فونیکسریمکسبهتام

ولوو تا ۲۰۲۱ خودروی خودران می‌سازد

عصر خودرو- ولوو فروش خودروهای قادر به رانندگی خودران در سرعت بزرگراه را تا سال ۲۰۲۱ شروع خواهد کرد.

ولوو تا ۲۰۲۱ خودروی خودران می‌سازد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از لفتلین نیوز، ولوو در تدارک برای رسیدن به این هدف 5 ساله تست فن آوری خودران را سال آینده در گوتنربرگ(مقر خود)، لندن و چین شروع می‌کند.

    ولوو در نهایت ناوگان خودروهای تست این فن آوری را به 100 دستگاه خواهد رساند.

    این شرکت سوئدی اما برای محقق کردن رویای فن آوری خودران تا سال 2021 به یک شریک فنی نیاز دارد.

    بر خلاف رقیب لوکس ساز خود یعنی ب ام و که در حال حاضر قراردادی را با شرکت اینتل و موبایلی NV امضا کرده، ولوو هنوز در این راه تنها است اگرچه این شرکت میگوید هم اکنون در حال بررسی شراکتهای مختلف است.

    هاکان ساموئلسون از مدیران اجرایی ارشد ولوو به رویترز گفت: برنامه ما اینست که تا سال 2021 خودرویی داشته باشیم که بتواند در بزرگراه به طور کاملا خودران تردد کند. این فن آوری است که به تنهایی نمی‌توان به آن دست یافت.

    ساموئلسون افزود: قبل از اینکه خودروهای خودران بتوانند رنگ واقعیت به خود بگیرند، قانونگذاران باید مقرراتی را در این زمینه وضع کنند. ولوو جزوی از ائتلاف خودروهای خودران است که در حال حاضر به دنبال مقررات فدرال در این زمینه است. فورد، گوگل، اوبر و لیفت دیگر شرکتهای حاضر در این کمپین هستند.

    ​در شرایطی که برخی خودروسازان سال 2020 را برای عرضه خودری خودران هدف گذاری کرده اند، ب ام و دیگر خودروسازی است که سال 2021 را زمان ورود خودروی خودران خود به بازار اعلام کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم