فونیکسریمکسبهتام

در طراحی پلت‌فرم عقب هستیم

نارضایتی نعمت‌زاده از خودروسازان

عصر خودرو- سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از نارضایتی وزیر صنعت از ایران‌خودرو و سایپا بابت سرعت کار طراحی پلت‌فرم‌های جدید خبرداد و گفت: در خصوص آخرین وضعیت این موضوع، خودروسازان به وزیر گزارش می‌دهند.

نارضایتی نعمت‌زاده از خودروسازان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ساسان قربانی با اشاره به آمارهای تولید خودرو تا پایان خردادماه امسال گفت:‌ طی این مدت حدود 265 هزارو 83 دستگاه خودرو خودروی سبک و سنگین تولید شده است. همچنین میزان خودروهای تولیدی از ابتدای سال تا پایان 20 تیرماه رقم 326 هزار و 455 دستگاه خودرو بوده است که این میزان  خودروی  تولیدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود نیم درصد افزایش نشان می دهد.

    سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو افزود: بر این اساس در جلسه روز گذشته تولیدکنندگان خودرو با وزیر صنعت مقرر شده تا با توجه به عدم دستیابی به اهداف صادراتی، کمیته ویژه‌ای با حضور شرکت‌های خودروساز، قطعه‌سازان و مسئولان وزارت صنعت، تشکیل و عوامل عدم تحقق برنامه بررسی شود؛ ضمن اینکه قرار است برنامه جبرانی برای تحقق اهداف صادراتی تا پایان سال تهیه و در جلسه بعدی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو یک برنامه تدوین شده برای جبران عقب ماندگی گذشته ارائه شود.

    وی تصریح کرد: گزارش مربوط به تکمیل آزمون‌های جاده‌ای نیز به وزیر صنعت ارائه شده و وی برای رفع موانع پیشرفت کار، دستورات لازم را صادر کرده است، به نحوی که ضمن تاکید بر اجرای پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی مصوب، تاکید کرده که همه فعالان در صنعت خودرو سهمی از این شرکت داشته باشند و مقرر شد ظرف یکماه ضمن جبران فعالیتهای عقب افتاده گزارشی توسط مدیر عامل آن شرکت مجددا تهیه و به شورا ارسال شود .

    قربانی ادامه داد: همچنین بررسی و تعیین اهداف کیفی در دستور کار شورا قرار گرفت و بر اساس برنامه ارائه شده، شاخصهای ارزیابی نسبت به سالهای قبل سخت‌گیرانه تر شده و در این خصوص ضمن تاکید بر فرآیندهای آموزشی به ویژه در خدمات پس از فروش خودروسازان موظف شدند مطابق اهداف کمی و کیفی برنامه اجرایی مربوط به تحقق برنامه را تدوین و اجرا کنند و ارزیابی دوره ای توسط وزارتخانه بر اساس اهداف کیفی تعیین شده صورت گیرد.

    وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو، وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت همچنین به تحلیل وضعیت صنعت خودرو پرداخت و ضمن  اشاره به اهمیت توجه به خواست مشتری اعلام کرد که ما باید در صنعت خودرو به علت بروز نارضایتی‌ها از سوی مشتریان توجه کنیم و باید یاد بگیریم که به مشتری حق بدهیم؛ ضمن اینکه عیوب قطعات مشخص شده و به  قطعه‌سازان انتقال یابد.

    قربانی ادامه داد: وزیر صنعت تاکید دارد که شرکتهای خودروسازی ضمن توجه به نیازهای مشتریان و بهبود کیفیت خودروها نوآوری و خلاقیت را در خودروها اعمال کرده و در مورد پلت فرم ملی باید جدیت بیشتری کار کنند، به نحوی که خودروسازان برنامه‌های عملیاتی و جبرانی خود را برای تحقق برنامه در افق 1404 مورد بازنگری و تدوین قرار دهند.

    سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از نارضایتی وزیر صنعت در مورد اقدامات اجرایی دو خودروساز در رابطه با طراحی پلت فرم خبرداد و گفت: وزیر صنعت تاکید کرد که لازم است برنامه اقدامات اجرایی در خصوص این موضوع توسط این دو شرکت به صورت جداگانه به وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت ارائه شود، ضمنا به صورت همزمان تا تحقق این امر شرکتها به تغییر طراحی ظاهری (فیس لیفت) خودروهای موجود برای جلب رضایت مشتریان اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط