فونیکسریمکسبهتام

جزئیات تردد در تعطیلات عید فطر

ترددحدود ۹ هزار خودرو در یکساعت

عصر خودرو- در عید فطر امسال در محور آزادراه کرج-تهران متوسط تردد ساعتی به ۵ هزار و ۴۵۸ وسیله نقلیه رسید.

ترددحدود ۹ هزار خودرو در یکساعت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، گزارش سفرهای تعطیلات عید فطر سال 95 نشان می‌دهد که از روز 15 تیر 19 تیر 1395، بالاترین متوسط تردد ساعتی مربوط به چهارشنبه 16 تیر و کمترین تردد برای 17 تیر بوده است. همچنین متوسط تردد ساعتی در طول تعطیلات 415 وسیله در ساعت بوده است.

    مقایسه تردد در طول تعطیلات عید فطر امسال و سال گذشته نشان می دهد که حجم تردد نسبت به سال گذشته 13.6 درصد افزایش داشته است که این مقایسه تا پایان روز جمعه 18 تیرماه بیانگر 16 درصد افزایش تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    براساس این گزارش، این افزایش محسوس به دلایل زیر بوده است: 1- به دلیل شروع تعطیلات با عید فطر در مقایسه با سال گذشته که شروع تعطیلات 5 شنبه و جمعه روزهای انتهای ماه مبارک رمضان بود تمایل به سفر بیشتر بوده است.

    2- به دلیل کاهش روزهای تعطیلات از 4 روز به 3 روز درسال 95، تراکم سفرها و در نتیجه نرخ جریان یا متوسط ساعتی تردد افزایش یافته است.

    20 ساعت اوج تردد در تعطیلات عید فطر 95 نشان می‌دهد که در روز جمعه روز آخر تعطیلات، ساعت اوج ترافیک بین 17 تا 22 بوده است همچنین ساعت اوج تردد در محور آزادراه کرج - تهران در تاریخ 19 تیرماه بین ساعت 7 تا 8 بوده که 8 هزار و 847 خودرو در این ساعت تردد کرده اند.

    به گفته کارشناسان مرکز مدیریت راه های کشور، در محور کرج -چالوس در روزهای چهارشنبه و ساعاتی از 5 شنبه وضعیت تردد به حالت فوق اشباع رسیده است. همچنین در محورهای آزادراه تهران-کرج و کرج-تهران و محور هراز هم چنین وضعیتی وجود داشته است.

    متوسط تردد ساعتی در محورهای پرتردد

    متوسط تردد ساعتی در محورهای پرتردد کشور نشان می‌دهد که عید فطر امسال در محور آزادراه کرج-تهران تردد ساعتی به 5 هزار و 458 خودرو رسید در حالیکه این رقم در سال گذشته 5 هزار و 115 خودرو بوده است.

    همچنین در محور چالوس -کرج تردد ساعتی در تعطیلات گذشته به رقم 679 خودرو رسید که رقم سال گذشته 635 خودرو را نشان می دهد. این رقم برای محور تهران-جاجرود در سال گذشته 1099 بود که امسال رقم 2050 خودرو را به ثبت رسانده است. در آزادراه تهران- قم هم متوسط تردد ساعتی در عید فطر امسال به یک هزار و 755 خودرو رسید در حالیکه سال گذشته یک هزار و 401 خودرو بوده است.

    مقایسه متوسط تردد خروجی استان ها نشان می دهد که استان اردبیل در تعطیلات گذشته 1828 خودرو متوسط ورود ساعتی به استان داشته است در حالیکه این رقم در اردیبهشتش ماه 681 خودرو بوده است.

    همچنین در استان گیلان متوسط ورودی ساعتی در تعطیلات عید فطر 3 هزار و 323 خودرو بوده که این رقم در اردیبهشت امسال یک هزار و 569 خودرو بوده است. در استان مازندران هم متوسط ورودی ساعتی در تعطیلات 3 هزار و 749 خودرو بوده که این رقم در اردیبهشت امسال 2 هزار و 304 خودرو بوده است. که براساس بررسی 31 استان کشور، اردبیل بیشترین تردد را در تعطیلات گذشته داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو