فونیکسریمکسبهتام

تولید ۲ میلیون تن سوخت در هند با استفاده از روغن خوراکی مصرف شده

عصر خودرو- دولت هند قصد دارد برای کاهش وابستگی به واردات نفت، از طریق فرآوری روغن های خوراکی مصرف شده در رستوران های زنجیره ای این کشور، سالانه حداقل ۲ میلیون تن سوخت بیودیزل تولید نماید.

تولید ۲ میلیون تن سوخت در هند با استفاده از روغن خوراکی مصرف شده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم ، علاقه هندی ها به مواد غذایی سرخ شده می تواند به کاهش واردات نفت خام این کشور کمک کند.
    راماکراشنا وای بی، رئیس گروه منصوب از سوی دولت هند برای یافتن سوخت های قابل تولید از گیاهان گفت، جمعیت 1.3 میلیارد نفری هند می تواند از طریق فرآوری روغن های آشپزی مصرف شده جمع آوری شده از رستوران های زنجیره ای، سالانه حداقل 2 میلیون تن سوخت بیودیزل تولید نماید.
    به گفته راماکریشنا، خرده فروشان سوخت وابسته به دولت هند قرار است اواخر این هفته سرمایه گذاری های خود برای تولید سوخت های قابل تولید از گیاهان را اعلام نمایند.
    انتظار می رود رشد مصرف نفت خام در هند در دهه های پیش رو از همه کشورهای جهان پیشی بگیرد و این مسئله وابستگی این کشور به واردات نفت از خارج را افزایش خواهد داد. دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند قصد دارد از طریق افزایش تولید و استفاده بهتر از سوخت های جایگزین، وابستگی این کشور به خرید انرژی از خارج را تا سال 2022 به میزان 10 درصد کاهش دهد.
    راماکریشنا گفت: «می توان جای خالی کل 10 درصد واردات نفت کمتر را از طریق سوخت های قابل تولید از گیاهان پر کرد.»
    بر اساس آمارهای رسمی، هند در 12 ماهه منتهی به 31 ماه مارس، حدود 22 میلیون تن بنزین و 75 میلیون تن سوخت دیزل مصرف کرده است.
    هند یکی از مصرف کنندگان بزرگ نفت جهان است. به گفته راماکریشنا، هند سالانه 20 تا 22 میلیون تن نفت مصرف می کند.
    هند حدود 80 درصد از نیاز نفتی اش را از طریق واردات تامین می کند. بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، هند امسال با پشت سر گذاشتن ژاپن سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان خواهد شد و سرعت رشد مصرف نفت خام این کشور تا سال 2040 بیشتر از هر کشور دیگری خواهد بود.
    دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفته: «ما باید وابستگی مان به واردات را کاهش دهیم.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو