فونیکسریمکسبهتام

حضور پررنگ گروه قطعات خودرو عظام در شیراز

عصر خودرو- هرچند محور اصلی نمایشگاه خودرو و قطعات شیراز با حضور خودروسازان شکل می‌گیرد اما در کنار این، قطعه سازان و عرضه‌کنندگان قطعات یدکی و لوازم جانی خودروها نیز در سالنی مجزا در نمایشگاه حضور دارند و به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

حضور پررنگ گروه قطعات خودرو عظام در شیراز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، گروه قطعات خودرو عظام، یکی از اصلی‌ترین حاضرین این بخش از نمایشگاه است و قطعات مختلفی از خودرو را در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار داده است.
    جواد خشکباری، مدیر بازاریابی و فروش شرکت‌های پایاکلاچ و فرآوری و ساخت، از شرکت‌های گروه قطعات عظام،  با اشاره به حضور پررنگ گروه عظام در صنعت قطعه‌سازی ایران گفت:"گروه عظام با شرکت‌های متعددی که زیرمجموعه خود دارد عملا بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات اصلی خودرو در کشور است. تنوع شرکت‌های گروه به‌گونه‌ای است که در مجموعه عظام تقریبا تمامی قطعات موردنیاز خطوط تولیدی وجود دارد که شامل قطعات برقی، الکترونیک، مکاترونیک، تسمه‌ها، بلبرینگ‌ها، قطعات سیستم تعلیق و ترمز، قطعات مربوط به ایمنی خودرو، قطعات سیستم انتقال قدرت، سیستم فرمان، قطعات موتور و قطعات ریخته کری و ماشین‌کاری است. به این ترتیب ما بخش بسیار زیادی از نیازهای خطوط تولیدی خودروسازان را تامین می‌کنیم و در این زمینه پیشرو هستیم. به‌علاوه در بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه گروه عظام، ما به‌صورت تحت لیسانس با شرکت‌های معتبر اروپایی از جمله ماندو، بوش، ولئو و ... همکاری می‌کنیم و این مسئله باعث شده است کیفیت قطعات تولیدی در این گروه در حد استانداردهای جهانی باشد."
    وی در زمینه حضور عظام در بازار قطعات یدکی گفت:"ما علاوه بر آنکه روابط بسیار گسترده‌ای با خودروسازان در زمینه تامین نیازهای خطوط تولیدی داریم، در بازار قطعات یدکی نیز سهم قابل‌توجهی را به دست آورده‌ایم. ازآنجایی‌که که در گروه عظام توجه به کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است، قطعات عرضه شده در بازار قطعات یدکی از نظر کیفیت دقیقا مشابه قطعاتی است که در خطوط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد."
    وی افزود:"متاسفانه شاهد هستیم قطعات با کیفیت پایین به‌وفور در بازار عرضه می‌شود و بیشتر شرکت‌ها به سمت واردات قطعات رفته‌اند. از سوی دیگر توجه به تولید هم کمرنگ شده است و در همین نمایشگاه نیز شمار تولیدکنندگان قطعات انگشت‌شمار است و بیشتر غرفه‌ها برندهایی هستند که قطعات وارداتی یا تولیدی دیگر شرکت‌ها را با برندهای خود عرضه می‌کنند. به نظرم در نمایشگاه باید تسهیلات و مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان واقعی در نظر گرفته شود. استان فارس از نظر تولید قطعات یدکی جزو استان‌های با پتانسیل است اما می‌بینیم در این نمایشگاه تعداد بسیار کمی از آن‌ها حضور دارند."
    خشکباری در زمینه علت حضور گروه عظام در این نمایشگاه گفت:"گروه عظام و شرکت‌های زیرمجموعه آن نام‌های شناخته شده‌ای هستند اما برای ما اهمیت دارد که قطعات با کیفیت مناسب به دست مشتریان نهایی برسد و به همین دلیل با حضور در این نمایشگاه قصد داریم برند عظام را بیش از گذشته به مشتری نهایی معرفی کنیم تا مشتریان بتوانند از قطعات با کیفیت بالا بهره بگیرند. از طرف دیگر این نمایشگاه فرصتی است تا به‌صورت رودررو با مشتریان نهایی خود گفتگو کنیم و همچنین ملاقات‌های بسیار خوبی با فروشندگان و توزیع‌کنندگان قطعات یدکی در شیراز و استان فارس داشتیم. این مسئله بسیار مهم است چراکه ما از طریق این ملاقات‌ها و گفتگوها و بازخوردهایی که از مشتریان و توزیع‌کنندگان می‌گیریم می‌توانیم نسبت به اصلاح شیوه کاری خود در زمینه توزیع و پخش قطعات اقدام کنیم."
    وی در زمینه نمایشگاه خودرو و قطعات خودرو شیراز گفت:"استقبال از نمایشگاه مناسب است اما به نظرم پتانسیل‌های نمایشگاه در شیراز و استان فارس بسیار بیشتر از آن چیزی است که هم‌اکنون می‌بینیم. یکی از مشکلات مهم از دید من حضور همزمان خودرو و قطعات در کنار هم است. این مسئله باعث می‌شود بحث قطعات تا حدی زیر سایه خودرو قرار گیرد. از طرف دیگر هرچند عده‌ای از افراد که برای بازدید از خودروها آمده‌اند به سالن قطعات هم می‌آیند اما این بازدیدها تخصصی نیست. اگر نمایشگاه‌ها جدا از هم برگزار شود می‌توان بازدیدها را تخصصی کرد. به‌علاوه باید در نظر بگیریم تنها یک سالن برای قطعه سازان به‌هیچ‌وجه با پتانسیل‌های بازار و صنعت شیراز همخوانی ندارد اما متاسفانه به دلیل آنکه در زیر سایه نمایشگاه خودرو کمتر به قطعات پرداخته می‌شود عملا تولیدکنندگان بزرگ استان هم تمایل چندانی برای شرکت در نمایشگاه ندارند."
    وی افزود:"زمان نمایشگاه نیز در فصل گرم سال است که این مسئله هم تا حدی مانع از حضور پررنگ مردم در نمایشگاه می‌شود درصورتی‌که می‌توان نمایشگاه را در اردیبهشت‌ماه برگزار کرد. درمجموع تاکید می‌کنم این نمایشگاه به‌ویژه در زمینه قطعات فاصله زیادی با توانمندی‌های استان فارس دارد."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو