فونیکسریمکسبهتام

۱۳۲نفر در سوانح رانندگی هفت روز تعطیلات عید فطر ترکیه کشته شدند

عصر خودرو- در طول ۹ روز تعطیلات عید فطر در ترکیه ۱۳۲ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و بیش از ۴۸۰ نفر زخمی شدند.

۱۳۲نفر در سوانح رانندگی هفت روز تعطیلات عید فطر ترکیه کشته شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا ، افزایش تعطیلات عید فطر امسال در ترکیه به 9 روز و همزمانی آن با تابستان موجب افزایش میزان مسافرت مردم این کشور شد.
    این تعطیلات دیروز (یکشنبه) پایان یافت و مردم از امروز (دوشنبه) بر سر کار خود حاضر شدند، ولی مشکلات زیادی نیز به همراه داشت.
    گفته می شود در جزیره « آوشا» در دریای مرمره که تنها 2500 نفر در آن زندگی می کنند تعداد گردشگران به 130 هزار نفر رسید و علاوه بر معضل اسکان ساکنین این جزیره امکان دسترسی به مایحتاج اولیه خود را از دست داده و حتی به دشواری نان تهیه می کردند.
    در این مدت اغلب جاده ها با تراکم رو به رو بود و و ورود شمار زیادی گردشگر به شهر ساحلی « آکچای» در غرب ترکیه موجب شد که از ورود گردشگران داخلی به این شهر ممانعت شود.
    شهرهای بزرگ مانند استانبول ، آنکارا و ازمیز تقریبا خالی شده بود و به دلیل تعطیلی دوایر دولتی و مدارس و اینکه مردم این شهرها برای دید و بازدید و یا سفر به مناطق دیگر این شهرها را ترک کرده بودند از ترافیک همیشگی خبری نبود.
    هیات دولت ترکیه برای احیای صنعت گردشگری که یکی از مهم ترین محرکه های اقتصادی است٬ با اعطای یک و نیم روز مرخصی اداری به کارمندان، پنج روز کاری هفته گذشته را تعطیل اعلام کرد و با احتساب دو روز تعطیلی آخر هفته، طول تعطیلات عید فطر در ترکیه به 9 روز رسید.
    ترکیه امسال به لحاظ حملات تروریستی پی در پی و تحریم های تنبیهی روسیه، یکی از بدترین فصول گردشگری را می گذراند و شمار گردشگران خارجی در این کشور به طور چشمگیری کاهش یافته است..
    در ایام عید فطر و قربان به عنوان دو عید بزرگ ملی و مذهبی این کشور برخی به مسافرت می روند و بخش قابل توجهی از مردم نیز نیز برای عید دیدنی و دیدار با بزرگان و خانواده های خود راهی موطن خود می شوند.
    مردم ترکیه برای این دو عید اهمیت ویژه ای قائل هستند و به دید و بازدید عیدی در این ایام اولویت داده و به زیارت قبور می روند.
    به رغم تدابیری که به ویژه در سال های اخیر اندیشیده شده و با وجود دو طرفه شدن جاده های بین شهری به میزان حدود 20 هزار کیلومتر، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی در این کشور همه ساله باعث می شود شمار زیادی قربانی سوانح رانندگی شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط