فونیکسریمکسبهتام

واکنش بزرگترین خودروساز انگلیس به بریگزیت

عصر خودرو- مدیرعامل جگوار لندروور از پروسه سیاسی که به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) منتهی می شود ابراز تاسف کرد و گفت مردم این کشور درباره تبعات این رویداد به درستی مطلع نشده اند.

واکنش بزرگترین خودروساز انگلیس به بریگزیت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جگوار لندروور بزرگترین خودروساز انگلیس است و به همین دلیل نسبت به تبعات حاصل از جدایی این کشور از بزرگترین شریک تجاری اش آسیب پذیر است.  

    رالف اسپت، مدیرعامل جگوار لندروور در این باره به اتوموتیو نیوز اروپا گفت: این که از مردم انگلیس خواسته شد تنها رای ماندن یا خروج دهند اشتباه بود و در این روند به رای دهندگان دید کاملی درباره پیامدهای حاصل از خروج از اتحادیه اروپا داده نشد.

    مدیرعامل جگوار لندروور اظهار کرد این رویداد بر برنامه های سرمایه گذاری این خودروساز در انگلیس تاثیر نمی گذارد. این خودروساز سه کارخانه تولید خودرو در انگلیس دارد. با اینهمه این جدایی ممکن است برنامه های جگوار لندروور برای افزایش ظرفیت تولید داخلی بواسطه ساخت چهارمین کارخانه در انگلیس را متوقف کند. ناظران صنعت بر این باورند که بریگزیت باعث می شود این برنامه ها مسکوت شوند.

    با اینهمه جگوار لندروور یک کارخانه یک میلیارد پوندی جدید در اسلوواکی می سازد که قرار است در سال 2018 راه اندازی شود. به گفته اریک جونارت، دبیرکل انجمن خودروسازان اروپایی، افزوده شدن این کارخانه به جگوار لندروور اجازه می دهد عضویتش در این سازمان را حفظ کند. همچنین با این کارخانه جگوار لندروور می تواند حضور تولیدی در اتحادیه اروپا را حفظ کند.

    جگوار لندروور برآورد کرده است سود سالانه این خودروساز تا پایان دهه جاری در نتیجه بریگزیت به میزان یک میلیارد پوند (1.47 میلیارد دلار) کاهش خواهد یافت. این برآورد در یک سند داخلی مطرح شده است که از سوی دیوید رآ، مدیر اقتصاددان جگوار  برای تشریح پیامدهای احتمالی بریگزیت پیش از همه‌پرسی در این باره تهیه شده بود.

    کاهش یک میلیارد پوندی سود ناخالص جگوار تا سال 2020 در صورت بازگشت انگلیس به مقررات سازمان جهانی تجارت برای تجارت با اروپا اتفاق می‌افتد که این مقررات شامل تعرفه 10 درصدی برای صادرات و تعرفه حدود چهار درصد برای واردات قطعات است.

    حدود 20 درصد از خودروهای جگوار لندروو در اروپا به فروش می رود. انگلیس اکنون سرگرم مذاکره با اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره تعلق گرفتن تعرفه واردات 10 درصدی برای خودروهای ساخت این کشور است.

    ضرر جگوار لندروور ضربه بزرگی بر صنعت خودروی انگلیس خواهد بود که از سوی سیاستمداران این کشور به عنوان نشانه قدرت تولید اقتصادی مورد تمجید قرار گرفته و ظرفیت تولید آن تا سال 2020 به حدود دو میلیون خودرو خواهد رسید.

    سال گذشته 1.6 میلیون خودرو در انگلیس تولید شد که از هر سه خودرو یک دستگاه تولید جگوار لندروور بود. این شرکت سرگرم توسعه مدل‌های تحت عرضه بوده و در میان خودروسازانی قرار داشت که مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو