فونیکسریمکسبهتام

مقاومت مدیر فولکس واگن در برابر فشار استعفا

عصر خودرو- مدیر برند فولکس واگن با وجود اینکه هدف تحقیقات دادستانهای عمومی آلمان قرار گرفته است، قصد ندارد از سمت خود کناره گیری کند.

مقاومت مدیر فولکس واگن در برابر فشار استعفا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، فولکس واگن اواخر ماه گذشته اعلام کرد که دادستانهای شهر برونشویگ در راستای تحقیقات از رسوایی آلایندگی دیزلی این خودروساز و زیرپا گذاشتن مقررات بازار مالی و مطلع کردن به موقع سرمایه گذاران از تبعات تخلفات صورت گرفته، از هربرت دایس، مدیر برند فولکس واگن هم تحقیق می کنند.

    هربرت دایس در مصاحبه با روزنامه "زودویچه سایتونگ" آلمان در پاسخ به اینکه آیا به دلیل این تحقیقات به استعفا از سمتش فکر کرده است، گفت: این مسئله قابل بحث نیست.

    مدیر برند فولکس واگن در ادامه خاطرنشان کرد این تحقیقات وی را متعجب کرده و اولین بار از رسانه‌ها درباره آن اطلاع یافته است.

    به گفته وی، وجهه فولکس واگن در عرض 12 تا 18 ماه پس از گذشت این بحران بهبود خواهد یافت اما تغییرات استراتژیک حداکثر 14 سال زمان می برد.

    این خودروساز باید توجه استراتژیک خود را به بکارگیری فناوری اطلاعات بیشتر و تخصص باتری معطوف کند. اجرای چنین تغییراتی به اندازه دو نسل خودرو زمان خواهد برد. عمر خودروهای مدرن حداکثر هفت سال است و اگر فولکس واگن نتواند بهره وری بیشتری داشته باشد، قادر نخواهد بود چنین تغییر و تحولی را عملی کند.

    مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق گروه خودروسازی فولکس واگن هم به دلیل گمراه کردن بازار مالی در آلمان تحت تحقیقات قرار دارد وینترکورن سپتامبر سال گذشته پس از افشای تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

    دفتر دادستانی برانشویگ اعلام کرده که تحقیقات به این مسئله متمرکز شده که فولکس واگن بمحض اطلاع از تخلف صورت گرفته و تبعات مالی ناشی از آن سرمایه گذاران را مطلع نکرده است. این شرکت 22 سپتامبر سال گذشته سرمایه گذاران را رسما از موضوع تقلب مطلع کرد.

    فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، در سپتامبر سال 2015 اقرار کرد در بیش از 11 میلیون خودرو دیزلی در سراسر جهان از جمله بعضی از مدلهای دیزلی به فروش رفته در آمریکا نرم افزاری را نصب کرده که میزان آلایندگی اکسید نیتروژن آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد.

    این نرم افزار در زمان انجام تست، کنترلهای آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند تا میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان دهد. انتشار این خبر مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت را ناچار به استعفا کرد و میلیاردها یورو از ارزش سهام این خودروساز کاست.

    افشای این رسوایی تحقیقات رگولاتورهای کشورهای سراسر جهان از فولکس واگن را بدنبال داشته و غول خودروسازی اروپا را در معرض شکایتهای گروهی و جریمه های سنگین قرار داده است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو