو جدید است. سانروف‌های دو حالته شیشه‌ای رایج ترین پنجره‌های سقفی هستند که در این خودرو دیده می‌شوند. فضای زیبا و آرام کابین این خودرو به مسافران فرصت داشتن تجربه سفری راحت می‌دهد. صندلی‌ها ضد فشار هستند و برای گردش‌های طولانی مناسب‌اند. در نیسان مورانو، از موتور 3/5 لیتری که دارای شش سیلندر و 24 سوپاپ است استفاده می‌شود. این موتور می‌تواند 260 اسب بخار نیرو تولید کند تا خودرو به میزان حداکثر 208 کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرد. وجود یک صفحه نمایش پیشرفته جلوی راننده که مثل یک دستیار حرفه‌ای عمل می‌کند و تقریبا به اندازه یک تبلت کوچک است، صفحه نمایش هفت اینچی با وضوح بالا و قابل برنامه‌ریزی مانند سیستم ناوبری، فشار تایر، آمار سوخت و هشدار سیستم ایمنی از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

    مینی کلاب من

    بالاخره شرکت سازنده خودروی مینی، خودرویی ساخت که بتواند یک خانواده پنج نفره را براحتی در خود جای دهد. البته مینی‌کلاب‌من هنوز خیلی بزرگ نیست، اما میان خودروهای مینی از همه بزرگ تر است. از برخی ویژگی‌های این خودرو می‌توان به موتورهای چهار و سه سیلندر توربوشارژ اشاره کرد که هر دو حالت به بازار عرضه شده است. مینی کلاب من علاوه بر جعبه دنده خودکار، دنده دستی نیز دارد. سیستم چهار چرخ متحرک در این خودرو تعبیه شده است. این خودرو علاوه بر این که برای پنج نفر جا دارد، حدود نیم مترمکعب برای حمل بار فضا دارد. در واقع 28 سانتی متر به طول و هفت سانتی‌متر به عرض آن اضافه شده است. نیروی کلاب من از موتور سه سیلندر 1/5 متری با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر متصل به گیربکس خودکار شش سرعته تامین می‌شود. در طرح جدید این خودرو از کنترل ضربه‌گیر، لامپ‌های ال‌ای‌دی جلوی خودرو و سیستم دستیار پارک استفاده شده است. روی این خودرو می‌توان حسگرهای پارک جلو و عقب نصب کرد. همچنین سیستم سرگرمی مینی کلاب من استاندارد و با صفحه نمایش 6/5 اینچی است.

    جی‌ام‌سی کانیون

    حدود ده سال است این پیکاپ تراک در اندازه متوسط، وارد بازار شده و امسال نوع جدید آن با موتور دیزلی توربوشارژ معرفی شده است. موتور چهار سیلندر توربوی 2/8 لیتری با قدرتی برابر 200 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 258/96 نیوتن متر، از دیگر ویژگی‌های استاندارد این خودرو است. البته نوع دیگری از این خودرو با موتور 3/6 لیتری شش سیلندری و قدرت 305 اسب بخار و گشتاور حداکثر به اندازه 364/71 نیوتن‌متر وجود دارد. مصرف سوخت در نوع دو چرخ متحرک این خودرو، 10/6 کیلومتر به ازای هر لیتر و در نوع چهار چرخ متحرک، 9/77 کیلومتر به ازای هر لیتر است. سیستم هشدار تصادم جلو و هشدار فرود به محض درخواست مشتری نیز در دسترس خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو