فونیکسریمکسبهتام

آهن قراضه‌های میلیاردی

عصر خودرو- انتشار خبر امحای ۱۳ خودروی لوکس به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در حالی خبرساز شده که برخی امحای این خودروها را موجب بسته شدن منافذ قاچاق در کشور می‌دانند این در شرایطی است که برخی دیگر بر فروش آنها در حراج‌های بین‌المللی و بازگرداندن پول ناشی از خروج ارز این خودروها به خزانه دولت تاکید دارند.

آهن قراضه‌های میلیاردی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، آنگونه که برخی مدیران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرده‌اند، 13 خودروی لوکس شامل بنز S500، بی‌ام‌و، پورشه و رنجروور به‌صورت قاچاق و از طریق مرزهای غیررسمی وارد کشور شدند و تعدادی از آنها نیز به فروش رفتند. در این میان اما نظرات متفاوتی در مورد مبادی واردات این خودروها وجود دارد، در حالی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا از ورود این خودروها از مبادی غیررسمی خبر می‌دهد اما برخی دیگر ورود این خودروها را از مبادی رسمی عنوان می‌کنند؛ به‌طوری‌که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تاکید دارد که این خودروها از یکی از مناطق آزاد به کشور وارد شده‌اند، اما مشکل اصلی زمانی به وجود آمده که تخلفات جدی در واردات این خودروها به سرزمین اصلی صورت گرفته است. اگر این خودروها از مبادی رسمی وارد کشور شده باشد، چون در فرآیند واردات خودرو چند دستگاه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی و در نهایت پلیس راهنمایی و رانندگی دخیل هستند؛ بنابراین این سازمان‌ها نیز در واردات این خودروها دخیل بودند.

    اما در صورتی که این خودروها از مبادی غیررسمی به کشور وارد شده‌ باشند یک سوال به وجود می‌آید اینکه این خودروها چگونه توانسته‌اند شماره‌گذاری شوند.

    آنگونه که به‌نظر می‌رسد، هدف اصلی مسوولان دولتی از امحای این خودروها اولتیماتوم نهایی به متخلفان است. با این وجود برخی از کارشناسان، امحای خودروهای مذکور را پاک کردن صورت مساله عنوان می‌کنند. به اعتقاد آنها نابود کردن این خودروها که ارز بسیاری برای آنها از کشور خارج شده است، عوایدی نیز برای کشور به همراه ندارد. در این زمینه یک کارشناس خودرو پیشنهاد می‌کند که به‌جای امحای این خودروها می‌توان آنها را در حراج‌های بین‌المللی به فروش برسانیم تا پول آنها به خزانه دولت بازگردانده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو