فونیکسریمکسبهتام

راننده‌های کامیون مواظب قلب خود باشند

عصر خودرو- راننده‌های کامیون و مددکاران اجتماعی یک ویژگی مشترک دارند: افرادی که در این دو حوزه مشغول به کار باشند از کمترین سطح سلامت قلب برخوردارند.

راننده‌های کامیون مواظب قلب خود باشند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ،‌ نتایج گزارشی جدید از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا نشان می‌دهد رانندگان کامیون و مددکاران اجتماعی بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

    در این تحقیق جدید دانشمندان هفت وضعیت سلامت قلبی را در بیش از 66 هزار فرد شاغل در 22 حوزه شغلی از 21 ایالت مختلف مورد بررسی قرار دادند. برای تعیین سلامت قلب هر یک از افراد، دانشمندان تعداد افرادی که از هر هفت شاخص سلامت قلب انجمن قلب آمریکا برخوردار بودند را شمارش کردند: پرهیز از دخانیات، فعالیت جسمانی، فشار خون عادی، قند خون عادی، وزن متناسب، کلسترول عادی و رژیم غذایی سالم.

    نتایج این بررسی نشان داد 3.5 درصد از تمامی افراد مورد بررسی از هر هفت شاخص سلامت قلب برخوردار بودند. سازگاری با 6 یا هفت نمونه از این شاخص‌ها با کاهش درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط است و نداشتن هیچ‌یک از این شاخص‌ها یا تعداد کمی از آنها درصد ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

    محققان همچنین دریافتند 9.6 درصد از تمامی کارگران تنها با دو شاخص سلامت قلب انطباق داشتند، اما درصد انطباق با یک یا دو نمونه‌ از این شاخص‌ها در میان کارگران بخش‌های اجتماعی و مددکاران و رانندگان کامیون‌های باری تا حدی قابل توجه افزایش پیدا می‌کرد: 14.6 درصد از مددکاران اجتماعی و 14.3 درصد از راننده‌های کامیون تنها با یک تا دو نمونه از شاخص‌های سلامت انطباق داشتند. به بیانی دیگر، افرادی که در این حوزه‌ها مشغول به کارند از پایین‌ترین سطح سلامت قلب برخوردارند.

    از سویی دیگر، افرادی که در زمینه کشاورزی، جنگل‌بانی، ماهیگیری و مشاغل هنری، طراحی، سرگرمی، ورزش و رسانه مشغول به کارند از سلامت قلبی بالاتری برخوردارند و به ترتیب 5 تا 5.9 درصد از آنها با تعداد کمی از شاخص‌های سلامت قلب انطباق دارند.

    محققان همچنین دریافتند شاغلان در بخش حمل و نقل از کمترین میزان فعالیت جسمانی برخوردارند، مصرف سیگار در میان کارمندان بخش تهیه و سرو غذا رواج دارد، سطح کلسترول در میان کارمندان بخش رایانه و ریاضیات ناخوشایند است، و قند خون در میان پرستاران و کارمندان بخش خدمات نیز رضایت بخش نیست.

    همچنین باوجود اینکه شاغلان حوزه ماهیگیری، کشاورزی و جنگلبانی از بالاترین سطح سلامت قلب برخوردار هستند، رژیم غذایی آنها چندان سلامت نیست، به صوری که 84.3 درصد از آنها از رژیم غذایی سالمی دنباله‌روی نمی‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو