فونیکسریمکسبهتام

وجه تمایز کشنده C&C با رقبا در چیست؟

چینـــــی انقلابــــی

عصر خودرو: نگاه به محصولات چینی به خاطر حضور ضعیف آنها هنوز هم چندان خوب نیست و این در حالی است که می‌توان گفت نزدیک به چند سال است که محصولاتی بسیار بهتر نسبت به نمونه‌های اولیه از ساخته‌های این کشور وارد ایران شده‌اند.

چینـــــی انقلابــــی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰
  • چینـــــی انقلابــــی
  • چینـــــی انقلابــــی
  • چینـــــی انقلابــــی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، می‌توان حضور محصولات چینی را در چند دوره برشمرد که آخرین دوره را باید در تجهیز اکثر این محصولات به موتورهای پر‌قدرت بالای 400 اسب بخار در کنار طراحی‌های نوین داخلی و خارجی و همچنین بهبود کیفیت مواد سازنده داخل دانست. در این بین اما محصولات C&C با نزدیک‌شدن به تولیدات اروپایی از ویژگی‌هایی برخوردارند که در بقیه محصولات چینی دیده نمی‌شود و به همین خاطر می‌توان حتی حضور آن را باعث یک انقلاب در آینده در خودرو‌های چینی موجود در کشور دانست.

سیستم تعلیق پنوماتیک
در حال حاضر تنها کشنده‌ای که دارای سیستم تعلیق پنوماتیک بوده و قیمتی زیر 300 میلیون تومان دارد، محصولات C&C هستند که به همین خاطر تنها کشنده چینی دارای فنربندی بادی نیز قلمداد می‌شوند. امروزه این تکنولوژی اثر بسیاری در راحتی و رفاه راننده و همچنین کاهش استهلاک قطعات سیستم فنر‌بندی دارد که با سواری راحت‌تر و در دست‌تر، هدایت و هندلینگ مجموعه باری و کشنده را در وضعیت بسیار بهتری قرار می‌دهد. تنظیم ارتفاع در این سیستم مثل نمونه‌های اروپایی ممکن است و ریموت کنترل آن این امکان را به راننده می‌دهد تا وضعیت کشنده خود را متناسب با بار و بر اساس نیاز خود، تنظیم کند. وجود سیستم تعلیق پنوماتیک همچنین در کاهش استهلاک تایر‌ها که یکی از قطعات مصرفی و گران‌قیمت یک خودرو سنگین محسوب می‌شوند نیز اثر بسزایی دارد.
پیشرانه پر‌قدرت، گیربکس اتوماتیک
ترکیبی از یک موتور پر‌قدرت با گیربکس اتوماتیک چیزی است که امروزه در کشنده‌های اروپایی با قیمت‌هایی بالای 400 میلیون تومان یافت می‌شود. این در حالی است که ساخته‌های چینی بازار عمدتا از یک گیربکس برخوردارند و در آنها اثری از نمونه‌های اتوماتیک نیز تا به امروز نبوده است، هر چند که برخی از آنها نیز از ورود مدل‌های با گیربکس اتوماتیک در آینده خبر داده‌اند. اما C&C U480 با موتور 480 اسب بخاری و یک جعبه دنده خودکار از ساخته‌های ZF ترکیبی عالی نسبت به رده‌ای که در بازار قرار دارد، به وجود آورده است. پیشرانه U480 یک نمونه 6 سیلندر خطی با تکنولوژی کامینز، مجهز به توربو‌شارژر و اینترکولر است که با 12 لیتر حجم قادر است تا بیشترین قدرت و گشتاوری به میزان 480 اسب بخار و 2200 نیوتن‌متر در دقیقه را در اختیار راننده قرار دهد. همچنین گیربکس این کشنده ‌دارای 2+12 دنده است که با توجه به تیپ‌ترونیک بودن آن، قابلیت تعویض توسط راننده را نیز داراست.

کشنده‌‌ای یورو 4
درست در حالی که هنوز برخی بزرگان اروپایی موجود در کشور دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 بودند، کشنده C&C U480 با استاندارد آلایندگی یورو 4 وارد کارزار شد که ورود این کشنده باعث می‌شد تا ترانزیت به کشورهای اروپایی با این خودرو حتی در این زمان نیز به‌راحتی ممکن باشد که این ویژگی باعث خواهد شد تا هزینه‌های کمتری در مبادی ورود به مناطقی که مالیات بیشتری برای خودرو‌های آلاینده دریافت می‌کنند، در انتظار راننده باشد. برای مقایسه بد نیست بدانیم که پیشرانه ولوو FH-500 نسل جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

خدمات پس از فروش‌
برای یک خودرو سنگین بحث قطعات یدکی از نظر فراوانی و در دسترس بودن، قیمت مناسب، وجود تعمیرگاه‌های مجاز در سراسر کشور و خصوصا جاده‌های پر‌تردد و... از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است تا جایی که این عامل به راحتی در شکست ‌یا موفقیت یک محصول نقش پررنگی را بازی می‌کند. سی‌اند‌سی به لطف وجود شرکت آریا دیزل که قبل از آن به واردات محصولات رنو اقدام کرده بود، در زمینه خدمات پس از فروش برای کشنده‌های سی‌اند‌سی نیز کاملا دست پر و حرفه‌ای عمل کرده است و با برخورداری از دو خدمت بسیار خاص، از این نظر کاملا با دیگر رقبای هموطن خودش متمایز شده است. یکی از این خدمات، در اختیار قرار گذاشتن کشنده جایگزین به تعداد 3 دستگاه برای رساندن و تحویل بار در صورت خواب بیش از 24ساعت کشنده است که این پشتیبانی به‌تازگی با سرمایه‌گذاری بیشتر، قوی‌تر و پر‌رنگ‌تر شده و رضایت بیشتر خریداران را باعث شده است. اما دیگر ویژگی خاص خدمات پس از فروش شرکت آریا دیزل به عنوان متولی محصولات سی‌اند‌سی در کشور، وجود خدمات پشتیبانی هوایی است که باعث می‌شود تا در دور‌افتاده‌ترین نقاط کشور نیز خیال راننده و مالک از رفع مشکل خودرو خود راحت باشد. به این صورت که در تماس با واحد خدمات پس از فروش، قطعه و یا تعمیرکار با هواپیما‌های سبک به نزدیک‌ترین محل ممکن به توقف خودرو معیوب منتقل می‌شوند.

مروری بر ویژگی‌های فنی و رفاهی
داشتن قدرت زیاد نیاز به سیستم توقفی مطمئن نیز دارد که کشنده C&C U480 با داشتن ترمزهای دیسکی در هر دو محور که مجهز به ترمز ضد‌قفل هستند، در کنار ترمز موتوری ساخت Jacobs توانایی توقف خوبی را فراهم می‌آورد. همچنین وجود ترمز تپه هوشمند و سیستم ضد‌لغزش ASR ایمنی مجموعه تریلر و کشنده را در حد اعلایی بالا می‌برد. سی‌اند‌سی U480 به لطف داشتن سیستم قوای محرکه خوب و پر‌قدرت در کنار محور‌های قوی، یک کشنده 55 تن است که از این نظر نیز از هموطنان خودش کاملا سرتر و برتر ظاهر شده است. این کشنده به لطف داشتن وزن خالصی در حدود 7 تن، توانایی بالایی در داشتن تناژ خالص بارگیری دارد که می‌تواند هزینه‌های عملیاتی آن را کاهش دهد. اما در داخل کابین نیز با وجود داشتن فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم در زاویه و عمق، کابین سقف بلند با دو تختخواب، صندلی راننده با تنظیمات بادی، بخاری درجا و سیستم تهویه مطبوع با کارکردی خوب، آفتابگیر بالای شیشه جلو و... یک سواری راحت و کم‌دردسر برای سرنشینان فراهم می‌شود که در همراهی با سیستم تعلیق پنوماتیک، این لذت سواری دو‌چندان می‌شود.
این کشنده برتر قیمتی معادل 280 میلیون تومان در شرایط فروش نقدی و 290 میلیون تومان تحت شرایط خاص سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به منظور نوسازی ناوگان فرسوده خودروهای تجاری کشور دارد که با ارائه 15 میلیون تومان پیش‌پرداخت و 75 میلیون تومان ‌هنگام تکمیل وجه و دریافت خودرو، مالک می‌تواند از وام 200 میلیون تومانی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و سود تسهیلات 15 درصدی بهره‌مند شود در حالی که مدت بازپرداخت وام به مدت 60 ماه و تحویل خودرو در هر دو شرایط فروش نقدی و اقساطی فوری خواهد بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو