فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان عنوان کرد:

انجام روزانه ۲۰۰هزار نفرسفر شهری توسط ناوگان اتوبوسرانی در همدان

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان از انجام یک میلیون نفر سفر روزانه در شهر همدان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ هزار نفرسفر توسط ناوگان اتوبوسرانی انجام می گیرد.

انجام روزانه ۲۰۰هزار نفرسفر شهری توسط ناوگان اتوبوسرانی در همدان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محمد پوروخشوری از انجام یک میلیون نفر سفر روزانه در شهر همدان خبر داد و با اشاره به سهم 200 هزار نفری اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی شهروندان توسط 200 دستگاه اتوبوس، افزود: حدود 450 هزار نفر نیز توسط ناوگان تاکسیرانی و مابقی با خودروهای شخصی در تردد هستند.

    وی با تاکید بر اینکه زمانی می توان مردم را به سمت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی سوق داد که بستر  مناسب در این زمینه فراهم شده باشد، گفت: یکی از این بسترها افزایش تعداد دستگاه های اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی است که بنابر استاندارد به ازا هر یک هزار نفر یک دستگاه اتوبوس لازم است درحالیکه در شهر همدان با جمعیت 550 هزار نفر تنها 200 دستگاه اتوبوس فعال است که نسبت به سرانه استاندارد کمبود 350 دستگاه احساس می شود.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان در ادامه از دیگر عوامل دخیل در افزایش حمل و نقل عمومی را ارتقا کیفیت در حوزه بازسازی اتوبوس های قدیمی و ورود اتوبوس های جدید به ناوگان عنوان کرد و گفت: با فراهم کردن حداقل امکانات تمایل مردم به سمت سفر با وسایل نقلیه عمومی بیشتر خواهد شد.

    وی در ادامه گفت: طرح زمانبندی صحیح نیز در این زمینه نقش دارد چراکه اگر شهروندان بتوانند زمان حرکت و برنامه ریزی برای حمل و نقل خود را با اتوبوس هماهنگ کنند و این فرهنگ نهادینه شود، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جای خودرو شخصی را خواهد گفت.

    محمد پوروخشوری در ادامه به مشکل طراحی شبکه ترافیکی همدان اشاره کرد و افزود: تغییر برنامه زمانبندی و علت ایجاد این مشکل، مربوط به شبکه ترافیکی است چراکه بسیاری از اتوبوس ها در ساعات اوج ترافیک، قادر به اجرای برنامه زمانبندی نیستند که در این زمینه اجرای پروژه های BRT ضروری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو