فونیکسریمکسبهتام

معرفی خودرو هیبریدی هیوندای رقیب اصلی تویوتا (+عکس)

عصر خودرو: هیوندایی ادعا می‌کند که این خودوی الکتریک هیبریدی‌اش با استفاده از منبع الکتریکی با سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و اتومبیلی مناسب برای محیط‌های شهری است.

معرفی خودرو هیبریدی هیوندای رقیب اصلی تویوتا (+عکس)
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، "لونیک" شاید اسمش برای یک مدل هیوندایی کمی عجیب و حتی کمی کنایه آمیز باشد. می‌توتن احتمال داد نامش را به خاطر الکتریکی بودن آن این گونه متفاوت انتخاب کرده‌اند. ظاهرش نیز چندان به مذاق مردم خوش نیامده و خودروی چندان مناسبی به نظر نمی‌آید، اما اگر روی جزئیاتش دقیق شویم و کارشناسانه بنگریم، برعکس اسم و ظاهرش خودروی خوبی است.

در نگاه اول، کاملا متوجه می‌شوید که لونیک هیوندایی رقیب اصلی تویوتا پیروس است. ضربه‌گیرهای آبی نمای بیرونی بیشتر بر برقی بودن این خودروی هیبریدی تاکید دارد.

لونیک هیوندایی تا کنون به عنوان یک خودروی معمول و متعارف هیبریدی وارد بازار شده است اما قرار است به عنوان یک خودروی الکتریکی در دهه آینده با پیروس و دیگر خودروهای مشابه رقابت کند و در سال آینده با عنوان یک خودرو پلاگین هیبریدی از آن یاد خواهیم کرد.

این خودرو دارای یک موتور 1.6 لیتری و یک موتور الکتریکی است. هیوندای لونیک دارای سه مدل پیشرانه (موتور) الکتریکی است. ساخت چنین خودرویی در بازار داغ و خودنمایی الکتریک هیبریدی‌ها، تصمیمی بسیار جسورانه برای خودروسازی مانند هیوندایی است. اما هیوندایی می‌خواهد خود را در فضای رقابتی فعلی حفظ کزده با تاثیر بر ذهن ناخودآگاه طرفدارنش بیشتر از هر چیز خود را اثبات کند.

با توجه به این که مدل پریوس شرکت تویوتا 121 اسب بخارقدرت دارد، مدل لونیک هیوندای به لطف یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندری، یک موتور الکتریکی 43 اسب بخاری و باتریی با ظرفیت 15.6 کیلووات بر ساعت، قدرتی برابر 139 اسب بخار دارد. نسخه ارتقا یافته این مدل نیز دارای باتری 8.9 کلیووات بر ساعت است که قدرتش را تا 60 اسب بخار افزایش می‌دهد.

هیوندایی ادعا می‌کند که این خودوی الکتریک هیبریدی‌اش با استفاده از منبع الکتریکی با سرعت 165 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و اتومبیلی مناسب برای محیط‌های شهری است.

در داخل هیوندای لونیک شاهد ویژگی‌های مولتی مدیای زیادی هستیم که اتوکار اندروید و کارپلی اپل از این ویژگی ها محسوب می‌شوند. همچنین قابلیت و شارژ بی سیم گوشی‌های هوشمند در این خودرو دیده می شود. علاوه بر این، تجربه رانندگی دیجیتال را از طریق صفحه نمایش 7 اینچی TFT با نمایش تمام اطلاعات کلیدی لذت بیشتری را حین رانندگی برای راننده فراهم می‌آورد.
ویژگی های امنیتی این خودروی پلاگین و هیبریدی شامل سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک،سامانه کروز کنترل هوشمند و نگه‌دارنده بین خطوط می‌شود. هیوندایی اعلام کرده که قصد دارد در این خودرو سامانه امنیتی اش را ارتقاء بخشیده و گزینه‌های آن را افزایش دهد.

درجلوی هیوندای لونیک ازچراغ زنون بالامپ‌هایLED استفاده شده است. جلوپنجره مشبک شش ضلعی هیوندای در لونیک دارای خطوط برجسته موازی مشکی مات است که تا زیر چراغ‌های جلو کشیده شده اند. در طول روز چراغ‌های مخصوص روز به صورت اتومات می‌درخشند. به جای استفاده از رینگ‌های 15 اینچی هیوندایی قصد دارد از چرخ‌های 17 اینچی در این خودرو استفاده کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو