فونیکسریمکسبهتام

آغاز به‌کار کمپین شهروند قانونمدار

عصر خودرو- پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با همکاری شهرداری کمپینی به نام «شهروند قانونمدار» را به راه انداخته تا به مشارکت شهروندان در راستای اصلاح فرهنگ ترافیکی اقدام کند.

آغاز به‌کار کمپین شهروند قانونمدار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، به گفته سرهنگ مراد مرادی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس تهران بزرگ، کمپین «شهروند قانونمدار» با هدف ارتقای فرهنگ ترافیکی و رانندگی و همچنین کاهش حوادث ناشی از آن تشکیل شده است. با توجه به اینکه فرهنگسازی و آموزش یکی از اساسی‌ترین راه‌های اصلاح امور به شمار می‌آید، پلیس نیز با استفاده از ظرفیتی که در این زمینه وجود داشت، این کمپین را به راه انداخت. وی با بیان اینکه تبلیغات یکی از مهم‌ترین ابزارهای انتقال پیام به شهروندان به‌حساب می‌آید، ادامه داد: در همین راستا از صبح روز شنبه به‌مدت 15روز بیش از 80 اثر هنری و گرافیکی مرتبط با مفاهیم ترافیکی روی بیلبوردهای پایتخت نصب شده است.

    به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس تهران بزرگ برای تهیه این آثار هنری کارگاهی سه‌روزه با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد و در آن بیش از 100متخصص و استاد نقاشی و گرافیک دعوت شدند و در نهایت 80 اثر هنری که در آن مفاهیم ترافیکی به زبان هنر و گرافیک ارائه شده بود، برای نصب در بیلبوردهای شهر تهران انتخاب شد. مرادی با بیان اینکه تخلفاتی همچون عدم‌رعایت فاصله طولی، عدم‌استفاده از کلاه ایمنی، دنده عقب در بزرگراه، سرعت و سبقت غیرمجاز و... نقش مهمی در وقوع حوادث رانندگی اعم از جرحی، فوتی و خسارتی در تهران دارند، اظهار کرد: در همین راستا تلاش شد تا عمده مفاهیمی که این آثار ارائه می‌کنند، مرتبط با همین حوزه باشد.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس تهران بزرگ درباره اینکه علاوه بر فضای بیلبوردها این کمپین چطور به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: تلاش کردیم کمپین شهروند قانونمدار نه یک کمپین مقطعی بلکه یک کمپین مردمی باشد که توسط خود شهروندان ادامه یابد. از این‌رو برخی فعالان فضای مجازی با ایجاد « شهروند قانونمدار» مفاهیم مرتبط با رانندگی ایمن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو