فونیکسریمکسبهتام

در کره جنوبی انجام شد

توقف فروش خودروهای فولکس واگن

عصر خودرو- فولکس واگن فروش بیشتر مدلهایش در کره جنوبی را تحت فشار فزاینده رگولاتور این کشور درخصوص آلایندگی خودروهای این خودروساز آلمانی از هفته جاری متوقف خواهد کرد.

توقف فروش خودروهای فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از زمانی که فولکس واگن اعتراف کرد در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا تقلب کرده و حداکثر 11 میلیون خودرو در سراسر جهان به نرم افزار غیرقانونی دستکاری در سیستم کنترل آلایندگی مجهز هستند، کره جنوبی جدیدترین کشوری است که فولکس واگن را ناچار می کند اقدامات قاطعانه‌ای برای ترمیم وجهه خود انجام دهد.

    سخنگوی واحد کره جنوبی فولکس واگن اعلام کرد این شرکت تصمیم گرفته است فروش مدلهای مورد بحث را متوقف کند تا سردرگمی فروشندگان و مشتریان را کمتر کند.

    این اقدام در آستانه بازبینی مجوز فروش خودروهای فولکس واگن از سوی وزارت محیط زیست کره جنوبی در ماه جاری صورت می گیرد. این وزارتخانه با بازبینی 32 مدل فولکس واگن و آئودی، درباره لغو مجوز فروش آنها تصمیم خواهد گرفت.

    دادستانهای کره جنوبی ماه گذشته نخستین حکم دستگیری را برای یک مدیر فولکس واگن در ارتباط با رسوایی آلایندگی صادر کردند.

    این خودروساز در سطح جهانی حدود 16.2 میلیارد یورو (17.85 میلیارد دلار) برای پوشش هزینه این رسوایی اختصاص داده و هفته گذشته اعلام کرد 2.2 میلیارد یوروی دیگر به این مبلغ اضافه کرده است.

    فولکس واگن با کندی فروش در کره جنوبی که دومین بازار بزرگ خودروهای دیزلی در آسیا به شمار می رود، روبرو شده است. آمار انجمن صنعت خودروی کره جنوبی نشان می دهد فروش خودروهای برند فولکس واگن در این کشور نیمه اول امسال 33 درصد اُفت کرد و به 12 هزار و 463 دستگاه رسید.

    طبق آمار انجمن فروشندگان و واردکنندگان خودروی کره جنوبی، پرفروشترین خودروی فولکس واگن در کره جنوبی سال گذشته فولکس واگن تیگوان و آئودی A6 بوده است.

    فروش خودروهای آلمانی در کره جنوبی از زمان امضای توافق تجارت آزاد و حذف تعرفه واردات خودرو از اروپا در سال 2011، افزایش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو