فونیکسریمکسبهتام

هجوم شاسی‌بلندهای جدیدکیا و هیوندای در۲۰۱۷ (+عکس)

عصر خودرو: "کیا" و "هیوندای" به منظور افزایش قدرت رقابتی در بخش SUVهای کوچک رقابت خود را افزایش داده‌اند تا در سال آینده و قبل از پایان ۲۰۱۷ شاسی بلندهای کوچک خود را جداگانه به بازار ارائه دهند.

هجوم شاسی‌بلندهای جدیدکیا و هیوندای در۲۰۱۷ (+عکس)
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰
  • هجوم شاسی‌بلندهای جدیدکیا و هیوندایی در2017 (+عکس)
  • هجوم شاسی‌بلندهای جدیدکیا و هیوندایی در2017 (+عکس)
  • هجوم شاسی‌بلندهای جدیدکیا و هیوندایی در2017 (+عکس)
  • هجوم شاسی‌بلندهای جدیدکیا و هیوندایی در2017 (+عکس)
  • هجوم شاسی‌بلندهای جدیدکیا و هیوندای در2017 (+عکس)

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران ،"کیا" و "هیوندای" هر دو خودروساز کره‌ای به منظور افزایش قدرت رقابتی خود و با قصد افزایش سود کلان در بخش SUVهای کوچک رقابت خود را افزایش داده‌اند تا در سال آینده و قبل از پایان 2017 شاسی بلندهای کوچک خود را جداگانه به بازار ارائه دهند.
انتظار می رود نسل چهارم کیا "ریو" در سال آینده وارد بازار شود. از طرفی شایعات زیادی در خصوص ساخت یک SUV کوچک دیگر براساس پلت‌فرم ریو در این حوزه منتشر شده است.

جان کیم، مدیر اجرائی اروپای غربی کارخانه کیا در این خصوص گفت: مدلی از شاسی بلندهای کوچک براساس پلت‌فرم ریو، در سال آینده در کنار SUV کامپکت "اسپورتیج" و شاسی بلند سایز متوسط "سورنتو" به نمایش در خواهد آمد.
انتظار می رود تمام این خودروها در نسخه محرک چرخ‌های جلو عرضه شوند. احتمالا شاسی بلندهای کوچک کیا برخی از ویژگی‌های مدل مفهومی و براق "نیرو"ی 2013 را به ارث خواهند برد.

البته اندازه این خودروها بسیار کوچک‌تر از مدل "نیرو" زمخت و بی‌قواره‌ای خواهد بود که در اوایل سال جاری در آمریکا، کره و اروپا به نمایش درآمده است.

احتمال می‌رود بخشی از این خودروها در قالب یک سامانه مولد قدرت پلاگین وهیبریدی ساخته شود.

در حالیکه که هیچ تائید رسمی برای ورود کیا به بخش کراس‌اوورها وجود ندارد، علاقه فراوانی در این حوزه در بازار داخلی ایجاد شده است و به نظر می‌رسد مشتریان زیادی برای این خودروها صف کشیده‌اند.

پی‌آر کوین هپورث، مدیر مجموعه کیا در استرالیا در این خصوص گفت: افزایش اشتهای مشتریان و تغییر ذائقه آنها برای شاسی‌بلندهای کوچک در استرالیا نشان می‌دهد که نمایندگی‌های این کشور بار دیگر با آغوش باز از دیگر خودروهای جاده‌ای کیا استقبال خواهند کرد.

وی در این خصوص افزود:ما با کمال میل پذیرای چنین خودرویی در استرالیا و حتی دیگر نقاط جهان خواهیم بود.
وی تشریح کرد: بازار به خودروهای هیبریدی تمایل و توجه کمتری نشان می‌دهد. هزینه‌های سوخت‌های هیبریدی برای مردم کمی نگران کننده هستند و تمام این موارد به مسایل کسب و کار و تجارت ربط دارد.

به گفته این مدیر خودرویی در استرالیا، وجود موتورهای احتراقی در کنار باتری‌های الکتریکی هزینه‌بر و گران است.
اما هم‌وطن کیا یعنی هیوندایی نیز چندان با شاسی‌بلند‌های کوچک غریبه نیست و مرتبا درآمدهایش را از فروش ix35 افزایش می‌دهد. این خودروساز بخش شاسی‌بلندها را در اواسط سال 2015 با جایگزین کردن ix35 به جای "توسان" رها کرد.

توسان‌ها کمی بزرگتر از مدل‌های فعلی بودند. البته هیوندایی هرگز به شکل رسمی از قصد خود در خصوص بازگشت دوباره به این فضا حرفی نزد اما بسیاری از شاسی‌بلندهای این خودروسازی درنیمه دوم سال 2017 وارد استرالیا خواهند شد.
براساس گزارش‌ها اولین نمایش عمومی خودروهای هیوندایی در ماه مارس بعدی در نمایشگاه خودرویی ژنو صورت می‌گیرد. موتورهای توربو در این خودروها کوچک‌تر شده است. اما هیوندایی اطمینان می‌دهد که این خودروها تکرار مدل ix25 که اینک در چین و هند فروخته می‌شود، نخواهد بود. نمونه‌های که وارد استرالیا خواهند شد بیشتر با ذائقه خودروهای اروپایی سازگار هستند.
هجوم شاسی‌بلندهای کوچک کیا و هیوندایی به بازار

مدل‌های بعدی در شاسی‌بلندهای هیوندای شبیه مدل مفهومی "اینترادو"یی است که در سال 2014 برای اولین بار به نمایش درآمد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو