فونیکسریمکسبهتام

خبر خوش ایران خودرو دیزل برای سهامداران در مجمع عمومی سالیانه

عصر خودرو: مجمع عمومی سالیانه سهامداران شرکت ایران‌خودرو دیزل در آخرین روز تیرماه سال ۱۳۹۵ در محل این شرکت و با حضور بیش از ۷۰ درصد سهامداران آن برگزار شد.

خبر خوش ایران خودرو دیزل برای سهامداران در مجمع عمومی سالیانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰
  • خبر خوش ایران خودرو دیزل برای سهامداران در مجمع عمومی سالیانه
  • خبر خوش ایران خودرو دیزل برای سهامداران در مجمع عمومی سالیانه
  • خبر خوش ایران خودرو دیزل برای سهامداران در مجمع عمومی سالیانه
  • خبر خوش ایران خودرو دیزل برای سهامداران در مجمع عمومی سالیانه
  • خبر خوش ایران خودرو دیزل برای سهامداران در مجمع عمومی سالیانه

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در ابتدای این مجمع مهندس غلامرضا رزازی مدیرعامل محترم شرکت ایران‌خودرو دیزل ضمن عرض خیرمقدم به شرکت‌کنندگان به ارائه گزارشی به سهامداران پرداختند. در این گزارش کلیاتی درباره شرکت، برنامه‌ها، جایگاه ایران‌خودرو دیزل در صنعت، عملکرد آن در سال 94، برنامه‌های آتی و اطلاعاتی درباره شرکت‌های تابعه مطرح گردید.
ایشان با ابراز خشنودی از اینکه در سال گذشته ترکیب سهامداران ایران خودرو دیزل به نفع سهامداران بورس تغییر زیادی داشته و سهم 24 درصدی سهامداران بورسی به 42 درصد افزایش پیدا کرده است این روند رو به رشد را به فال نیک گرفتند.
غلامرضا رزازی با اشاره به این موضوع که در سال 93 مشکلات خاصی گریبانگیر صنعت خودروسازی کشور شده بود و شرکت ایران‌خودرو دیزل نیز از این مشکلات مبرا نبود خاطرنشان کرد در آن شرایط شاهد رکود بازار و کاهش نقدینگی بودیم و شوک دیگری که به شرکت وارد شد محدودیت‌هایی بود که سیستم بانکی با آن مواجه شده بود و سرانجام این مشکلات، روند تولید و عرضه محصولات را با مشکل مواجه کرد.
وی افزود: این روند تا حد زیادی در سال 94 متوقف گردید و شرکت موفق شد در سه‌ماهه پایان سال، رشد 50 درصدی تولید را تجربه کند.
مدیرعامل شرکت ایران ‌خودرو دیزل همچنین تاکید کرد مشکلات ایجاد شده در اثر تحریم‌ها ما را مجبور به اتخاذ رویکرد طراحی و ساخت محصولات جدید و همچنین انتخاب همکاران و شرکای جدید تجاری کرد که این روند در سال‌های 93 و 94 پیگیری شد و در آغاز سال 95 شاهد ترکیب محصولات کاملی در سبد محصولات شرکت ایران خودرو دیزل بودیم و رویکرد شرکت در زمینه داخلی‌سازی محصولات باعث شد تا مواردی همچون تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، کمترین تأثیر را بر روی شرکت بگذارد.
غلامرضا رزازی با اشاره به این موضوع که شرکت ایران‌خودرو دیزل می‌تواند ادعا کند که در زمینهٔ محصولات بازار خودروهای تجاری و مسافری دارای تنوع کامل محصولات است و توانایی تأمین کامل بازار در زمینه تمامی محصولات را دارد، تاکید کرد که این شرکت با همکاری شرکای خارجی خود این روند را در سال جاری نیز به‌پیش خواهد برد.
وی افزود: امسال نیز با سبد محصولات متنوع توانسته‌ایم در زمینه کامیونت سهم بازار مناسبی را برای خود در میان رقبا به دست آوریم و در همین راستا قراردادهایی برای کامیون، کامیون کشنده و دیگر محصولات با شرکت‌های خارجی در دستور کار داریم. پروژه‌ی اتوبوس‌های شهری 12 و 15 و 18 متری، با طراحی داخلی، نمونه‌سازی شده و در حال تولید و شماره‌گذاری و تحویل به بازار است. محصول اتوبوس بین‌شهری نیز با استفاده از قوای محرکه شرکت بنز و ZF در حال طراحی و نهایی‌سازی است. همچنین در بخش ون و مینی‌بوس، استقبال خوبی در بازار از این محصولات شده و محصول جدید مینی‌بوس با طول 7 متر نیز، نمونه‌سازی شده و در مراحل نهایی کار برای عرضه به بازار است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل خاطرنشان کرد: محصولات آمبولانس و پیکاپ تولید مشترک ایران خودرو دیزل با همکاران خارجی و وانت آریسان با همکاری شرکت ایران‌خودرو با تیراژ بالا آماده تولید و ارائه به بازار است که تولید این محصولات و رسیدن به این دستاوردها، نشان از تعامل بالای شرکت ایران خودرو دیزل با سایر شرکت‌ها از جمله شرکت‌های خارجی به عنوان رویکرد اصلی این شرکت است.
مهندس رزازی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در سال‌های گذشته، از افزایش سهم بازار این شرکت از 5/15 درصد در سال 93 به 18 درصد در سال 94 خبر داد که ادامه این روند افزایشی برای سال جاری نیز با پیش‌بینی تولید 5 هزار دستگاه، در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته علیرغم رکود بازار قراردادهای خوبی با شرکت‌های داخلی همچون سازمان شهرداری‌ها، سازمان‌های اتوبوسرانی، وزارت بهداشت و دیگر ارگان‌ها داشتیم و برنده شدن در مناقصه‌هایی همچون فروش اتوبوس و دیگر محصولات و همچنین انعقاد قراردادهای طرح نوسازی ناوگان‌ حمل و نقل کشوری و طرح نوسازی وزارت راه می‌تواند تأثیر زیادی بر روی وضعیت شرکت داشته و در این خصوص افق روشنی را برای ادامه مسیر پیش‌بینی می‌کنیم.
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل همچنین با اشاره به بخش صادرات این شرکت به رشد خوب صادرات محصولات شرکت اشاره داشته و محصولات ایران‌خودرو دیزل را از نظر کیفی در سطح خوب استانداردهای بین‌المللی دانستند که برنامه مدونی برای بهبود هرچه بهتر محصولات تهیه ‌شده که  این روند روبه‌رشد باعث ارتقاء دو برابری رضایت‌مندی مشتریان نسبت به سال گذشته شده است.
ایشان با اشاره به توافق نهایی، با شرکت ایران‌خودرو دیزل با شرکت مرسدس بنز برای ایجاد دو شرکت مشترک درزمینه‌های فروش و خدمات پس از فروش محصولات، خاطرنشان کردند که مذاکرات قراردادی درحال انجام و قرار است همکاری‌ها به‌زودی آغاز شود که گام بلندی درزمینهٔ قراردادهای خارجی شرکت به حساب می‌آید.
در پایان مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل با یادآوری روند رو به رشد قیمت سهام شرکت از ابتدای سال تا به امروز که به بیش از 18 درصد رسیده با اشاره به خبر خوش معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی‌های شرکت، از افزایش قریب‌الوقوع در حدود 101 درصدی سرمایه سهامداران خبر داده و آن را به دریافت تایید‌های لازم ازمراجع ذیربط و برگزاری مجمع فوق‌العاده دیگری در آینده نزدیک منوط دانستند و ابراز امیدواری کردند که این روند رو به رشد برای سهامداران در سال 95 با توسعه همکاری‌های خارجی و افزایش رویکرد داخلی سازی محصولات ادامه داشته و تضمین کننده درآمدزایی، توسعه محصولات و رشد اقتصادی هرچه بیشتر و بدست آوردن جایگاه واقعی شرکت ایران خودرو دیزل باشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو