فونیکسریمکسبهتام

مطالعات راه‌اندازی LRT در قلب تهران آغاز شد

عصر خودرو- مطالعات عملیاتی راه‌اندازی LRT (قطار سبک شهری) در منطقه ۱۲ آغاز شد. پیش از این مدیریت شهری اتوبوس‌های تندرو (BRT) را در سال ۸۶ راه‌اندازی کرده بود. شبکه اتوبوس تندرو امروز پس از ۹ سال روزانه ۴ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند.

مطالعات راه‌اندازی LRT در قلب تهران آغاز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ، مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار‌ تهران در این‌باره تصریح کرد: منطقه 12به‌عنوان منطقه ویژه مورد توجه مدیریت شهری است و تمامی برنامه‌ریزی‌ها در قالب طرح انضباط شهری و در جهت ارتقای کیفیت زندگی، همچنین بازگشت حیات و هویت تاریخی به این محدوده است.

    معاون شهردار تهران ادامه داد: متأسفانه این منطقه مورد بی‌توجهی تاریخی قرار گرفته و زندگی شبانه در این محدوده که جاذبه‌های گردشگری را درون خود جای داده از بین رفته است، این در حالی است که توسعه پیاده‌راه‌ها در این منطقه با اقبال عمومی مردم روبه‌رو شده است.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مدهای جدید حمل‌ونقلی در منطقه 12راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم ترافیکی و حمل‌ونقلی منطقه 12؛ راه‌اندازی خط LRT است. با توجه به اینکه این مد حمل‌ونقلی در دنیا به پاک، ایمن و دوستدار مردم بودن معروف است اکنون مطالعات عملیاتی و اجرایی آن در منطقه 12آغاز شده است.

    حسینی با بیان اینکه کمترین سطح معابر بزرگراهی پایتخت به طول یک کیلومتر در منطقه 12قرار دارد، تأکید کرد: این در حالی است که بیشترین حجم سفر به‌صورت روزانه به این منطقه انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد روزانه این منطقه پذیرای یک میلیون و 800هزار مسافر است، گفت: این حجم بالای تقاضای سفر در حالی در منطقه12روی می‌دهد که زیرساخت‌های شهری و ترافیکی لازم برای پاسخگویی در این منطقه وجود ندارد.

        مینی‌بوس‌هایی با موتور تراکتور

    یکی از معضلات حمل ونقل عمومی تهران فرسودگی مینی‌بوس‌هاست. مینی‌بوس‌های فیاتی که در تهران تردد می‌کنند، با موتور تراکتور کار می‌کنند. مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار‌ تهران با تأکید بر لزوم خروج 10500تاکسی فرسوده ازجمله 6300تاکسی پیکان بسیار فرسوده از ناوگان تاکسیرانی تهران تا آخر امسال، اعلام کرد: درصدد هستیم تا 2 هزار دستگاه مینی‌بوس بسیار فرسوده ازجمله مینی‌بوس‌های فیات که با موتور تراکتور کار می‌کنند را نیز تا پایان سال‌جاری از چرخه حمل‌ونقل شهری خارج کنیم.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مدهای جدید حمل‌ونقلی در تهران به موازات توسعه این کلانشهر باید توسعه پیدا کند و ‌LRT‌ به‌عنوان وسیله‌ای دوستدار محیط‌زیست، یکی از مُدهایی است که اجرای آن در محدوده مرکزی تهران در دست مطالعه است، اظهار کرد: موضوع کمبود پارکینگ و فضای پارک، یکی از مشکلات مهم تهران در حوزه حمل‌ونقل است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو