فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

۴۸۴ اتوبوس جدید وارد خطوط بی آر تی اصفهان می‌شود

عصر خودرو-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از سه ماه دیگر تا یکسال و سه ماه آینده با توسعه خطوط بی آر تی در سطح شهر اصفهان، ۴۸۴ اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوس‌رانی می‌شود.

۴۸۴ اتوبوس جدید وارد خطوط بی آر تی اصفهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا صلواتی اظهار داشت: 252 میلیارد تومان اعتبار برای خرید 350 دستگاه اتوبوس 12 متری و 110 اتوبوس 14 متری، 20 دستگاه اتوبوس 18 متری و 4 دستگاه اتوبوس‌های دیگر در نظر گرفته شده که با منعقد کردن قرارداد با کارخانجات مختلف تا یکسال آینده این طرح به نتیجه می رسد.

    وی بیان داشت: بدنبال توسعه خطوط بی آر تی تمام اتوبوس‌های جدید و مخصوص این خطوط جای اتوبوس‌های فرسوده را می‌گیرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پاسخ به اینکه راه‌اندازی خطوط بی آر تی به منظور کاهش ترافیک انجام شد و تسهیل در عبور و مرور اما با توجه به باریک کردن عرض خیابان‌ها برای ایجاد خطوط بی آرتی همین عامل سبب افزایش بار ترافیک شده است، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا به سمت رژیم معابر پیش رفته اند. یعنی با کم کردن عرض خیابان‌ و لاین بندی‌ها برای دوچرخه‌سواری و اتوبوس‌رانی، تنها فضایی برای عبور و مرور خودروهای نقلیه ایجاد می‌کنند.

    وی گفت: خودروسواران باید بدانند که خیابان‌ها تنها محل عبور است و فضایی برای پارک دوبله و سوبله ندارند که با این وجود ما در خیابان جی که درخواست خیابان کمکی دارند با وجودی که نباید خیابان موازی بزنیم اما از کمربند شمالی این اقدام را برای سهولت خودروسواران انجام میدهیم.

    سفرهای زائد شهری در اصفهان زیاد داریم

    صلواتی اظهار داشت: با رژیم معابر که معادل همان لاغر کردن عرض خیابان‌ها است، بدنبال این هستیم که 50 درصد وابستگی به خودروهای شخصی را از بین ببریم و مردم از وسایل خود تنها در مواقع ضروری استفاده کنند.

    وی با اشاره به اینکه در اصفهان سفرهای زائد شهری بسیار داریم، ادامه داد: در اصفهان از خودروهای شخصی به عنوان وسیله تفریحی برای دور دور کردن در خیابان‌ها استفاده می‌کنند و این در حالی است که باید با هماهنگی بین دستگاهی و ایجاد فضاهای تفریحی، پردیس‌های سینمایی و فرهنگی از سفرهای زائد شهری جلوگیری کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو