فونیکسریمکسبهتام

توضیح شهرداری تهران درباره کمبود پارکینگ در خیابان‌های غرب پایتخت:

تسهیلات ساخت پارکینگ عمومی می‌دهیم

عصر خودرو- شهرداری منطقه ۱۰ تهران در توضیحاتی اعلام کرد برای کمبود پارکینگ خودرو در غرب تهران چاره‌اندیشی شده‌است.

تسهیلات ساخت پارکینگ عمومی می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، برخی از مخاطبان بارها کامنت گذاشتند و درباره مشکلات ترافیکی از جمله کمبود پارکینگ در غرب تهران شکایت کرده اند. آنها می گویند در خیابانهایی مانند زنجان، آذربایجان و کارون، جایی برای توقف خودرو گیر نمی آید. حتی برخی از مخاطبان گلایه کرده اند چرا در خیابان آذربایجان و نزدیک متروی نواب، شهرداری منطقه 10 بخشی از خیابان را برای پارکینگ اختصاصی یک مجموعه درمانی، واگذار کرده است.

    در این رابطه معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 10 تهران توضیح داد چاره اندیشی برای رفع معضل پارکینگ با اعطای تسهیلات ویژه در منطقه 10 تهران در دستور کار قرار دارد.

    رضا زلفی از اعطای تسهیلات ویژه برای تامین پارکینگ های عمومی در منطقه در قالب تخفیف عوارض به همراه مجوز ساخت تالار و واحدهای تجاری خبر داد. زلفی ضمن اعلام این خبر توسعه پارکینگ های عمومی را از جمله برنامه های در دستور کار مدیریت شهری منطقه عنوان کرد و گفت: معضل کمبود پارکینگ با توجه به بافت فرسوده، تراکم بیش از حد جمعیت، وجود معابر کم عرض و افزایش وسایل نقلیه شخصی به یکی از چالش های پیش روی مسئولین منطقه تبدیل شده است که چاره اندیشی آن مستلزم ارائه تسهیلات و جلب مشارکت شهروندان است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای احداث پارکینگ، رفع این مشکل را علاوه بر اعمال تدابیر مدیریت شهری نیازمند عزم جدی و مشارکت مردم دانست و گفت: این منطقه آمادگی دارد با ارائه تسهیلات و امتیازات ویژه از ظرفیت بخش های خصوصی به منظور احداث و توسعه پارکینگ های عمومی استفاده کند.

    او گفت: بسته تشویقی برای احداث پارکینگ به شهروندانی که زمین دارند یا می توانند به نحوی با تغییر کاربری مسکونی به خدماتی زمین تامین کنند با مراجعه به دفتر شهردار، حوزه شهرسازی و یا معاونت حمل و ونقل و ترافیک در نظر گرفته شده است.

    زلفی مشارکت در ساخت پارکینگ را سرمایه گذاری مناسب و پر بازده برشمرد و یادآور شد: اعطای تسهیلات در قالب تخفیف عوارض، صدور مجوز برای ساخت تالار در طبقات فوقانی، تجاری در طبقات میانی و پارکینگ در طبقات زیرین از جمله حمایت های منطقه برای رونق ساخت پارکینگ می باشد و کمک شایانی به رفع ترافیک و حفظ ایمنی عابران و وسائط نقلیه خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو