فونیکسریمکسبهتام

قسمت دوم؛

BMW و ۲۱ نکته‌ ای که درباره آن نمی‌ دانستید

عصر خودرو: ب ام و یکی از قدیمی‌ترین و مطر‌ح‌ترین خودروساز‌های جهان است که تاریخچه‌ی گسترده‌ای را در پس خود دارد. محصولات این شرکت نام‌ و آشنای آلمانی در کلاس خود جز بهترین‌های جهان هستند. در این مقاله به نکات خواندنی در خصوص بی‌ام‌و اشاره کرده‌ایم که به احتمال قوی از آن‌ها بی‌خبر هستید.

BMW و ۲۱ نکته‌ ای که درباره آن نمی‌ دانستید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه، بی‌ام‌و (BMW) یا همان Bayerische Motorenwerke در 7 مارس سال 1916 و با نام اولیه‌ی (BFW (Bayerische Flugzeugwerke تشکیل شد و در ابتدا شروع به ساخت پیشرانه‌های هواپیما نمود. پس از سال‌ها فعالیت، این شرکت رکوردهای متعددی در زمینه‌های ارتفاع و سرعت پرواز از خود بر جای گذاشت؛ هم‌چنین به یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار و پیست‌های مسابقه‌ای تبدیل شد. گزارش زیر به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس این شرکت تهیه شده است.

قسمت دوم؛

12- سوپر اسپرت M1 ب ام‌و قرار بود توسط لامبورگینی ساخته شود

ب ام‌و و لامبورگینی در سال 1970 برای ساختن یک خودروی مسابقه‌ای به توافق رسیدند. آلمانی‌ها قرار بود که پیشرانه و برخی قطعات سیستم تعلیق را تهیه کنند و ایتالیایی‌ها کارهای مربوط به ظاهر و بقیه کارها را انجام دهند. به دلایل مالی و در دقایق آخر، لامبورگینی خود را از این توافق بیرون کشید. بعدها لامبورگینی این توافق صورت نگرفته را "یکی از بزرگ‌ترین لحظات در تاریخ شرکت" نامید. پس‌ از این ماجرا بی‌ام‌و خود را آماده کرد و به آلمان برگشت و بی‌ام‌و اصیل M1 در آن زمان زاده شد.

13- گروه طراح M1 عجیب‌ترین گروه در تمام دوران‌ها است
برای لحظه‌ای بی‌ام‌و M1 را فراموش کنید. جورجتو جیاجیارو این ماشین افسانه‌ای را طراحی کرد، او همان کسی است که ماشین DeLoren، اسلحه‌ی برتا U22، ماشین لوتوس Sprit و دوربین نیکون D4 را طراحی کرده است.

14- بی‌ام‌و نخستین ماشین الکتریکی خود را در سال 1972 ساخت

اگر چه المپیک مونیخ تحت الشعاع خشونت‌های آن دوره‌ی المپیک قرار داشت، اما بی‌ام‌و اولین خودروی تمام الکتریکی خود که نسخه‌ای از مدل 1602 بود را در سال 1972 و در المپیک مونیخ معرفی کرد. این خودرو از 12 باتری استفاده می‌کرد و دارای قابلیت طی مسافت 30 کیلومتری بود. این مدل بیشتر یک دستاورد مهندسی بود تا یک محصول موفق در بازار فروش. این خودرو کمتر از 50 اسب بخار قدرت داشت که برای آن زمان قابل قبول بود.

15- بی‌ام‌و با پیشرانه‌ای که 20 سال پیش ساخته شده بود توانست قهرمان مسابقات فرمول یک جهان شود.
پیشرانه چهار سیلندر M10 سیر تکاملی را از سال 1962 آغاز کرد؛ این پیشرانه در ابتدا 75 اسب بخار قدرت داشت. اما در سال 1983 مهندسان با تغیراتی که روی آن دادند، توانستند قدرت آن را به 1400 اسب بخار افزایش دهند. این تغییرات بسیار زیاد و سنگین بوده اما ظاهرا اساس این پیشرانه با نمونه‌ی اولیه تفاوتی نداشته است و نلسون پیکه به کمک آن قهرمان رقابت‌های فرمول یک شد.

16- آن‌ها هنوز هم قطعات مربوط به زمان جنگ جهانی دوم را می‌سازند
اگر شما برای مسابقه دادن و رانندگی با مدل کلاسیک 328 برنامه‌ریزی می‌کنید، هنوز هم می‌توانید یک گیربکس جدید برای آن خریداری نمایید. در برنامهٔ کلاسیک بی‌ام‌و گروهی از مکانیک‌ها حضور دارند که فقط قطعات جدید مدل‌های قدیمی را می‌سازند و شما می‌توانید به صورت آنلاین آن‌ها را خریداری نمایید.

17- بی‌ام‌و کارخانهٔ قدیمی ساخت موتورسیکلت در مونیخ را برای ساخت قطعات کلاسیک دوباره خریداری کرد
اگر در این‌ باره فکر کنید متوجه حس رمانتیک آن می‌شوید. بی‌ام‌و قطعات جدید مربوط به مدل‌های کلاسیک را در ساختمان کلاسیک بی‌ام‌و تولید می‌کند.

18- آن‌ها همچنین فضای داخلی هواپیما را طراحی می‌کنند
کابین‌های قسمت first class هواپیمایی سنگاپور توسط بی‌ام‌و طراحی شده و این نشان‌گر فعالیت روزهای اول این شرکت است که پیشرانه‌های هواپیما را می‌ساخت.

19- بی‌ام‌و Z1 جالبترین درها را در بین تمام خودروها دارا است
این در حالی است که این خودرو قیمت بسیار زیادی مثل نمونه‌های سوپر اسپرت ندارد و متاسفانه تعداد کمتر از 8000 دستگاه از آن ساخته شد.

20- بی‌ام‌و تقریبا Z1 کوپه هم ساخت
حتی گفتن این حرف نیز بسیار عجیب است، اما طراحی این خودروی مفهومی تا حدودی جذاب است. این خودرو شباهت‌های زیادی نیز با Z3 کوپه دارد.

21- بی‌ام‌و مانند لگو است

شما می‌توانید یک سری 3 مدل 1980 (E3) بخرید، و برای سیستم تعلیق عقب و ترمزها از مدل اولیه‌ی M کوپه سال 2000، سیستم تعلیق جلو و ترمزها از M3 سال 1990، گلگیرها از مدل 2002 توربوی متعلق به سال 1970 و سیستم فرمان از مدل Z3 متعلق به سال 1990 استفاده کنید و در نهایت یک خودروی شگفت‌انگیز مونتاژ کنید. می‌تولنید این کار را با مدل‌های جدید بی‌ام‌و نیز انجام دهید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو