فونیکسریمکسبهتام

قفل تمام خودروهای ساخت فولکس واگن هک می شود

عصر خودرو- اگر از سال ۱۹۹۵ به این سو خودرویی متعلق به شرکت فولکس واگن خریداری کرده اید، باید نگران هک شدن قفل درب های آن باشید.

قفل تمام خودروهای ساخت فولکس واگن هک می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، محققان امنیتی راهی برای سوء استفاده از یک سیستم مخابراتی رادیویی موسوم به SDR یافته اند. از این روش می توان قفل صدها میلیون خودروی ساخت فولکس واگن را باز کرد و آنها را به سرقت برد.

    این محققان در عمل دو آسیب پذیری متفاوت را شناسایی کرده اند. آسیب پذیری اول مربوط به تقربیا تمامی خودروهای تولیدی فولکس واگن از سال 1995 به بعد است. به گونه ای که تنها تازه ترین مدل از خودروی گلف که توسط این شرکت تولید شده در برابر حفره امنیتی یاد شده مصونیت دارد.

    گروهی از هکرها در دانشگاه بیرمنگام انگلستان با مهندسی معکوس توانسته اند مشکل یاد شده را شناسایی کنند و داده های مهم یک کلید رمزگذاری را استخراج کرده و از آن برای باز کردن قفل خودروها استفاده کنند. این کلید رمزگذاری در بسیاری از خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.

    اطلاعات کلید یاد شده در ترکیب با داده های خاص رمزگذاری شده در کلید کنترل از راه دور هر خودرو که با استفاده از روش های استراق سمع الکترونیک قابل بازیابی است، سر نخ لازم برای باز و بسته کردن قفل هر خودرو را در اختیار هکرها قرار می دهد. فولکس واگن می گوید از موضوع مطلع شده و در حال بررسی آن است.

    اما آسیب پذیری دوم مربوط به خودروهای ساخت دهها شرکت اتومبیل سازی و از جمله  Alfa Romeo،Citroën، Fiat، Ford، Mitsubishi،Nissan، Opel و  Peugeotاست. هکرها این بار با نفوذ به سیستم رمزگذاری HiTag2 کلیدهای کنترل از راه دور خودروها و سرقت کدهای ارسالی برای کلیدهای کنترل از راه دور توانستند اطلاعات مورد نیاز برای باز کردن قفل انواع اتومبیل ها ساخت این شرکت ها را در کمتر از یک دقیقه جمع آوری کنند.

    کارشناسان هشدار می دهند که ممکن است از این روش برای چندین مورد سرقت اتومبیل به خصوص در هوستون آمریکا استفاده شده باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو