فونیکسریمکسبهتام

آمار فروش فیات کرایسلر بازبینی می‌شود

عصر خودرو- فیات کرایسلر در مواجهه با تحقیقات فدرال درباره گزارشهای این شرکت از فروش در آمریکا اعلام کرد آمار فروش خودروهایش را بازبینی کرده است.

آمار فروش فیات کرایسلر بازبینی می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، واحد آمریکایی فیات کرایسلر اتوموبیل به مدت بیش از شش سال که از آوریل سال 2010 آغاز شده بود، فروش ماهانه خودرو بر مبنای سال به سال متوالی را جشن گرفته بود اما این شرکت پس از اینکه شیوه محاسبه آمار را مورد بازبینی قرار داد، اکنون می گوید رشد فروش ماهانه متوالی این شرکت سه سال پیش در سپتامبر سال 2013 به پایان رسید.

    فروش ماهانه این شرکت بر مبنای سال به سال در اوت سال 2015 به میزان یک درصد و در ماه مه سال 2016 به میزان هفت درصد کاهش داشت.

    فیات کرایسلر در بیانیه ای اعلام کرد بازبینی این شرکت از گزارش‌های فروش، یک شیوه گزارش‌دهی استاندارد را نشان نداده است. همچنین گزارش فروش در آمریکا متفاوت از سایر بازارهاست زیرا شرکتها از سیستمهای خود برای برآورد فروش استفاده می کنند.

    فیات اعلام کرد از کل 7.7 میلیون دستگاه خودرویی که فروش آنها در فاصله ژانویه سال 2011 تا ژوئن سال 2016 گزارش شد، تنها 4500 مورد فروش بالاتر از گزارش واقعی بوده است.

    این شرکت اعلام کرده خودروهایی که از سوی نمایندگیها فروش رفته گزارش می شوند اما دوباره به موجودی انبار برگردانده می شوند را مورد توجه قرار می دهد و شیوه جدید محاسبه فروش که از سوی این شرکت استفاده خواهد شد شمار دقیق‌تری از خودروهای به فروش رفته را برآورد می کند.

    فیات کرایسلر هفته گذشته متعهد شد با کمیسیون بورس و اوراق بهادار و وزارت دادگستری که در حال تحقیقات درباره نقض قوانین بورس از سوی این خودروساز بودند، همکاری کند.

    این خودروساز تاکید کرده آمار فروش قبلی که بالاتر از فروش واقعی اعلام شده اند در درآمد گزارش شده در اظهارنامه‌های مالی این شرکت تاثیر نداشته اند.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، یک واسطه فروش فیات کرایسلر در ماه ژانویه از این خودروساز شکایت کرد و مدعی شد این شرکت به واسطه‌های فروش پیشنهادهای مالی می دهد تا فروش بالاتری گزارش کنند اما فیات کرایسلر قویا این اتهامات را رد کرده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو