فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان:

مراجعه ۱۴ هزار و ۵۳۷ وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی لرستان

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۵۳۷ وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده اند.

مراجعه ۱۴ هزار و ۵۳۷ وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی لرستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسن رحمانی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: بر اساس ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 89 تمامی وسایل نقلیه که پنج سال از تولید آنها گذشته باشد باید دارای برگه معاینه فنی خودرو باشند.

    وی افزود: با توجه به ماده پنج آیین نامه اجرایی «نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو» دوره زمانی انجام معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین درون و برون شهری با عمر 10 سال یا کمتر شش ماهه و برای ناوگان با عمر بیش از 10 سال سه ماهه است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان با اشاره به اینکه طی چهار ماهه نخست سال جاری 14 هزار و 537 وسیله نقلیه برای دریافت کارت معاینه فنی به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده اند، افزود: از این تعداد 12 هزار و 385 مورد موفق به اخذ معاینه فنی و دو هزار و 153 مورد رد شده اند.

    رحمانی اضافه کرد: 85 درصد از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی چهار ماهه نخست سال جاری در مراکز معاینه فنی استان کارت معاینه فنی دریافت کرده و 15 درصد در آزمون های مربوطه رد شده اند.

    وی بیان داشت: کامیون، کشنده و کامیونت به ترتیب با  604، 517 و 516 مورد ردی بیشترین آمار خودروهای ردشده در آزمون های معاینه فنی استان را به خود اختصاص داده اند.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان با بیان اینکه بیشترین و کمترین آمار قبولی طی چهار ماه گذشته به ترتیب به مراکز معاینه فنی مهران ازنا و کیهان بروجرد با سه هزار و 934 و هزار و 777 کارت معاینه فنی صادره بوده است، گفت: همچنین بیشترین و کمترین آمار مربوط به خودروهای ردی به مراکز معاینه فنی کاوه خرم آباد با هزار و 34 و مهران ازنا با 50 وسیله نقلیه اختصاص دارد.

    رحمانی با بیان  اینکه طی چهار ماه نخست امسال 123 دستگاه اتوبوس و هزار و 661 دستگاه مینی بوس برای اخذ کارت معاینه فنی به مراکز فعال در استان مراجعه کرده اند، عنوان کرد: از این تعداد 28 دستگاه اتوبوس و 409 دستگاه مینی بوس در آزمایش های معاینه فنی رد شده اند که مهمترین علل رد شدن آن ها نبود عملکرد صحیح سیستم ترمز و مناسب نبودن نور چراغ ها بوده است.

    وی افزود: نداشتن عملکرد صحیح سیستم ترمز، میزان آلایندگی، مناسب نبودن نور چراغ ها و ساییدگی آج لاستیک ها به ترتیب مهمترین علل عدم دریافت کارت معاینه فنی در وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو