فونیکسریمکسبهتام

شکات به پلیس مراجعه کنند

دستگیری رهبر ارکستر قلابی با بنز اجاره‌ای

عصر خودرو- رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوانی که با حضور در اماکن هنری و معرفی خود به عنوان موسیقیدان و رهبر ارکستر اقدام به اغفال دختران جوان و کلاهبرداری از آنان کرده بود، خبر داد.

دستگیری رهبر ارکستر قلابی با بنز اجاره‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از نسیم آنلاین، در تاریخ 21 اردیبهشت ماه امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام کرد که به همراه فردی به‌نام ایمان . ش برای تعویض خودرو شخصی اش و خرید یک دستگاه خودرو جدید نمایشگاه خودرو مراجعه کرده و این شخص با سرقت چک بین بانکی به مبلغ 20 میلیون تومان، از محل متواری شده است.

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت  و مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان، گفت: چندی پیش ، برای دیدن اجرای کنسرت موسیقی زنده به یکی از تالارهای هنری رفته بودم که در آنجا با فردی به‌نام ایمان آشنا شدم که خودش را فارغ التحصیل رشته هنر و استاد موسیقی معرفی کرده بود، او همیشه با یک دستگاه خودرو بنز مدل بالا تردد می‌کرد و مدعی بود که رهبر ارکستر یکی از گروه های موسیقی مشهور کشور است . آشنایی من با او ادامه داشت تا نهایتا وی پیشنهاد داد تا  نسبت به تعویض خودرویم  و خرید یک دستگاه خودرو مدل بالا اقدام کنم.  من هم با ترغیب او قبول کردم تا خودرویم را تعویض کنم و  با مراجعه به یک نمایشگاه خودرو اقدام به فروش خودرو کردم و خریدار نیز پول خودرو را در قالب یک فقره چک بین بانکی به مبلغ 20 میلیون تومان پرداخت کرد.

    شاکی ادامه داد: هنگام تحویل چک بین بانکی ، ایمان از اعتماد من به خودش استفاده کرده و چک را تحویل گرفت و آن را داخل کیف خودش گذاشت ؛ به قصد نقد کردن چک از داخل نمایشگاه بیرون آمدیم و به سمت بانک شعبه خیابان شادمان حرکت کردیم که ناگهان در مقابل شعبه بانک و پس از پیاده شدن من از ماشین ، ناگهان ایمان به سرعت از محل متواری شد . چندین روز ، با تماس های مکرر ایمان را تهدید به شکایت کردم ؛ او نیز نهایتا یک فقره چک بانکی برایم ارسال کرد اما در زمان مراجعه به بانک متوجه شدم که چک سرقتی است. 

    در ادامه رسیدگی به این پرونده، با ارائه چک مسروقه از سوی مالباخته و انجام تحقیقات تکمیلی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چک مذکور متعلق به یکی از شهروندان است که دسته چک بانکی اش در اردیبهشت ماه سال جاری و به شیوه سرقت داخل منزل سرقت شده و شکایت وی نیز در پایگاه هشتم آگاهی در حال رسیدگی است .

    با توجه به شیوه و شگرد متهم پرونده در سرقت از مالباخته و در بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان به ویژه زنان جوانی شدند که به همین شیوه  و شگرد یعنی تردد متهم با خودرو بنز کوپه در مکان های هنری با فردی به‌عنوان استاد و رهبر گروه موسیقی آشنا شده بودند که این شخص در ادامه ، با طرح پیشنهاد ازدواج اعتماد آنها را جلب و به بهانه های مختلف از جمله تعویض خودرو و ... اقدام به سرقت وجه نقد و یا چک های بین بانکی از آنها کرده بود .

    یکی از شکات شناسایی شده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  پس از خواستگاری ایمان از من ، وی پس از مدتی با من تماس گرفت و مدعی شد که قصد اجاره خانه ای را دارد که برای اجاره آن نیاز به 25 میلیلون تومان دارد و من نیز به تصور اینکه او این خانه را برای زندگی مشترکمان در نظر گرفته است ، این مبلغ را در اختیارش گذاشتم اما پس از آن ناگهان او ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماس های من نبود.

    با توجه به شیوه و شگرد متهم پرونده در تردد مکان‌ها و تالارهای هنری ، این مراکز تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام متهم در حین تردد در خیابان ولیعصر سوار بر یک دستگاه خودرو بنز کوپه  شناسایی ، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد ؛ در بررسی ارکان هویتی خودرو توقیف شده از متهم مشخص شد که خودرو بنز متعلق به فرد دیگری است و متهم خودرو را در با پرداخت روزانه 600 هزار تومان از مالک خودرو اجاره کرده است.

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر گفت : در بررسی سوابق متهم 28 ساله مشخص شد که وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل ، کلاهبرداری ، اغفال و فریب است که بارها دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضایی مختلف همچون دادسرای ناحیه 6 تهران ، دادسرای ناحیه  10 تهران و دادسرای شهرستان فردیس کرج  قرار دارد.

    رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد:  با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف ، تحت تعقیب قرار داشتن از سوی مراجع مختلف قضایی ، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان در پرونده اخیر و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگانی که توسط متهم به شیوه و شگرد های مختلف مورد فریب ، سرقت و یا کلاهبرداری قرار گرفته اند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

    گزافی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در جنت آباد شمالی – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو