فونیکسریمکسبهتام

مدیر شرکت جهان‌گشت لار:

اتوبوس‌های اسکانیا به نسبت دیگر برندها بسیار کم‌خرجند

عصر خودرو- مدیر شرکت جهان‌گشت لار گفت: رانندگان اتوبوس‌ها باید حتما تجربه زیادی داشته و سرد و گرم جاده‌ها را چشیده باشد.

اتوبوس‌های اسکانیا به نسبت دیگر برندها بسیار کم‌خرجند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، علیرضا ناطقی با اشاره به این که کیفیت فنی، استحکام و زیبایی اتوبوس‌های اسکانیا بسیار مناسب است افزود: این اتوبوس‌ها به نسبت دیگر برندها بسیار کم‌خرج هستند و از خدمات پس از فروش بسیار خوبی هم بهره می‌برند.

    متن کامل این گفت‌وگو در ذیل آمده است:

    کمی از شرکت مسافربری جهان‌گشت مهر شهرستان لار بگویید.

    این شرکت از اردیبهشت ماه سال 1375 آغاز به کار کرد. ابتدا نام مهتاب لارستان را برای شرکت‌مان انتخاب کردیم اما به دلیل هم‌نامی این شرکت با یک شرکت دیگر که مالکیت آن هم متعلق به بنده هست، بنا به دستور مراجع مسؤول، نام آن را به «جهان‌گشت مهر» تغییر دادیم. اتوبوس‌های ما در خطوط لار به شیراز، بندرعباس، لامرد، جهرم، اصفهان و تهران فعالیت می‌کنند و امیدواریم در آینده بتوانیم مسیرهای بیشتری را تحت پوشش خود درآوریم. اغلب مسافرین ما را دانشجویان شهرهای مختلف تشکیل می‌دهند و البته اقشار مختلف مردم هم همواره در کنار ما به عنوان مسافر هستند.

    چطور شد که سراغ دنیای اتوبوس و مسافر و جاده رفتید؟

    فکر می‌کنم سال 81 بود که تصمیم گرفتم یک اتوبوس بخرم. حس عجیبی داشتم و می‌خواستم گام در مسیر جدیدی بگذارم. بعد از مشورت‌های زیاد یک دستگاه اتوبوس رنو خریدم و چند سالی با آن کار کردم. سال 83 که عقاب افشان با اتوبوس‌های اسکانیا وارد بازار کشور شد، تصمیم گرفتم به خاطر زیبایی و کیفیتی که همه از آن حرف می‌زدند سراغ این اتوبوس‌ها بروم و بالاخره در سال 84 با کمک آقای مجیدپور یک دستگاه از اتوبوس‌های اسکانیا را خریداری کردم و به خانواده این شرکت پیوستم.

    الان چند دستگاه از اتوبوس‌های شرکت عقاب افشان دارید؟

    من بعد از خریداری اولین اتوبوس تقریباً تا مدتی هر 6 ماه یک بار یک دستگاه از اتوبوس‌های به‌روز اسکانیا را می‌خریدم و الان 6 اتوبوس به صورت شخصی دارم و 6 اتوبوس دیگر هم در شرکتم فعالیت می‌کنند که همه اسکانیا هستند. مجموعاً در شرکت جهان‌گشت 12 اتوبوس مشغول فعالیت هستند.

    در طول این همه سال به این فکر نیفتادید که از برند دیگری هم استفاده کنید؟

    بله، راستش سال 87 یک دستگاه اتوبوس از برند دیگری هم گرفتم اما به خاطر مشکلاتی که با آن داشتم ترجیح دادم با همین اتوبوس‌های اسکانیا کار کنم.

    چه چیزی در اتوبوس‌های اسکانیا شما را این قدر در انتخاب آن مصمم کرد؟

    عوامل زیادی مؤثر بود، از جمله مسافران. حتماً می‌دانید حیات ما وابسته به مسافران است. آنها هر برندی را بپسندند ما هم باید همان را در اختیارشان بگذاریم. این یک اصل مهم است و ما نمی‌توانیم برای ذائقه مردم تصمیم بگیریم. وقتی مسافر از من بلیط اتوبوس اسکانیا می‌خواهد من نمی‌توانم به او دروغ بگویم یا بلیط دیگری در اختیارش بگذارم.

    البته کیفیت فنی، استحکام و زیبایی اتوبوس‌های اسکانیا نیز بسیار حائز اهمیت است. این اتوبوس‌ها به نسبت دیگر برندها بسیار کم‌خرج هستند و از خدمات پس از فروش بسیار خوبی هم بهره می‌برند. شاید جالب باشد بدانید که ما در شهر لار تنها دو شرکت مسافربری داریم و رقابت زیادی هم بین ما وجود دارد. خاطرم هست در یک برهه‌ای شرکت رقیب ما رو آورد به اتوبوس‌های برند دیگری و همین باعث شد شرکت ما برتری کاملاً محسوسی بر آنها پیدا کند. مسیرهای تردد اتوبوس‌های شهرستان لار تقریباً سربالایی و سراشیبی است و اتوبوس‌های اسکانیا به لحاظ قدرت و توان بسیار راحت‌تر در این جاده‌ها فعالیت می‌کنند. ضمن آنکه سیستم گرمایش و سرمایش این اتوبوس‌ها هم از برندهای دیگر قوی‌تر است و نهایتاً این برتری کیفی زمینه موفقیت شرکت جهان‌گشت مهر را بر رقیبش فراهم کرد.

    چقدر در انتخاب رانندگان‌تان دقت دارید؟

    ما یک قاعده مهم داریم و آن هم اینکه راننده باید حتماً تجربه زیادی داشته و سرد و گرم جاده‌ها را چشیده باشد. به هیچ وجه در بحث رعایت قوانین و مقررات با آنها تعارف نداریم و همواره رعایت حقوق مسافران را به رانندگان‌مان یادآوری می‌کنیم. در کنار اینها حتماً از راننده بومی برای اتوبوس‌ها استفاده می‌کنیم. این کار از آنجا که تقریباً مردم شهر راننده‌ها را می‌شناسند قدری آرامش روانی بیشتری به آنها می‌دهد و راننده هم به واسطه آشنایی، دقت بیشتری خواهد داشت.

     

    حقوق راننده‌ها را هم با همین شدت پیگیری می‌کنید؟

    صد در صد. ما در اینجا انجمن صنفی رانندگان را داریم که من خودم یکی از مسؤولان این انجمن هستم. بارها در جلسات اعلام کرده‌ام که راننده تا زمانی که آرامش روانی نداشته باشد نمی‌تواند با تمرکز پشت فرمان اتوبوس بنشیند. شما می‌توانید با راننده‌های ما صحبت کنید. آنها علاوه بر اینکه از خدمات بیمه بهره می‌برند بدون کم و کاستی حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند.

    از شغلی که دارید راضی هستید؟

    همیشه خدا را شکر می‌کنم به خاطر این جوی باریکی که همیشه آب در آن جاری است. همین که مسافری هست و ما کار می‌کنیم برای‌مان کافی است.

     

    کمی هم درباره شرایط جاده‌ها برای‌مان بگویید؟

    جاده‌های سمت ما خیلی شرایط مطلوبی ندارند و در برخی از مسیرها اتوبوس‌های ما مجبورند در جاده‌های خطرناک دوطرفه تردد کنند. خیلی پیگیر بوده‌ایم اما تا به حال اتفاق خاصی نیفتاده است. سوای این مشکلات کیفیت آسفالت‌ها هم مطرح است. متأسفانه در بسیاری مواقع کیفیت نامطلوب آسفالت‌ها به اتوبوس‌های ما آسیب‌های جدی می‌زند و ما نمی‌توانیم کاری بکنیم. امیدواریم که مسؤولین قدری بیشتر به فکر ما باشند.

    به عنوان یک مالک چقدر رضایت شما در بحث خدمات پس از فروش عقاب افشان جلب شده است؟

    انصافاً من هیچ دغدغه‌ای در این زمینه ندارم. واقعاً جای خوشحالی است که یک خودروساز در کشور ما خود را ملزم می‌داند در تمام نقاط کشور خدمات پس از فروش داشته باشد.

    علیرضا ناطقی - مدیر شرکت جهان گشت لار

     

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو