فونیکسریمکسبهتام

برترین خودروساز لوکس جهان

عصر خودرو-فکر می‌کنید چه خودروسازی در جایگاه نخست خودروسازان ارائه‌کننده محصولات لوکس و گرانقمیت قرار می‌گیرد؟

برترین خودروساز لوکس جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از افکارنیوز،  فکر می‌کنید چه خودروسازی در جایگاه نخست خودروسازان ارائه‌کننده محصولات لوکس و گرانقمیت قرار می‌گیرد؟ آمارها نشان می‌دهد ب‌ام‌و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروساز آلمان و البته دنیا به عنوان برترین خودروساز در عرصه محصولات لوکس و جذاب قرار دارد، اما چه اتفاقی روی داده که ب‌ام‌و توانسته خود را در چنین جایگاهی نگاه دارد؟
    سه خودروساز مینی (Mini)، ب‌ام‌و و رولز رویس بدنه اصلی خودروسازی ب‌ام‌و آلمان را تشکیل می‌دهند. این شرکت با تولید چشمگیر 605 هزار و 534 دستگاه خودرو در یک دوره سه ماهه توانسته خود را به عنوان پرطرفدارترین خودروساز مطرح کند تا جایی که هارالد کوگر، رئیس بخش مدیریت ب‌ام‌و اِی‌جی می‌گوید: بیش از هر زمان دیگری در سه ماهه دوم سال جاری خودرو فروخته‌ایم و در واقع به رکوردی چشمگیر دست یافته‌ایم.
    اما میان این مجموعه، قطعا مینی نقش اصلی را در افزایش چشمگیر محبوبیت ب‌ام‌و نداشته است. آمارها نشان می‌دهد محصولات رولز رویس و پرچم‌دار این روزهای ب‌ام‌و یعنی سری 7 بشدت مورد توجه خریداران لوکس در سراسر جهان قرار گرفته و همین گرایش موجب شده این خودروساز آلمانی در صدر فهرست جهانی برترین تولیدکنندگان و فروشندگان خودروهای لوکس قرار گیرد.
    آمارهای رسمی منتشر شده از سوی ب‌ام‌و گویای آن است که این شرکت در شش ماهه اول سال 2016 بالغ بر 986 هزار و 557 دستگاه خودرو فروخته و جالب این که تقاضا برای سری 7 محصولات این شرکت در مقایسه با سال قبل 7/31 درصد رشد داشته است. همچنین فروش مدل‌های ایکس 1 (94 هزار و 156 دستگاه) و ایکس3 (77 هزار و 438 دستگاه) به ترتیب با رشد 7/61 و 6/16 درصدی همراه بوده است.
    بدون شک محصولات تولید شده در رولزرویس به عنوان زیرمجموعه متخصص آن در طراحی و تولید خودروهای لوکس و تجملاتی نقش چشمگیری در تثبیت جایگاه ب‌ام‌و در این فهرست داشته است. این شرکت (رولز رویس) در بازه زمانی سه ماهه 1133 دستگاه انواع خودروهای لوکس تولید کرده که از این تعداد 514 دستگاه مدل Dawn کروک (سقف تاشو) بوده است.
    بهره‌گیری از به روزترین فناوری‌های دنیا ازجمله سیستم‌های خودران و الکتریکی موجب شده محصولات لوکس ساخت ب‌ام‌و بیش از هر زمان دیگری مورد توجه خریداران و کارشناسان این بخش از صنعت خودروسازی قرار گیرد.
    ب‌ام‌و در بخش خودروهای برقی نیز تبحر خاصی یافته است به طوری که اکنون این دسته ازخودروها سهم 4 درصدی در خودروهای به فروش رسیده در بازار اروپا را به خود اختصاص داده است. در این میان کشورهایی که زیرساخت‌های قدرتمندتری برای توسعه خودروهای برقی دارند، سهم بیشتری از این خودروها را جذب خود کرده‌اند.
    هلند از جمله این کشورهاست و جالب این که 9/14 درصد از تمام خودروهای ساخت ب‌ام‌و به فروش رسیده در این کشور در ماه ژوئن از نوع برقی یا دوگانه سوز بوده و این رقم در سراسر منطقه اسکاندیناوی 2/13 درصد بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو