فونیکسریمکسبهتام

ایران جزو نخستین کشورها در حوزه حوادث جاده‌ای است

عصر خودرو- معاون بهداشت و درمان کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث جاده‌ای، باید سامانه جامع تروما در بیمارستان و خدمات پیش بیمارستانی مورد توجه مسئولین باشد.

ایران جزو نخستین کشورها در حوزه حوادث جاده‌ای است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، احمد عبداللهی درباره وضعیت تروما و راهکارهای کاهش آن در کشورمان گفت: ایران در حوزه تروما به ویژه حوادث جاده‌ای آمارهای تکان دهنده و غیر قابل قبولی در سطح دنیا دارد، به این ترتیب که کشور ما جزء اولین کشورها در حوزه حوادث جاده‌ای است و نسبت به جمعیت موجود در کشور تعداد ترومای بسیار بالایی داریم.

    وی در ادامه افزود: در کنار این موضوع درباره افرادی که بر اثر تروما دچار جراحت می‌شوند نیز آمارهای خوبی را نداریم که این موضوع هزینه‌های بسیار سنگینی بر نظام سلامت تحمیل کرده است.

    نیازمند سامانه جامع تروما در بیمارستان‌ها و خدمات پیش بیمارستانی هستیم

    معاون بهداشت و درمان کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیازمند کنگره‌هایی مانند تروما هستیم تا کنترل حوادث جاده‌ای و پیشگیری از وقوع تروما را بررسی کند، خاطرنشان کرد: باید سامانه جامع تروما در بیمارستان و خدمات پیش بیمارستانی مورد توجه باشد، البته در این حوزه پیشرفت خوبی داشته‌ایم اما کافی نیست.

    عبداللهی، درباره برپایی کنگره تروما در آذر ماه امسال گفت: در این کنگره افراد و فراگیران حوزه پزشکی و سلامت نسبت به مقوله مجروحان و مصدومان تروما آگاه می‌شوند.

    متخصص علوم آزمایشگاهی تاکید کرد: کنگره تروما باعث می‌شود تا مراکز مختلف کشوری به شکل منسجم در موضوع تروما هم اندیشی داشته باشند تا بتوانند راهکارهای برون رفت از صدمات تروما را در کشور ساماندهی کنند و کشور از این تعداد بالای صدمات خارج شود و آمار بالای آن را کاهش دهیم به این دلیل که این شایستگی در کشور ما وجود دارد.

    به دنبال استفاده از تازه‌های تروما هستیم

    عبداللهی، تصریح کرد: به دنبال استفاده از تازه‌های تروما در کشور و حوزه بین‌الملل هستیم تا بتوانیم از آخرین دستاورهای تروما در کشور بهره مند شویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط