فونیکسریمکسبهتام

فعالیت ۳۸ تیم خودرویی پلیس راهور در اجرای طرح تابستانی در لرستان

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور لرستان از فعالیت ۳۸ تیم خودرویی محسوس و نامحسوس پلیس راهور در اجرای طرح تابستانی دراین استان خبر داد.

فعالیت ۳۸ تیم خودرویی پلیس راهور در اجرای طرح تابستانی در لرستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ منوچهر مرادی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح تابستانی در سطح معابر برون شهری استان بعد از ماه مبارک رمضان شروع و تا چهارم مهرماه سالجاری ادامه خواهد داشت، گفت: در این طرح 38تیم خودرویی محسوس و نامحسوس، 29تیم مونورسوار و 68 عامل پیاده، در تقاطع ها، میادین، و معابر پرتردد برای روان سازی ترافیک، مستقر هستند.
    وی با اشاره به شناسایی 57نقطه حادثه خیز شهری و 118 نقطه حادثه خیز جاده ای در استان، ادامه داد: تعداد 64 دوربین مدار بسته در مرکز کنترل پایش، معابر را رصد می کند.
    مرادی گفت: این نقاط توسط کمیته فنی و شورای ترافیک استان شناسایی و نیاز به آرام سازی ترافیک و در برخی موارد اصلاح مهندسی را دارد.
    وی بیان کرد: قبل از شروع طرح تابستانی، هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی استان در خصوص آمادگی و مشارکت در این طرح را مورد بررسی قرار داده ایم.
    رئیس پلیس راهور لرستان، با اشاره به طرح کنترل سلامت رانندگان در این طرح، گفت: در این طرح برخورد با خودروهای متخلف و رانندگانی که دارای نمره منفی در گواهینامه هستند، در دستور کار است.
    مرادی از هم پوشانی نیروی انتظامی و پلیس راهور در اجرای این طرح خبر داد و گفت: الویت کاری در کنترل مرکز پایش، معابر پر تردد، مراکز خرید و اماکن سیاحتی،زیارتی بوده و تلاش برای نظم در عبور و مرور در معابر استان را در دستور کار پلیس راهور را گنجانده ایم.
    وی با توجه به استاندارد نبودن برخی از تقاطع ها وسهل انگاری شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در 27مورد از تصادفات در سال گذشته در روند بهبود معابر در استان، گفت: بر اساس قانون، نقاط حادثه خیز را به شهرداری ها و دادستان شهرستان اعلام کرده و مقام قضایی استان، دستورات لازم را جهت اصلاح این معابر صادر می کند.
    وی ادامه داد: برای راه اندازی آموزشگاه های موتورسیکلت در چهار شهرستان سلسه، ازنا، پلدختر و کوهدشت در تلاش هستیم.
    مرادی همچنین از اهرم های بازندارنده پلیس در کاهش سرعت، گفت: تجهیزات کنترل سرعت، نصب دوربین کنترل های هوشمند و کنترل لحظه ای پلیس بوده و اولویت کاری در سال 95، ساماندهی موتورسیکلت ها در سطح استان است.
    وی با بیان اینکه آمار تصادفات در سال گذشته 50درصد از متوفیان در استان عابرین پیاده و 37درصد موتورسواران بوده اند، گفت: برای کاهش تصادفات، فرهنگ سازی در این زمینه و شرکت در کلاس ها مفید بوده و طرح هادی دیگر استان ها برای اهدای کلاه ایمنی رایگان به رانندگان موتورسیکلت می تواند در روند کاهش تصادفات تاثیر بسزایی داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو