فونیکسریمکسبهتام

بررسی مشخصات و ویژگی‌های ب‌ام‌و Z۴ ۳۵i در بازار خودروهای اسپرت دست دوم

سریع‌ترین ب‌ام‌و ۶ سیلندر در بازار داخلی

عصر خودرو- در ۳ سال اخیر و با وجود محدودیت تعیین‌شده برای حجم موتور خودروهای وارداتی، ب‌ام‌و Z۴ فقط با دو مدل ۲۰i و ۲۸i به بازار داخلی وارد شده ‌که هر دو دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری هستند و البته در حال حاضر نمونه صفرکیلومتر آنها نیز نایاب شده است، اما اگر مایل به خرید نمونه‌های قوی‌تر و البته ۶ سیلندر این رودستر محبوب باشید، می‌توانید به سراغ نمونه‌های دست‌دوم و خصوصا مدل ۳۵i بروید که به عنوان قوی‌ترین عضو خانواده Z۴ در بازار شناخته می‌شود و البته اگر به دنبال نمونه‌های کم‌کارکرد آن هستید، بهتر است که مدل‌های ۲۰۱۲ را در اولویت لیست بررسی خود قرار دهید.

سریع‌ترین ب‌ام‌و ۶ سیلندر در بازار داخلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خیلی‌ها معتقدند که طراحی ظاهری Z4، برگرفته از چهره کوسه است و البته این شباهت، در نمای جلو آن و خصوصا با وجود دماغه نسبتا کشیده، فرم جلوپنجره و حالت جسور چراغ‌های جلو، بیشتر نمایان می‌شود. از دیگر خصوصیات ظاهری نسل دوم Z4 می‌توان به خطوط سیال و چشم‌نواز بدنه و همچنین تلفیق ویژگی‌های اسپرت و کلاسیک (خصوصا در قسمت عقب آن) در طراحی آن اشاره کرد که با وجود ارتفاع کوتاه بدنه و البته موقعیت کابین سرنشینان، جلوه جذاب و جالب توجهی را به نمایش می‌گذارد که احتمالا به این زودی‌ها، تکراری یا خسته‌کننده به نظر نمی‌رسد. ضمنا توجه داشته باشید که از سال 2012، مدل‌های M Sport Package این خودرو نیز به ایران وارد شده است که دارای کیت بدنه جذاب‌تر و همچنین رینگ‌های 5 پره M اسپرت هستند.

     

      کابین و امکانات رفاهی 
    مدل Z4 از لحاظ طراحی داخلی، تفاوت نسبتا زیادی با دیگر مدل‌های ب‌ام‌و دارد و در این میان، فرم و چیدمان کلیدها و ادوات کنترلر ‌روی کنسول و پانل مرکزی آن، تا حدی شما را به یاد اتومبیل‌های اسپرت کلاسیک می‌اندازد. از نظر کیفیت متریال و پوشش‌های داخلی نیز می‌توان نمره قابل قبولی را برای کابین Z4 در نظر گرفت، خصوصا اینکه کیفیت تزئینات آلومینیومی و چوبی آن (در مدل‌هایی که دارای این تریم تزئیناتی باشند) نیز کاملا رضایت‌بخش است. این رودستر کوچک در حالت فول آپشن، تجهیزاتی از جمله سیستم استارت و ورود بدون کلید، چراغ‌های زیر دستگیره در‌‌ها، تنظیم برقی صندلی‌ها (با حافظه برای راننده)، گرمکن صندلی‌ها، گرمکن غربیلک فرمان، آینه‌های تاشو برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو‌نقطه‌ای، نمایشگر مرکزی (به صورت باز‌شونده) و نویگیشن، TV دیجیتال، DVD چنجر، بلوتوث و قابلیت اتصال USB و AUX، سیستم صوتی ‌هارمن کاردون، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم کمک پارک (نمایش شماتیک فاصله‌ها ‌روی نمایشگر)، کروز کنترل، چراغ جلوهای زنون و همچنین سیستم شست‌وشوی چراغ‌های جلو را در اختیار شما قرار می‌دهد و البته لازم به ذکر است که فضای کابین، با توجه به ابعاد و کلاس این خودرو (و خصوصا در حالت بسته بودن سقف)، چندان جادار و دلباز نیست، هرچند که صندلی‌ها، فرم نسبتا راحتی دارند.

      سواری و مشخصات فنی 
    رانندگی با Z4 35i که از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری و تویین توربو به قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر بهره می‌گیرد، یقینا جذاب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر از مدل 28i است، خصوصا اینکه صدای زوزه پیشرانه و منبع اگزوز آن در دورهای بالا بسیار گوش‌نوازتر از مدل‌های 4 سیلندر به نظر می‌رسد و به نوعی می‌توان گفت که از نظر سواری و داینامیک رانندگی، خصوصیاتی مشابه با 335i کبریولت را به نمایش می‌گذارد، هرچند که به عقیده نگارنده، Z4 35i با سامانه حرکتی sDrive و تقسیم وزن مناسب، اندکی چابک‌تر است و البته سیستم تعلیق و در واقع سواری نسبتا خشک‌تری هم دارد. از طرفی، شتاب اولیه این مدل با وجود گیربکس 7 دنده اتوماتیک دو‌کلاچه، برابر 5.1 ثانیه است که با این وجود می‌توان لقب سریع‌ترین ب‌ام‌و 6 سیلندر موجود در بازار داخلی (با پیشرانه استاندارد) را به آن اختصاص داد. در حال حاضر، قیمت مدل‌های 2010 الی 2012 این خودرو حدود 240 الی 340 میلیون تومان است و این درحالی است که Z4 28i (با مدل 2013 الی 2014) نیز تقریبا با همین رنج قیمت در بازار داخلی یافت می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو