فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی:

نصب پلاک یک ۴۰۵ بر روی خودروی لوکس قاچاق

عصر خودرو- سازمان اموال تملیکی با توجه به دریافت مجوزهای قانونی، کالاهای مکشوفه قاچاق را در محل انبار این سازمان امحاء کرد.

نصب پلاک یک ۴۰۵ بر روی خودروی لوکس قاچاق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  میزان، در حاشیه مراسم امحاء کالاهای مشکوفه قاچاق، امین دلیری مدیر عامل سازمان اموال تملیکی گفت: بیشتر کالاهایی که امروز امحاء خواهد شد مربوط به البسه ،منسوجات، مواد غذایی، مواد شیمیایی و دارویی هستند.وی در پاسخ به این سوال که انهدام خودروهای لوکس قاچاق طی چه فرآیندی انجام خواهد شد؟ گفت: در این مرحله خودرویی امحاء نخواهد شد و باید منتظر طی شدن فرایندهای قانونی بود. البته باید تأکید شود که طبق قانون در اولویت برخورد با خودروهای لوکس قاچاق صادرات مجدد آنها به کشور مبداء و کشور خواهان خودروهای لوکس است.

    دلیری خاطر نشان کرد: حجم اعظم کالاهای قاچاق به استان تهران، آذربایجان غربی و اصفهان بروز پیدا می کند و دستگاه های مرتبط در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا راسخ هستند که مبارزه با قاچاق کالا را به صورت جدی از مرزها پیگیری کنند.

    وی دررابطه با تأثیر سامانه یکپارچه الکترونیکی بیان کرد: سامانه یکپارچه الکترونیکی در مبارزه با قاچاق کالا بسیار مهم است و درحال  حاضر نبود اطلاعات دقیق معضلی در راستای مبارزه با قاچاق کالا محسوب می شود وامید می رود در آینده نزدیک این سامانه یکپارچه راه ا ندازی شود.

    مدیر عامل سازمان اموال تملیکی در رابطه با  حجم کالایی که در روز جاری امحاء خواهد شد، گفت: ارزش ریالی این تعداد کالا 15 میلیارد تومان است که حجم آن در حدود 400 تن محاسبه شده است.

    وی خاطر نشان کرد: در 4ماهه ابتدای سال جاری   میزان کشفیات کالای قاچاق با رشد 131 درصدی مواجه شده که بزرگترین محموله کشف شده کشف 204 کانتینر قاچاق در هرمزگان که به دنبال کشف و ضبط کالاهای توزیع شده هستیم.

    دلیری در پاسخ به این سوال که در میان کالاهای قاچاق روز جاری شیر خشک یارانه ای مشاهده می شود، گفت: این شیرخشکها به صورت تقلبی تولید شده و قبل از آنکه به بازار و مرحله توزیع وارد شود کشف و ضبط شد.

    همچنین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در رابطه با انهدام روز جاری گفت: در روز جاری کالاهای فساد پذیر منهدم خواهند شد که حجم اعظم این کالاها معطوف به انواع خوشبوه کننده عطر و ادکلن ، مسواک، خمیر دندان، نوشیدنی، شیرخشک و البسه است.

    علی اکبر پوراحمد با بیان اینکه امروز انواع کالاهایی که قاچاق آنها مسجل شده است انهدام خواهد شد، گفت: برای فروش کالاهای قاچاق برنامه ای وجود دارد.

    دقایقی قبل انهدام کالاهای قاچاق مستعمل و تاریخ گذشته طبق قانون انجام شد، در میان این کالاها که قاچاق آنها محرز شده بود محصولات آرایشی وبهداشتی، مسواک و خمیر دندان، البسه ونوشیدنی وجود دارد. با بررسی تاریخ‌های انقضای برخی از این محصولات همچون نسکافه‌های نیمه آماده می توان گفت که فروش این کالاها از سوی مراجع قانونی امکان پذیر نبوده و تنها انهدام خانه آخر این کالاها بوده است.

    به علاوه برخی از نوشیدنی‌ها که بر روی آنها نام برندهای خارجی دیده می شود شبهاتی وجود دارد که از آنها می توان به تاریخ انقضا و تاریخ تولید فارسی اشاره کرد. این موضوع نشان از آن دارد که برخی از این کالاها در داخل کشور و بدون نظارت سازمان های استاندارد تولید شده و به نام برندهای خارجی در کشور به فروش می رسد.

    نکته قابل توجه در این میان آن است که برخی از این البسه و پوشاک در بسته بندی های بسیار شکیل قرار داشته است که این سوال برای اکثر افراد پیش می آید که چرا این کالاها به بنیادهای کمک رسان همچون کمیته امداد داده نشده است که امین دلیری مدیر عامل سازمان اموال تملیکی درپاسخ به میزان تأکید کرد حجم اعظم این کالاها اصطلاحاَ پوشاک تاناکورا است و درکنار آنها کالاهایی که به ظاهر نو هستند دارای مرجع تولید رسمی و استاندارد نیستند از این رو برای جلوگیری از مریض شدن مردم تمام پوشاک والبسه امحاء می شود.

    اکثر نگاه ها در روز جاری به انبارهای غیر مسقف انبار سازمان اموال تملیکی است زیرا همگان به دنبال آن هستند تا ببینند چه زمانی خودروهای قاچاق لوکس همچون بنزهای کلاس E، S و پورشه‌های چند صد میلیونی امحاء می شوند. درکنار این خودروهای لوکس خودروهای تولید داخل با پلاک های ملی نیز وجود دارد که مسئولان امر مدعی هستند این خودروها حامل کالای قاچاق بوده اند و مراجع قانونی باید نسبت به برخورد با آنها نظر نهایی را اعلام کنند. البته دراین میان خودروهای لوکس وارداتی با پلاک ملی ایران دیده می شود.
    نکته قابل تأمل آن است که کارتن‌های خالی نیز در روز جاری به زیر چرخ لیفتراک‌ها رفت.

    مسئول انبار سازمان اموال تملیکی گفت: این کارتن ها از سوی نیروی انتظامی در کنار کالای قاچاق به این سازمان تحویل داده شده است.

    علی‌اکبر پور احمد رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در پاسخ به سوال میزان مبنی بر اینکه چرا برخی از خودروهای لوکس توقیف شده پلاک ملی ایران دارند اظهار کرد: این نوع خودروها با تردد در سطح شهر توقیف شده‌اند و تخلف انتظامی در این رابطه صورت گرفته است به طور مثال بنز کوپه سفید رنگ که در انبار سازمان اموال تملیکی وجود دارد از پلاک یک 405 تولید دهه هفتاد استفاده کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط