فونیکسریمکسبهتام

تردد در جاده کرج - چالوس نیازمند مدیریت مردم

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان البرز گفت: ظرفیت تردد درجاده کرج - چالوس روزانه درهر مسیر ۲۰ هزارخودرو است که مردم اگر در زمان های خاص بتوانند آن را مدیریت کنند، عبور و مرور با اختلال مواجه نمی شود.

تردد در جاده کرج - چالوس نیازمند مدیریت مردم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رضا اکبری  افزود: نیمی ازجاده 150 کیلومتری کرج -چالوس درحوزه استان البرز قراردارد و تعداد بالای تردد در آن با توجه به باریک بودن جاده در موقع تعطیلی ها، ترافیک بسیار سنگین ایجاد می کند.
    وی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط بیش از 17 هزار تردد در هر مسیر از جاده کرج -چالوس صورت می گیرد و افزایش 6 هزار خودرویی در این جاده تردد را با مشکل جدی مواجه می کند.
    وی گفت: مردم عامل اصلی در کنترل این ترافیک هستند به ویژه در مواقعی نظیر تعطیلات عید سعید فطر که جاده با مشکلات عمیق مواجه می شود.
    وی خاطرنشان کردکه درچنین شرایطی مردم باید برنامه ریزی مناسب و زمان سفر را داشته باشند و قبل ازحرکت دراین جاده از وضعیت راه ها مطلع شوند.
    اکبری افزود: چنانچه ضرورتی برای تردد ازمسیر جاده کرج -چالوس وجود ندارد، حتما از مسیرهای جایگزین برای سفر به شمال کشورانتخاب شود.
    وی گفت: با صبر و بردباری و به دور از عجله و شتاب زدگی اقدام به سفرکنند و از انحراف به چپ در مسیر مخالف و یا عبور از شانه خاکی راه تردد خودداری و درچنین شرایطی به توصیه های پلیس را جدی بگیرند.
    وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی چنانچه ترافیک سنگین یا تصادف رخ می دهد موجب ترافیک سنگین تری درمحور خواهد شد که می طلبد در چنین شرایطی حتما به تابلوهای که محدودیت سرعت و وضعیت جاده قید شده مد نظرقرارگرفته و با احتیاط حرکت کنند.
    وی افزود: یکی ازمباحث مهم درموقع ترافیک ماندن مسافران در داخل تونل های طویل مثل امیرکبیر و کندوان است که بیش از 2 هزارمتر است که درچنین شرایطی برای جلوگیری از آلودگی هوا رانندگان باید خودرو خود را خاموش کنند.
    وی درخصوص اجرای محدودیت ترافیکی درجاده کرج -چالوس، گفت : اجرای محدودیت ترافیکی در مواقع پرتردد از اهمیت خاص برخوردار است و برای تخلیه بار ترافیکی محدودیت هایی اعمال می شود.
    سرهنگ اکبری گفت: درباره محدودیت های ثابت که در روزهای جمعه اجرا می شود باید گفت که در شرایط عادی پلیس راه ناگزیر است روزهای جمعه درتمام فصول سال محدودیت اجرا کند.
    وی یادآورشد : عرض کم مسیر، تقاضای بی شمار سفر، افزایش چند هزاری خودروها، جدا نبودن مسیر رفت و برگشت از گره های ترافیکی این جاده هستند.
    وی ادامه داد: کم عرض بودن گالری ها که منجر به توقف خودروهای مقابل می شود و فعالیت تعداد زیادی رستوران و تالار پذیرایی درحریم راه سبب شده تا ترافیک این مسیر بیشتر شود.
    وی تاکید کرد: برای جلوگیری ازیک طرفه شدن مسیر شمال به جنوب محورکرج - چالوس پیشنهاد می شود که با اضافه کردن یک خط عبورحداقل به عرض سه متر و 60 سانتی متر با دو خط حرکت به سمت پایین و یک خط به سمت بالا دیگرنیازی به اجرای محدودیت ترافیکی نخواهد بود .
    وی پیشنهاد کرد که بودجه خاص باید برای برون رفت ازترافیک جاده ای در استان البرز اختصاص یابد زیرا اکنون کلانشهر کرج فاقد جاده کمربندی است.
    وی همچنین با توجه به حساسیت جاده کرج -چالوس و کنترل ویژه پلیس دراین محور گفت : درحال حاضردوربین های ثبت تخلف و کنترل سرعت کوچکترین تخلف رانندگان ثبت و و اعمال قانون می کند.
    اکبری بیان کرد : نصب دوربین های هوشمند ثبت تخلف می تواند تخلفات تجاوز به چپ وسبقت وسرعت غیر مجاز را ثبت کرده و با توجه به اینکه ازطریق سیستم پلاک خوان کنترل می شود، عکس آنها گرفته شود.
    وی گفت: تجاوز به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز ازشایع ترین تخلفات در سطح محورهای کوهستانی به ویژه جاده کرج - چالوس است که موجب بسیاری ازتصادفات یا انسداد جاده می شود.
    این مسوول یادآورشد: رانندگان خاطی علاوه برتوقیف خودرو و دریافت نمره منفی، اعمال قانون خواهند شد.
    وی افزود: جریمه تخلف سرعت و سبقت غیر مجازدر جاده های دو طرفه 100 هزار تومان و تجاوز به چپ 50 هزارتومان است که با کاهش این تخلفات حادثه ساز ، ایمنی و انضباط ترافیکی ارتقاء می یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو