فونیکسریمکسبهتام

هنریک هنریکسون، مدیرعامل اسکانیا در گفت‌و‌گو با عصر خودرو:

ایران مهم‌ترین کشور دنیا برای اسکانیاست

عصر خودرو- هنریک هنریکسون که از ابتدای سال جاری میلادی ۵ بار به ایران سفر کرده است، می‌گوید: تا به حال در این مدت کوتاه هیچ‌گاه به کشوری به این تعداد ‌سفر نکرده است و این موضوع نشان از اهمیت ایران برای اسکانیا دارد. حال اینکه اسکانیا این بار با گروهی از مدیران خود به ایران آمده و تصمیم به سرمایه‌گذاری یا فاینانس در ایران ‌دارد.

ایران مهم‌ترین کشور دنیا برای اسکانیاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مدیرعامل اسکانیا همچنین ایران را مهم‌ترین کشور در دنیا برای اسکانیا می‌داند و پی پیدا کردن راهکاری برای تسهیل فروش لیزینگی محصولات خود است. در ادامه مشروح مصاحبه وی را می‌خوانید.

      آقای هنریکسون، برنامه اسکانیا برای بازار خودروی ایران چیست و اسکانیا چند درصد از بازار هدف ایران را در نظر گرفته است. چه برنامه‌ای در آینده برای ایران دارید؟
    هم‌اکنون شرکت اسکانیا با همکاری شرکت صنعتی ماموت سهم بازار بسیار بالایی را در بازار ایران دارد. علاوه بر این، با توجه به رونق گرفتن بازار ایران، برنامه‌هایی برای افزایش سهم اسکانیا از بازار ایران داریم. از آن جمله این است که با توجه به روند بازار، رنج متنوعی از محصولات را پیشنهاد می‌دهیم. مانند خودرویی که امروز از آن رونمایی شد که آر 560 است و مدل‌های متفاوتی از آن را در دست داریم. البته نه‌تنها در زمینه خودروهای کشنده بلکه در زمینه خودروهای ساختمانی، عمرانی و باری نیز محصولاتی برای ارائه داریم که در برنامه‌های آتی است. همچنین نه‌تنها در حوزه خودرو، بلکه این شرکت به پشتوانه شبکه گسترده خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های متنوع در سراسر کشور و با توجه به آموزش‌هایی که برای پرسنل و تکنیسین‌های نمایندگی‌ها برگزار کرده است، می‌تواند به اهدافی که برای بازار ایران تعیین کرده است، برسد.
    در نهایت، برای بحث فاینانس و مالی که برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است‌ نیز برنامه‌هایی داریم تا بتوانیم شرایط را در این زمینه ‌بهبود دهیم تا نظر مشتریان را  نیز جلب کنیم. با توجه به همه این موارد با توجه به گسترش بازار خودرو و افزایش تقاضای خودرو، ما نیز باید میزان تولید شرکت را افزایش دهیم. همچنین برای رسیدن به این مهم به یک برنامه قوی داخلی‌سازی برای قطعات نیاز داریم که کاملا برنامه‌ریزی شده در حال انجام آن هستیم. خوشبختانه در این زمینه، برنامه‌ریزی‌ها با همکاری شرکت ماموت به خوبی در حال اجراست.

    بازار ایران برای اسکانیا در چه حدی از اهمیت قرار دارد؟
    من از ژانویه تاکنون برای بار پنجم به ایران آمده‌ام که این نشان‌دهنده اهمیت بازار ایران برای شرکت اسکانیاست. به نحوی که حتی برای مسئولان اسکانیا در سوئد این مسئله جالب توجه شده است. این در حالی است که من هیچ‌گاه در طول این مدت، 5 بار به کشوری سفر نکرده‌ام و ایران به نظر ما پراهمیت‌ترین کشور برای شرکت اسکانیاست.

    شما به حضور تیمی برای بحث فاینانس در ایران اشاره کردید، لطفا در این رابطه جزئیات بیشتری را منتشر کنید.
    اولین مرحله در این راستا این است که ما شرایطی را برای واردکردن قطعات به ایران فراهم کنیم تا از خط اعتباری که بین ماموت و اسکانیاست برای پاسخگویی به حجم بالای تقاضا، استفاده کنیم. همچنین مورد دوم که اهمیت بالایی دارد این است که راهی را برای ارائه تسهیلات لیزینگی به مشتریان پیدا کنیم تا مشتری نهایی بتواند تسهیلاتی برای خرید خودرو دریافت کند. گروهی که برای فاینانس به همراه آورده‌ایم نیز در همین زمینه است.
    همانطور که اشاره کردید بحث فاینانس از اهمیت بالایی برخوردار است، شرکت شما در بحث فاینانس تا به امروز چه راهکارهایی داشته است؟
    همین امروز 3 محصول از طریق لیزینگ به مشتری خودروها تحویل و خودروهای قدیمی‌شان از ناوگان خارج شد. البته شرکت ماموت و اسکانیا یک تیم هستند که این عمل را انجام می‌دهند. اما در نهایت شرکت ماموت این طرح را عملی کرده و اسکانیا حامی این شرکت است و با آن همکاری می‌کند. همچنین در حال حاضر به فکر سرمایه‌گذاری مشترک در ایران هستیم که بتوانیم این تسهیلات را راحت‌تر برای مشتریان فراهم کنیم. این فرآیند هم‌اکنون اتفاق افتاده و تیم فاینانس در حال انجام آن است.

    در خصوص تبادلات مالی، آیا در حال حاضر نقل و انتقالات مالی اسکانیا به راحتی انجام می‌پذیرد؟
    بله. در حال حاضر یک ال‌سی باز کرده‌ایم و برای مبادلات مالی از آن استفاده می‌کنیم. اما به دنبال آن هستیم که از ال‌سی طولانی‌مدت 365 روزه استفاده کنیم. در این خصوص هم اکنون اسکانیا حمایت‌هایی را انجام می‌دهد و خریدهای اعتباری از این طریق انجام می‌شود اما به طور حتم در آینده، شرایط این مهم تسهیل می‌شود.

    آیا نوسانات نرخ ارز برای شرکت شما مشکلی ایجاد نکرده است؟
    از آنجایی که شرکت ما با یورو خرید و فروش می‌کند تا این لحظه نوسانات نرخ ارز تاثیری بر اسکانیا نداشته است. این در حالی است که من پیش‌بینی می‌کنم شرایط ارزش پول ایران بهتر از این خواهد شد. همچنین با کاهش ارزش یورو، محصولات اسکانیا ارزان‌تر برای مشتریان تمام می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط