فونیکسریمکسبهتام

پشتیبانی فروش نیاز اساسی صنعت خودرو

عصر خودرو- پشتیبانی و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی برای تمامی مشتریان یک نیاز اساسی است.

پشتیبانی فروش نیاز اساسی صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، از سال85 که ورود خودرو به کشور آزاد شد، باید قوانین آن نیز متناسب با شرایط روز به ویژه نحوه ورود خودرو و خدمات پس از فروش بروزرسانی می‌شد تا شرکت‌های پشتیبانی کارخانه صادرکننده با توسعه و گسترش نمایندگی در بازار ایران آسودگی خاطر مشتریان خود را فراهم کنند.
    این مفهوم باعث شد ایران با کشورهایی نظیر کره‌جنوبی، ژاپن، آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین فعالیت‌های خود را آغاز کند تا از نظر تامین قطعات و خدمات پس از فروش با مشکل چندانی مواجه نباشد.
    از سویی دیگر سختگیری در زمینه استانداردهای کشور برای ورود یک خودرو حائز اهمیت است.
    غیر از عامل خدمات پس از فروش، باید قوانین دیگری به‌عنوان استانداردهای اجباری کمی و کیفی برای ارائه مجوز ورود به کشور وجود داشته باشد و این قوانین سخت‌گیرانه ادامه‌دار باشد زیرا بسیاری از شرکت‌ها توانستند با ایجاد نمایندگی‌های غیرمستقیم در ایران اقدام به ورود خودروهایی کنند که این امر باعث شد امروز مشتریان با مشکل خدمات پس از فروش مواجه شوند.


    در همین‌حال در سال گذشته با کاهش واردات خودرو مواجه بودیم. دلیل اصلی این موضوع کاهش تقاضا در بازار خودرو بود.
    آثار روانی ناشی از برجام بر این کاهش تقاضا تاثیر داشت به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشتند. البته آثار روانی ناشی از برجام همچنان ادامه داشته و برخی از مصرف‌کنندگان با انتظار کاهش قیمت‌ها از خرید خودداری می‌کنند.
    در سال گذشته واردات خودرو برای چند ماه انحصاری شده و تنها در اختیار نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی بود که این موضوع نیز در کاهش واردات خودرو تاثیر داشت.
    نصف‌شدن واردات خودرو در سال گذشته امری طبیعی بوده و باعث کاهش عرضه در بازار این محصولات نشده است بلکه می‌توان ادعا کرد میزان واردات خودرو در سال گذشته متناسب با نیاز بازار بوده است.


    فربد زاوه/کارشناس صنعت خودرو
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط