فونیکسریمکسبهتام

۱۰ میلیون خودرو در کشور بالای پنج سال عمر دارد

عصر خودرو- دبیر ستادهای معاینه فنی کلانشهرهای کشور گفت: با توجه به آمار سال ۹۴، در کشور ایران بیش از ۱۷ میلیون دستگاه خودرو سبک وجود دارد که ۱۰ میلیون دستگاه خودرو بالای پنج سال عمر دارد.

۱۰ میلیون خودرو در کشور بالای پنج سال عمر دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سید نواب حسینی در نشست مدیران ستادهای مراکز معاینه فنی خودرو کلانشهرهای کشور در اصفهان افزود: هفت میلیون خودرو نیز نیز زیر پنج سال عمر دارد و از این آمار تنها چهارمیلیون خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.
    رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان نیز در این نشست بیشترین جعل را در بحث صدور برگه معاینات فنی عنوان کرد و گفت: باید جلوی این گونه جعل ها گرفته شود تا بتوان خدمات بهتر و مطمئن تری به رانندگان و همشهریان ارائه داد.
    سرهنگ ابوالفضل چلمقانی افزود: با توجه به آمارهای بدست آمده، مردم نسبت به سالهای گذشته مراجعه بیشتری به معاینات فنی خودرو داشته اند که باز هم این رقم رضایتبخش نیست و باید با ایجاد فرهنگ سازی برای همگانی تر شدن این مهم اقدام شود.
    وی اظهار کرد: با افزایش جرائم، جریمه عدم رجوع به معاینات فنی نیز 500 هزار ریال شده است تا رانندگان بیشتری خود را موظف به انجام این کار بدانند.
    وی با بیان اینکه 'کاهش تصادفات با ایمنی خودرو' باید هدف واحد همگان باشد ادامه داد: با کاهش یک درصدی تلفات و تصادفات می توان یک جامعه را زنده نگهداشت.
    سرهنگ چلمقانی تصریح کرد: آمار برخورد و اعمال قانون و همچنین فک پلاک خودروهای دودزا بیش از صددرصد شده است که این خود جای امیدواری دارد.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه آمار مراجعه کنندگان به ستادهای معاینه فنی در استان، سالانه 10 الی 12 درصد است گفت: این آمار برای شهر بزرگی همچون اصفهان بسیار ناچیز است پس باید به سمتی رویم که اتفاقات بزرگ و خوشایندی در این زمینه رخ دهد تا مردم رغبت بیشتری از خود نشان دهند.
    علیرضا صلواتی افزود: می توان با ایجاد اتاق های فکر در بحث معاینه فنی، ایده های جدید را وارد عرصه کرد تا از تکرار مکررات جلوگیری شود.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه با آسیب شناسی ستادهای معاینه فنی می توان آمار مراجعه کنندگان به این مراکز را بالاتر برد افزود: باید با ایجاد رخدادهای فرهنگی، ایده و خلاقیت و همچنین پویشی در این زمینه، در کل کشور توان واقعی این تلاشگران را نشان داد.
    وی به ذهن خلاق و تجارب گسترده کلان شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: با این جمعیت 15 نفره مدیران معاینات فنی کلان شهرها می توانیم هوای کل کشور را دگرگون سازیم.
    به گزارش ایرنا، دوازدهمین نشست مدیران ستادهای معاینه فنی خودرو کلان شهرهای کشور به مدت دو روز از 27 تا 28 مرداد در هتل پیروزی اصفهان برگزار شد.
    در این نشست تخصصی یکروزه، مدیران ستاد مراکز معاینه فنی کلانشهرهای کشور به ارائه راهکارهایی برای جذب بیشتر مردم به مراکز معاینه فنی پرداختند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو