فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه:

علت بیشترین حوادث رانندگی در سطح محورهای روستایی قم مربوط به واژگونی خودرو است

عصر خودرو- رئیس پلیس راه قم گفت: علت بیشترین حوادث رانندگی در سطح محورهای روستایی استان مربوط به واژگونی خودرو است.

علت بیشترین حوادث رانندگی در سطح محورهای روستایی قم مربوط به واژگونی خودرو است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ اردشیر جمشیدی راد در گفت وگویی افزود:تخطی از سرعت غیر مجاز در پیچ ها و یا جاده های باریک علت این حوادث است.
    وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی قم نقاط حادثه خیزی که در سطح محورها خصوصا در جاده های فرعی وجود دارد، نسبت به ایمن سازی و نصب تابلو های هشدار دهنده اقدامات لازم را انجام داده است.
    جمشیدی راد در خصوص تردد برخی خودروهای سنگین در اواخر هفته در راه های روستایی استان، گفت:در بحث ممنوعیت تردد برای وسائل نقلیه در محورهای روستایی چیزی اعلام نشده اما در هر محوری متناسب با آن یک سرعت مجاز تعیین شده که اگر از آن تخطی شود تخلف و قطعا پلیس برابر قوانین و مقررات با فرد خاطی برخورد می کند.
    رئیس پلیس راه استان قم افزود:قطعا کنترل نامحسوس در جاده ها بسیار تاثیر گذار است و ما در محورهای روستایی در قالب گشت های نامحسوس در اواخر هر هفته کارکنان پلیس راه را بکارگیری می کنیم.
    جمشیدی راد گفت:در تعامل صورت گرفته با بسیج کهک و جعفریه در روز های پایان هفته که ترافیک زیاد است بسیجیان به صورت خودجوش به پلیس راه استان کمک کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.
    وی تصریح کرد: با توجه به استفاده مردم از وسائل نقلیه عمومی گرچه پلیس در طول سال این کنترل ها را انجام می دهد اما به مدت یک هفته با حضور نماینده سازمان حمل و نقل و پایانه ها و همچنین استفاده از توان حداکثری پاسگاه های پلیس راه و عوامل و تجهیزاتی که در دسترس است و حتی دعوت از صدا و سیما برای تهیه مستند، کنترل ناوگان عمومی در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
    وی تاکید کرد:در صورت وجود نقص فنی نباید به خودرو اجازه حرکت داده شود و کلیه موارد قانونی باید رعایت و به تایید مدیر فنی برسد و اگر مدیر فنی مهرش را در اختیار دیگران بگذارد مسئولیت با خود اوست و نظارت بر مدیران فنی نیز بر عهده سازمان حمل و نقل و پایانه های استان است که در حال حاضر این کار نیز انجام می شود.
    رئیس پلیس راه استان قم افزود:شاید بسیاری از مسافران از سامانه پیامکی 110120 اطلاعی نداشته باشند پلیس راهور به منظور جلب مشارکت مردمی در جهت افزایش ایمنی سفر و کاهش سوانح و حوادث جاده ای این سامانه را راه اندازی کرده که علاوه بر تقدیر از رانندگان قانونمند تخلفات نیز توسط مسافران گزارش شود.
    وی گفت:مسافران می توانند با برچسب هایی که در شیشه های اتوبوس نصب شده و بر روی آن پلاک خودرو نوشته شده تخلفات راننده را پیامک کنند و پلیس راه موظف است از طریق گشت محورها، کنترل لازم را انجام دهد.
    رئیس پلیس راه استان قم تاکید کرد:هدف ما جلب رضایت مردم است که مسافران ان شاءالله این همراهی و همکاری را با پلیس داشته تا سلامت به مقصد برسند.
    وی اشاره به حجم ترافیک قابل توجه محورهای استان قم در فصل تابستان، اظهارداشت:در تابستان بیشتر محورهای استان دارای ترافیک نیمه سنگین هستند بخصوص در روزهای پایانی هفته که همشهریان به مناطق خوش آب و هوا سفر می کنند.
    وی افزود: قطعا بار ترافیک محورهای منتهی به مناطق خوش آب و هوا دارای ترافیک سنگین و آمار تصادفات نیز در این محدوده ها زیاد خواهد بود.
    سرهنگ جمشیدی راد گفت: پلیس راه استان با قرار دادن تیم های قرارگاه و تیم های نامحسوس و همچنین تیم های پاسگاه های پلیس راه در محورها در راستای پیشگیری از حوادث جاده ای تلاش می کند.
    8138/ 6133/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط