فونیکسریمکسبهتام

خط ۶ مترو امسال‌ راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو-در اقدامی بدیع همزمان با فعالیت ایستگاه شهدا در خط۴مترو، غول حفار مکانیزه(TBM) به فاصله‌ای اندک از زیر آن عبور کرد تا ایستگاه شهدا در فهرست ایستگاه‌های افتتاحی امسال خط۶ قرار گیرد. خطوط ۶ و ۷ مترو امسال اولویت اصلی توسعه حمل ونقل عمومی در تهران هستند که درصورت رسیدن به حداکثر ظرفیت می‌توانند حدود ۲میلیون نفر به جابه‌جایی‌مسافران روزانه شهر بیفزایند.

خط ۶ مترو امسال‌ راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ، با بهره‌برداری از خطوط 6و 7طول خطوط متروی پایتخت به 241کیلومتر خواهد رسید همچنین تعداد ایستگاه‌های مترو به 156می‌رسد.

        توسعه مترو از جنوب شهر

    مازیار حسینی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران دیروز در جمع خبرنگاران این خبر مهم را داد که خط6 مترو با عبور از دولت‌آباد، کیانشهر، بعثت و میدان خراسان به میدان شهدا می‌رسد و تلاش می‌شود ایستگاه‌های بخش جنوبی برای مردمی که از امکانات مترو در محله خود محروم هستند، در سال‌جاری افتتاح شود.

    وی با بیان اینکه امیدوارم ایجاد خط6 موجبات آسایش و رضایت مردم را فراهم کند، گفت: خطوط 6 و 7مترو خطوطی است که جنوب تهران را به مناطق شمالی و مرکزی متصل کرده و به‌دلیل داشتن تقاطع با سایر خطوط مترو قطعا در کیفیت زندگی مردم جنوب شهر تأثیرگذار خواهد بود.

    بنابر گفته‌ وی، هر ایستگاهی که آماده شود مسافرگیری خواهد کرد و امید است تا پایان سال با رسیدن تجهیزات، ایستگاه‌های تکمیل شده مسافرگیری کنند. خط ٦ مترو ‌ قرار است دولت آباد در جنوب شرقی تهران را به سولقان در شمال غربی شهر متصل کند.

        58درصد پیشرفت کل خط

    تاکنون 8.5کیلومتر از این خط حدفاصل میدان دولت آباد تا میدان شهدا حفاری شده و قرار است تا پایان شهریور حفاری به پایان برسد. مهدی پورهاشمی مجری خط ٦ متروی تهران درباره روند توسعه این خط گفت: عملیات ریل‌گذاری و کف‌سازی نیز در طول 8.5کیلومتر شروع می‌شود. وی تصریح کرد: در کل خط ٦ مترو بالغ بر ٥٨ درصد پیشرفت فیزیکی داریم به‌طوری که ١.٢ درصد از برنامه زمانبندی هم جلوتر هستیم. بنابر این هم‌اکنون 23کیلومتر حفاری در طول مسیر خط 6مترو معادل 82درصد از کار در حفاری تونل صورت گرفته است.

    تا10‌ماه قبل تنها 5کیلومتر تونل ساخته شده بود، اما اکنون 23کیلومتر تونل حفاری شده که این مهم تنها با زحمات بی‌دریغ پرسنل مترو رقم خورده است. تاکنون 55درصد از مسیر تونل حفاری شده (معادل 15کیلومتر) تونل‌سازی‌ شده است. این خط با خط4تلاقی دارد و در طول انجام عملیات عمرانی در خط‌6، روند فعالیت خط4متوقف نمی‌شود. وی در ادامه تصریح کرد: دستگاه حفار خط 6که دیروز به دیواره ایستگاه میدان شهدا رسیده، 7اردیبهشت‌ماه در کیلومتر 7 خط وارد هوای باز ایستگاه امیرکبیر شده که این رخداد نخستین ورود حفار مکانیزه خط 6به فضای باز محسوب می‌شود و پس از آن نیز با حفاری یک کیلومتر از تونل درکیلومتر 8.5به ایستگاه شهدا رسیده است.

        ریل توسعه مترو تا سال 96

    دستگاه حفار مکانیزه که دیروز صبح به میدان شهدا رسید، پس از طی 2.5کیلومتر دیگر به میدان سپاه می‌رسد تا ما‌موریتش در این مرحله به پایان برسد. این دستگاه 9متر قطر و 100متر طول دارد و روشی جدید برای ساخت مترو در جهان محسوب می‌شود. آنچه این دستگاه را در میان بافت فرسوده و قدیمی جنوب تهران سرعت داده، توان مهندسان ایرانی است که در سال اقتصاد مقاومتی برای سربلندی زیرساخت‌های عمومی می‌کوشند. این سرعت قرار است در خطوط دیگر نیز راهگشا باشد. براساس قول شهردار تا سال96، 100کیلومتر مترو در خطوط 6، 7و فرودگاه امام خمینی به امکانات تردد تهران اضافه می‌شود. براساس برآوردها برای تکمیل این 100کیلومتر به حدود 17هزار میلیارد تومان بودجه و اعتبارات نیاز است.

        کوتاه از خط 6

    خط ٦ مترو ٣١ کیلومتر طول و ٢٩ ایستگاه دارد.

    براساس برآوردها ساخت و تجهیز این خط ٦ هزار و ٥۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

    خط 6مترو با 516متر پیشرفت در 30روز اخیر، رکوردی ماندگار در تهران بر جای گذاشت.

    هم‌اکنون 57کارگاه فعال در طول خط 6در حال فعالیت هستند.

    ٧٨ جبهه کاری و 7742کارگر و مهندس عملیات عمرانی خط ٦ را برعهده دارند.

    ّ

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو