فونیکسریمکسبهتام

کاهش فعالیت نیسان در تولید باتری خودروی برقی

عصر خودرو- نیسان موتور سرگرم مذاکرات با شرکت پاناسونیک و شرکتهای خارجی از جمله شرکتهای چینی در خصوص فروش سهم خود در یک شرکت تولیدکننده باتری برای خودروهای برقی است.

کاهش فعالیت نیسان در تولید باتری خودروی برقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا، دو منبع آگاه به رویترز گفتند این خودروساز ژاپنی مایل است 51 درصد سهم خود در شرکت AESC را که سازنده باتریهای یون لیتیومی برای خودروهای برقی است، بفروشد. شرکت NEC هم در این شرکت سهم دارد.

    روزنامه نیک‌کی پیش از این گزارش داده بود نیسان درصدد فروش این شرکت است زیرا خرید باتری برای خودروهای برقی از جمله مدل "لیف" از سایر خودروسازان ارزان‌تر تمام می شود این روزنامه به منبع خبر خود اشاره ای نکرده بود. با اینهمه سخنگوی نیسان در واکنش به این خبر اعلام کرد این شرکت درباره گمانه زنی‌ها اظهارنظر نمی‌کند.

    رقابت برای تامین باتری برای خودروی برقی به دلیل انتظارات برای رشد عرضه خودروهای پاک در سالهای آینده داغ شده است.

    تسلا موتورز که در حال حاضر از پاناسونیک برای خودروهای برقی خود باتری تامین می کند، قصد دارد تولید سالانه خودروهای برقی را در سال 2018 دو سال زودتر از برنامه قبلی به 500 هزار دستگاه افزایش دهد.

    نیسان و رنو تحت ریاست کارلوس گون سرمایه گذاری بالایی روی خودروهای برقی داشته اند. این دو شرکت در سال 2009 متعهد شدند چهار میلیارد یورو (4.43 میلیارد دلار) برای ساخت مدلهایی شامل نیسان لیف کامپکت و 500 هزار باتری برای تامین نیرویشان سرمایه گذاری کنند.

    با اینهمه فروش "لیف" و سایر خودروهای برقی ناامیدکننده بوده است به همین دلیل نیسان و NEC قادر به کاهش هزینه‌های تولید از طریق تولید انبوه نشده اند. طبق گزارش رویترز، گون از سال 2014 در تدارک کاهش تولید باتری شرکت AESC و استفاده از باتریهای ساخت LG Chem بوده است.

    نیسان همچنین در پروسه فروش 41 درصد سهمش در شرکت تامین کننده قطعات کانسی بوده است. این خودروساز با هدف رقابت بهتر با رقیبان بزرگی مانند تویوتا موتور و فولکس واگن، در ماه مه برای خرید 34 درصد سهم در میتسوبیشی موتور به مبلغ حدود 2.2 میلیارد دلار توافق کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو