فونیکسریمکسبهتام

ضبط گواهینامه، توقیف خودرو و ۴ میلیون ریال جریمه استفاده راننده از مواد روانگردان و مشروبات الکلی

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: افرادی که هنگام رانندگی موادمخدر، روانگردان و مشروبات الکلی مصرف کرده باشند، علاوه بر شش ماه ضبط گواهینامه، خودروی آنان توقیف و چهار میلیون ریال نیز جریمه می شوند.

ضبط گواهینامه، توقیف خودرو و ۴ میلیون ریال جریمه استفاده راننده از مواد روانگردان و مشروبات الکلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ مراد مرادی  با تاکید براینکه مصرف مشروبات الکلی دشمن اصلی ایمنی در رانندگی است، افزود: در قانون مجازات اسلامی برای شخص مصرف کننده مشروبات الکلی حد شرعی به میزان 80 ضربه تازیانه و مجازات تعزیر و حبس در نظر گرفته شده است.
    وی اظهار کرد: استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر و روانگردان خطر ریسک پذیری در وقوع تصادف را تا 10 برابر افزایش می دهد از این رو برابر ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در صورتی که مستی و بی ارادگی راننده به دلیل مصرف مشروبات و روانگردان ها ثابت شود علاوه بر توقیف وسیله نقلیه و اعمال جریمه چهار میلیون ریالی، گواهینامه راننده نیز به مدت شش ماه ضبط خواهد شد.
    رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تصریح کرد: مشروبات الکلی و روانگردان ها عدم تمرکز در رانندگی را به همراه دارد و در این حالت راننده توانایی تصمیم گیری صحیح را از دست داده و اقدام به انجام رفتارهای خطرآفرین می کند.
    سرهنگ مرادی با تاکید بر اینکه رانندگی در حالت مستی علاوه بر جان راننده موجب به خطر انداختن دیگران نیز می شود گفت: در صورت مثبت بودن تست الکل راننده، پلیس راهور با جدیت و بدون چشم پوشی با فرد متخلف برخورد کرده و علاوه بر جریمه قانونی پرونده ای در خصوص این سبک رانندگی پرخطر تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می کند.
    وی در مورد چگونگی تشخیص مصرف مشروبات الکلی توسط راننده نیز گفت: در این راستا دستگاه های تشخیص و سنجش الکل در خودروی ماموران پلیس راهور وجود دارد.
    سرهنگ مرادی به ماده 718 قانون جزای اسلامی اشاره کرد و افزود: در صورتی که راننده در هنگام رانندگی مست باشد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات محکوم خواهد شد و مثبت بودن مستی از عوامل تشدید کننده جرم محسوب می شود ضمن اینکه دادگاه علاوه بر مجازات های فوق مرتکب را از یک تا 5 سال از رانندگی محروم خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط