فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قطعه سازان ایران توانایی تولید ۷۰ درصد نیازهای خودروسازان را دارند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قطعه سازان ایرانی توانایی تولید ۷۰ درصد نیازهای خودروسازان داخلی را دارند.

قطعه سازان ایران توانایی تولید ۷۰ درصد نیازهای خودروسازان را دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر عصر جمعه در حاشیه بازدید از چند کارگاه قطعه سازی در شهرک صنعتی سبزوار اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوب قطعه سازان داخلی، واردات قطعات خودرو از خارج کشور توجیهی ندارد.

    وی با بیان اینکه در نشست های مشترک با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مطالبات قطعه سازان مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: یکی از موضوعات مطرح شده در این زمینه مساله به روز نبودن کارگاه های قطعه سازی، تجهیزات و خطوط تولید قطعه در کشور است.
    وی ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر در بخش صنعت قطعه سازی کشور شاغل هستند که باید کارگاه های صنعتی و خطوط تولید خود را به روز کنند.
    نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعه سازان باید بتوانند ضمن عرضه قطعه مورد نیاز خودروسازان زمینه صادرات محصولات با کیفیت به خارج را نیز فراهم کنند که این موضوع زمینه اشتغال بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.
    سبحانی فر با اشاره به شناسایی 10 هزار کارگاه کوچک و بزرگ صنعتی نیمه تعطیل و تعطیل در کشور توسط دولت اظهار کرد: بخشی از این کارگاه های نیمه تعطیل و تعطیل مربوط به صنعت قطعه سازی است که باید مورد توجه واقع شود.
    وی با اشاره به اینکه قطعه سازان نیز باید از تسهیلات دولت برای نوسازی تجهیزات و خطوط تولید خود بهره مند شوند، عنوان کرد: دولت و مجلس با همراهی یکدیگر برای خروج این کارگاه ها از تعطیلی بسته هایی را تدوین کرده اند که در گام نخست 160 هزار میلیارد ریال را تسهیلات به این بخش اختصاص یافته که با ابلاغ دولت در حال پرداخت به متقاضیان است.
    سبحانی فر با اشاره استقرار کارگروه های رفع موانع تولید و رقابت پذیری در استان ها افزود: از مهمترین وظایف این کارگروه ها بررسی و شناسایی واحدهای نیازمند و اولویت دار برای دریافت تسهیلات، شناسایی خلاء های قانونی و یا قوانین دست و پاگیر با حوزه صنعت است که در این زمینه نیز دولت و مجلس گام های خوبی را به صورت مشترک برای رفع این مشکلات برداشته اند.
    * تشکیل کارگروه بررسی فیش های حقوقی در مجلس
    این نماینده مجلس گفت: برای بررسی موضوع فیش های حقوقی همزمان با دولت و قوه قضائیه، کارگروهی در مجلس تشکیل شده است.
    سبحانی فر اظهار کرد: موضوع انتشار فیش های حقوقی در ابتدا اقدامی در راستای شفاف سازی دریافتی مدیران اقدامی خوب بود،اما متاسفانه اتفاقات پس از آن منجر به تشویش اذهان عمومی و ناراحتی مردم و مسئولان شد.
    وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای با سوء استفاده از خلاءهای قانونی و تفسیر به رای قانون اقدام به برداشت های نامتعارف زیادی کرده بودند، عنوان کرد: در کنار این حواشی عده ای نیز اقدام به برداشت های سیاسی و سوءاستفاده از اتفاقات پیش آمده کردند.
    سبحانی فر با اشاره به انتشار برخی از اطلاعات خلاف واقع در شبکه های مجازی و اجتماعی در خصوص فیش های نجومی ادامه داد: برخی از اطلاعات سبب افزایش بی اعتمادی مردم به مدیران دولتی و تشویش اذهان عمومی می شود.
    وی با اشاره به تشکیل کارگروه های رسیدگی به موضوع فیش های نجومی در مجلس، دولت و قوه قضائیه ادامه داد:در مجموع از هزار مدیری که توانایی استفاده از خلاءهای قانونی و برداشت های غیرمتعارف داشته اند تنها سه درصد حقوق های بالای 400 میلیون ریال داشته اند و نباید اقدام این عده کم به پای کل دولت و نظام نوشته شود.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوره پنج ساله آزمایشی قانون فعلی خدمات کشوری به پایان رسیده، گفت: مجلس نیز در این زمینه دست به کار شده و از دولت خواسته تا لایحه قانون خدمات کشوری را به مجلس ارائه و زمینه اصلاح و بازنگری آن هرچه سریعتر فراهم شود.
    وی با تاکید براینکه دولت با نگاه مثبت و به دور از دیدگاه های سیاسی و بدون تعارف با مدیران متخلف به خوبی برخورد کرده، ادامه داد: افرادی که به بحث فیش های حقوقی دامن می زنند دقت کنند که آب در آسیاب دشمن نریزند و با دیده انصاف، مصلحت اندیشی به موضوع نگاه و در فکر نظام باشند.
    سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو