فونیکسریمکسبهتام

سرمایه‌گذاری جدید فورد در فناوری خودروهای خودران

عصر خودرو- فورد موتور یکی از پنج سرمایه‌گذاری تامین کننده منابع مالی مورد نیاز شرکت نوپای "سیویل مپس" خواهد بود که برای خودروهای خودران نقشه‌های سه بعدی طراحی می‌کند.

سرمایه‌گذاری جدید فورد در فناوری خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا،  این شرکت کالیفرنیایی که 16 کارمند تمام وقت دارد، از تولید یک برنامه شتاب دهنده که از سوی دانشگاه استنفورد حمایت شد، رشد پیدا کرد و فعالیتش را توسعه داد.

    شرکت "سیویل مپس" از نرم افزار هوش مصنوعی برای فراهم کردن آمار سه بعدی خام از حسگرهای خودروهای خودران استفاده می کند تا نقشه های کاملی ایجاد کند که برای هدایت خودروهای خودران مورد استفاده قرار می گیرند.

    این شرکت می گوید فورمت مورد استفاده اش از داده های کمتری بهره می گیرد در نتیجه هزینه انتقال داده بر روی شبکه های بی سیم کاهش پیدا می کند و فناوری ایجاد نقشه سه بعدی از طریق اطلاعات ترافیکی که از سایر خودروها دریافت می کند، می تواند آمار لحظه ای بیشتری فراهم کند.

    به گفته مدیرعامل "سیویل مپس"، خودروهای خودران به نقشه‌های جدیدی نیاز دارند.

    سخنگوی فورد درباره سرمایه گذاری جدید این شرکت گفت: سرمایه گذاری و همکاری با "سیویل مپس" به این خودروساز امکان می دهد که راه جدیدی برای طراحی نقشه‌های سه بعدی با کیفیت بالا داشته باشد و به عرضه خودروهای خودران به مصرف کنندگان یک گام دیگر نزدیک شود.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، فورد در حالیکه سرگرم تحقیقات درباره خودروهای خودران است، سرمایه گذاری بالایی بر روی شرکای فناوری نداشته است. این خودروساز آمریکایی در ماه مه 182.2 میلیون دلار برای خرید حدود 6.6 درصد سهم در شرکت رایانش ابری "پیوتال سافت وار" سرمایه گذاری کرد.

    سایر خودروسازان هم اقدامات مشابهی انجام داده اند. جنرال موتورز حدود یک میلیارد دلار برای خرید شرکت سازنده نرم افزار هدایت اتوماتیک " کروز اتومیشن" صرف کرده و 500 میلیون دلار برای خرید 9 درصد سهم در شرکت تاکسی آنلاین "لیفت" سرمایه گذاری کرده است. فیات کرایسلر اتوموبیل هم با شرکت گوگل برای طراحی 100 مینی ون خودران متحد شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو