فونیکسریمکسبهتام

نعمت‌زاده خبرداد؛

سرمایه‎گذاری خارجی در صنعت به مرحله تولید رسید

عصر خودرو- وزیر صنعت گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیارد دلار تعهد سرمایه‎گذاری خارجی که به تصویب هیات عالی سرمایه‎گذاری خارجی نیز رسیده ، در بخش صنعت و معدن به ثبت رسیده است.

سرمایه‎گذاری خارجی در صنعت به مرحله تولید رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه زمان زیادی از مذاکره با سرمایه‌گذاران نگذشته است، گفت: با این حال اجرایی شدن این قراردادها به سرعت در حال پیگیری است و حتی دو تا سه مورد از این سرمایه گذاری‌ها بعد از هفته دولت به مرحله تولید می‌رسد که یکی در بخش تولید شیرآلات کنترل در صنعت نفت و دیگری در زمینه خودروسازی و خط تولید فولاد است که هر دو سرمایه‌گذار، ایتالیایی هستند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از کشورهای دیگر اروپایی مثل اسپانیا هم هستند که با شرکت‌های ایرانی مشارکت می‌کنند و به طور کلی از هر سه پیشنهاد سرمایه‌گذاری، دو سرمایه‌گذار آن خارجی است. در این میان، بعد از برجام با کشورهای همسایه از جمله عمان، ترکمنستان، عراق و جمهوری آذربایجان هم تفاهم‌نامه‌هایی داشتیم که با توجه به اینکه ایران سال‌ها در تحریم‌های شدید اقتصادی به سر می‌برده است، طبیعی است که بازگشت به شرایط پیش از تحریم‌ها زمان‌بر است.

    وی با اعلام اینکه ده‌ها قرارداد مشارکت در بخش صنعت و معدن با سرمایه‌گذاران خارجی منعقد شده است، ادامه داد: در بخش معدن برای یکی از معادن بزرگ از سرمایه‌گذار خارجی دعوت کردیم، در بخش صادرات غیر نفتی هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم؛ به این ترتیب که میزان صادرات ما به کره جنوبی طی چهار ماهه نخست سال گذشته معادل 100 میلیون دلار بوده که این میزان در چهار ماهه نخست امسال به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافته است. از طرفی صادرات فرش ایران به آمریکا متوقف شده بود که خوشبختانه از سر گرفته شد.

    به گفته این مقام مسوول، پسته و سایر خشکبار ایران نیز راه صادرات به آمریکا را در پیش گرفته است؛ این در حالی است که در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و پروتئینی به کشور دوست و همسایه، روسیه نیز با رشد مطلوبی مواجه بودیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو