فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین تست خودران ها توسط ولوو

عصر خودرو- ولوو قصد دارد با ارسال ۱۰۰ دستگاه خودران به هر کشور بزرگترین تست جهانی خودران‌ها را اجرایی و بررسی کند. قرار است این خودران‌ها در اختیار مشتریان معمولی به عنوان راننده قرار گیرند.

بزرگترین تست خودران ها توسط ولوو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران ،این روزها یکی از دغدغه‌های بزرگ خودروسازان، خودران‌ها هستند. خودروسازان بزرگ جهان در رقابتی شدید تلاش دارند، بهترین، دقیق‌ترین و هوشمند‌ترین خودران‌ها را به جاده‌های جهان بفرستند. از طرفی بر اساس بسیاری از نظرسنجی‌ها اعتماد عمومی به این خودروها وجود ندارد و مرگ یک نفر با خودران تسلا این وضع را بدتر کرده است. از دیگر سو جامعه جهانی خودرو وکارشناسان، خودران‌ها را نیاز آینده جهان اعلام می‌کنند و قدم‌های محکم‌تری را به این سمت برمی‌دارند.

    گروه خودروسازی "ولوو" قصد دارد تا مدلی از خودروهایش را به فروش برساند که قادر به پایلوت کردن مسیرش در بزرگراه‌ها تا سال 2021 است. با این روند "ولوو" به جرگه خودروسازانی مانند "بی ام و" می‌پیوندد که چنین وعده‌ای را پیشتر در خصوص ارائه خودران‌ها تا 5 سال آینده داده‌اند.

    ولوو در مرحله اول طرح خودران‌هایش را سال آینده در گوتنبرگ، سوئد، لندن و چین آزمایش می‌کند. این در حالیست که چین در روزهای اخیر براساس مصوبه‌ای حرکت خودران‌ها در خیابان‌های کشورش را ممنوع کرده است. ولوو قصد دارد با ارسال 100 دستگاه خودران به هر کشور بزرگترین تست جهانی خودران‌ها را اجرایی و بررسی کند. قرار است این خودران‌ها در اختیار مشتریان معمولی به عنوان راننده قرار گیرند.

    این پروژه گامی بزرگ به سمت سامانه‌ای است که همه مسائل خودرو را بدون دخالت انسانی در دست می‌گیرد.

    ولوو طرحی را در دستور کار خود قرار داده که براساس آن هیچ انسانی تا سال 2021 میلادی زخمی یا کشته نمی‌شود. برای دستیابی به این هدف نیاز است تا خودروهای ولوو به فناوری‌های جدید رانندگی و ویژگی‌های پیشرفته خودران‌ها مجهز شوند.

    برخلاف "بی ام و" که اعلام کرد با همکاری "اینتل" و "موبایلی" در سال 2021 به هدفش خواهد رسید، ولوو همچنان در حال پیدا کردن یک شریک تجاری است.

    به گفته هاکان ساموئلسون مدیرعامل شرکت ولوو، این شرکت سوئدی به شرکای تجاری تخصصی در زمینه‌های نرم افزاری و فضاهای ابری نیاز دارد و در حال حاضر چندین گزینه در این زمینه وجود دارند.

    وی افزود: جاه طلبانه‌ترین آرزوی تا سال 2021 ساخت خودرویی است که کاملا مستقل در بزرگراه‌ها مانور دهد. این اتفاقی است که به عنوان یک خودروساز و به تنهایی امکان توسعه آن وجود ندارد.

    رانندگی بی‌دست در بزرگراه‌ها تا 5 سال آینده نیازمند توسعه قوانین و مقررات و همچنین زیرساخت‌های پیشرفته فناورانه است. ولوو برای افزایش اعتبار خودران‌هایش از سامانه‌های کمکی- امنیتی بهره می‌برد. حضور خودران ها نیاز دست به فرمان شدن را کاهش می‌دهد. از طرفی خودروسازان پس از مرگ صاحب مدل تسلا s در ماه گذشته بر قدرت سامانه‌های امنیتی خودرو‌ها می‌افزایند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو