فونیکسریمکسبهتام

رشد ۸ درصدی فروش خودرو در چین

عصر خودرو- میزان فروش خودرو در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی ۸.۱ درصد افزایش داشته است که هم‌راستا با پیش‌‌بینی رشد مثبت فروش برای کل سال ۲۰۱۶ بوده است.

رشد ۸ درصدی فروش خودرو در چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس اعلام اتحادیه خودروسازان چین در روز دوشنبه، میزان فروش خودرو در بزرگترین بازار خودروی دنیا در نیمه نخست سال جاری رشدی 8.1 درصدی داشته. این در حالی است که سال گذشته و در پی کندی اقتصاد چین قبل از بازگشت قدرتمند در ماه اکتبر به کمک کاهش مالیات بر خودروهای کوچک، میزان رشد فروش خودرو متوقف شده بود.


    بسیاری از ناظران صنعت در مورد دوام این رشد تردید دارند، ولی تحلیلگران معتقدند میزان فروش در سال جاری فراتر از حد انتظار بوده است. گادفری سانگ، نایب‌ رئیس شرکت لکسوس چین اعلام کرد: «‌مردم به طرز محتاطانه‌ای خوش‌بین هستند.»  بر اساس آمار اتحادیه خودروسازان چین، میزان فروش خودروها در ماه ژوئن 14.6 درصد رشد داشته که بیشترین رشد ماهانه از دسامبر 2015 بوده است. با توجه به شروع خوب در سال جاری، شرکت LMC در ماه گذشته پیش‌بینی خود را برای افزایش فروش خودروهای شخصی در سال 2016 سالانه با رشد 0.4 درصدی به 8 درصد افزایش داد.

    اما شاخص‌های دیگر نشان می‌دهد که فشار زیادی همچنان بر روی معامله‌گران وجود دارد. فروشندگان به تخفیف‌های ویژه خود برای رقابت‌پذیری بیشتر ادامه می‌دهند به طوری که به میزان تخفیف در شش ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال 2015 در حدود 3 درصد بیشتر بوده است. تحلیلگران اعلام کردند مهمترین نااطمینانی موجود در بازار این است که آیا کاهش مالیات خودروهایی با موتور زیر 1.6 لیتر در پایان سال منقضی خواهد شد یا همچنان ادامه خواهد داشت.

    اگر این کاهش مالیات منقضی شود،‌ مصرف‌کنندگان به خرید خودرو در سال جاری شتاب بیشتری خواهند داد در حالی که ادامه داشتن کاهش مالیات باعث کم شدن فروش در سه‌ماهه چهارم سال خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم