فونیکسریمکسبهتام

خوردو خورشیدی غزال ۳ به بندرعباس رسید

عصر خودرو- خودروی خورشیدی غزال ایرانی۳ پس از یک هفته از آغاز تور خزر تا خلیج فارس به استان هرمزگان رسید.

خوردو خورشیدی غزال ۳ به بندرعباس رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، تیم خودروی خورشیدی دانشگاه تهران با هماهنگی پارک علم و فناوری هرمزگان جمعه شب در بندرعباس حضور پیدا کرد. و خودروی خورشیدی ساخت ایران که پیش تر موفق به کسب مقام در استرالیا شده بود از نزدیک در معرض دید مردم هرمزگان قرار گرفت.

    این تیم  از 26 تیرماه تور علمی خود را با هدف معرفی این طرح دانشگاهی به مردم از بندر انزلی آغاز کرد و به استان هرمزگان رسید. این خودرو پس از توقف در بندرعباس عازم جزیره کیش شد.

    علی ربانی سرپرست تیم خودرو خورشیدی غزال 3 پس از حضور در بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: در سال 1394 مراحل ساخت خودوری خورشیدی غزال ایرانی 3 به پایان رسید. غزال 3 سومین خودرو از نوع غزال ایرانی است که از سوی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران ساخته شده است.

    وی بیان داشت: این خودروی چهار چرخه با گنجایش دو سرنشین می‌تواند حداکثر تا 130 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. بنا به ادعای سازندگان این خودرو، خودروی خورشیدی غزال 3 اولین خودروی برقی دو سرنشین در خاورمیانه نیز به شمار می آید.

    وی با اشاره به هدف این تور علمی بیان کرد: هدف این تور علمی به طور کلی این است که مردم را با این محصول دانشگاهی از نزدیک آشنا کنیم. در واقع دیدار چهره به چهره مردم و دانشگاهیان هدف ماست.

    سرپرست تیم خودرو خورشیدی غزال 3 با بیان اینکه اجتماعی کردن یک محصول علمی از دیگر اهداف ما به شمار می رود، اظهار داشت: به این طریق دانشگاهیان با جامعه ارتباط برقرار و جامعه را نسبت به مسائل علمی عمیق تر می کنند. در این صورت جامعه عمومی ما متوجه می شود که در دانشگاهها روی کارهای دانش بنیان که در ارتباط با محیط زیست است کار می کنند.

    ربانی اظهار داشت: علت اینکه این تور علمی از دریای خزر آغاز شده این است که دریای خزر یک منبع محیط زیستی مهم برای کشور است و این خودرو هم در راستای حفاظت از محیط زیست طراحی و ساخته شده و این مسئله مهمی است.

    همچنین مدیر مرکز طراحی و ساخت غزال ایرانی در این زمینه گفت: چنین تور علمی باعث می شود که اعضای جدید دانشجویان که در تیم طراحی و ساخت این خودرو مشارکت دارند با مشکلات طراحی از نزدیک آشنا شوند و در صدد بیایند که آنها را برطرف کنند.

    ابری نیا با بیان اینکه البته برگزاری این تور در جذب اسپانسر بی تاثیر نخواهد بود، افزود: در روز این خودرو آفتاب می خورد و شارژ می شود و اگر به اندازه کافی هم شارژ نشود با برق قابل شارژ است.

    وی با اشاره به مشکلات سفر با خودروی خورشیدی گفت: این خودرو به علت اینکه بخش هایی از جاده مناسب نیستند نمی تواند حرکت کند؛ همچنین مجوز حرکت در همه مسیرها برای این خودرو از سوی پلیس راهور وجود ندارد. در مسیرهایی که مجوز داده شده می رویم و بیشتر در شهرها حرکت می کنیم.

    کارن ابری نیا افزود: خودرو غزال 3 توسط 40 دانشجوی دانشکده فنی در رشته های برق و مکانیک و صنایع ساخته شده، خودروی غزال ایرانی یک، سال 84 ساخته و در بیستمین جشنواره خوارزمی خودروی برگزیده شد. همچنین خودروی غزال ایرانی 2، سال 88 ساخته شد و درمسابقات استرالیا شرکت کرد.

    علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با قدردانی از حضور تیم خودروی خورشیدی غزال 3 در استان هرمزگان افزود: پارک علم و فناوری هرمزگان حامی تمامی افراد صاحب ایده است و کارهای بزرگی که توسط افراد توانمند ایرانی در هر کجای کشور که سخته شده باشد آمادگی داریم تا با حمایت از آنها کارهای بزرگی که انجام داده اند در معرض دید مردم قرار دهیم.

    وی ابراز امیدواری کرد، حضور این خودرو خورشیدی در استان هرمزگان توانسته باشد راه را برای انگیزه بیشتر فناوران هرمزگان باز کند.

    فتی همچنین با قدردانی از دست اندرکاران استانی از جمله استاداری هرمزگان، دانشگاه هرمزگان و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس در برگزاری تور خودروی خورشیدی غزال گفت: مردم هرمزگان و بویژه شهر بندرعباس حضور پرشوری در این برنامه داشتند.

    گفتنی است، مانور خودروی خورشیدی غزال جمعه شب و با حمایت پارک علم و فناوری هرمزگان به مدت سه ساعت در محل بوستان غدیر بندرعباس(زیر پرچم) انجام شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو