فونیکسریمکسبهتام

تغییر قیمت موتورسیکلت‌ها از مهر

عصر خودرو- با توجه به مصوبه دولت مبنی بر الزام انژکتوری کردن موتورسیکلت‌ها، به طور قطع از مهر سال جاری شاهد کاهش تولید و افزایش قیمت در این صنعت خواهیم بود.

تغییر قیمت موتورسیکلت‌ها از مهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در حالی بر اساس مصوبه هیات دولت از ابتدای مهر موتورسیکلت‌ها باید انژکتوری شوند که هم‌اکنون در هیچ جای دنیا موتورسیکلتی به صورت انژکتوری در کلاس 125 سی‌سی که قالب تولید کشور است، تولید نشده و همچنان همه موتورسیکلت‌های انژکتوری در کلاس 250 سی‌سی به بالا قرار دارند.
    با انژکتوری کردن انجین‌ها، حدود 100 دلار به قیمت آنها افزوده خواهد شد که این رقم با محاسبه حاشیه‌های آن به طور تقریبی 400 هزار تومان روی قیمت موتورسیکلت تاثیر خواهد گذاشت.
    بنابراین چنانچه هزینه هر موتورسیکلت را 130 دلار محاسبه کنیم، مشاهده می‌شود که در این شرایط چه رقم ارزی از کشور خارج و به حساب چینی‌ها واریز خواهد شد.
    در 2 سال گذشته افزایش قیمت صنعت موتورسیکلت بسیار اندک بوده اما در نیمه دوم سال 95 باید منتظر افزایش ناگهانی قیمت این موتورسیکلت‌ها باشیم.
    با توجه به مذاکرات اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شد از 15 خرداد سال جاری ورود و ثبت سفارش موتورسیکلت‌های کاربراتوری به کلی ممنوع شود.
    بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال قادر به وارد کردن انجین‌های انژکتوری به بازار کشور شویم و همراه با این مصوبه پیش رویم.

    ابوالفضل حجازی/ نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم