فونیکسریمکسبهتام

مدارس پارکینگ خودروها شوند

کمبود جای پارک در بوشهر

عصر خودرو- بوشهر - در بسیاری از ساعات روز شاهد ازدحام خودروها در مناطق مختلف بوشهر هستیم و کمبود پارکینگ یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم بوشهر به ویژه در مرکز شهر محسوب می‌شود.

کمبود جای پارک در بوشهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سال‌ها است که مشکل کمبود پارکینگ در استان بوشهر پابرجا است و روز به روز نیز با گسترش مراکز تجاری و اداری و همچنین افزایش تعداد خودروها این موضوع حادتر می‌شود.

    بخش خصوصی آنگونه که باید برای ساخت پارکینگ در مراکز خرید شهر وارد عمل نشده است که شاید مهمترین عامل این موضوع نیز قیمت بالای زمین و به صرفه‌نبودن این طرح است.

    مدارس پارکینگ خودروها شوند

    رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر صبح پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: بخش خصوصی رغبت چندانی برای ساخت پارکینگ در بوشهر ندارد و نبود پارکینگ یکی از مشکلات مهم شهر بوشهر محسوب می‌شود.

    عبدالخالق برزگرزاده با اشاره به اینکه مدارس می‌تواند محلی برای استفاده به‌عنوان پارکینگ باشد، اضافه کرد: عصرها و غروب در ساعات تعطیلی مدارس شاهد ترافیک بالایی در سطح شهر هستیم که مدارس می‌تواند محل مناسبی برای پارک خودروها باشد.

    وی افزود: این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا مشکل پارکینگ در سطح شهر حل شود، درآمدی برای مدارس نیز خواهد بود و برای رفع مشکلات مدارس نیز کارگشا خواهد بود.

    رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش مسئولان، اگر مشکل حقوقی نیز در این مسیر وجد دارد، حل شود.

    پارک در مدارس مشکل حقوقی دارد

    مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این زمینه اظهار داشت: برای این موضوع با مشکل حقوقی روبرو هستیم و اینکار مسائلی را برای مدارس ایجاد می‌کند.

    ناصر کرمی افزود: در شرایط خاص از جمله ایام نوروز مدارس برای پارکینگ خودروهای مسافران و اسکان این افراد در نظر گرفته می‌شود که در برخی از شهرستان‌ها با اعتراض شهرداری‌ها برای این موضوع روبرو می‌شویم.

    طرح به‌صورت آزمایشی اجرا شود

    استاندار بوشهر نیز اظهار داشت: این طرح می‌تواند مشکلات ترافیک را در مرکز شهر کاهش دهد که باید به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که امکانپذیر باشد، اجرا شود.

    مصطفی سالاری اضافه کرد: اگر مشکلات حقوقی این طرح رد شد، به صورت آزمایشی در چند مدرسه اجرا شود و اگر کارساز بود ادامه یابد.

    وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این طرح اجرایی شود، باید مشخص شود که خودروها تا چه محدوده‌ای می‌توانند وارد شوند و محدودیت‌های ورود به ساختمان در نظر گرفته شود و همچنین وظایف کنترلی نیز به صورت دقیق مشخص شود.

    سعید زرین‌فر معاون استاندار بوشهر نیز در این زمینه اظهار داشت: اجرای چنین طرح‌هایی در مدارس باعث به هم خوردن چهره مدارس می‌شود و اگر قرار است طرح به صورت آزمایشی اجرا شود نیاز باید با احتیاط اجرا شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو